LCHF tråden 3
Nu är iaf jag sugen på maränger
Nu är iaf jag sugen på maränger
Lolilla: Nej jag tror inte du sabbar det med EN bit mörk choklad. Jag äter 1-2 bitar nästan varje dag och är ändå så mkt i ketos som det bara går enligt ketos-stickan.
devega: mascarpone och mörk choklad är inte fy skam men även bär blir nog bra uppå det med.
Lolilla: ta en innan du går bärsärk i skafferiet
Linda: Försöker att minimera e-nummer på varorna. Alltså väljer jag mellan två likvärdiga produkter så tar jag den med minst e-nummer men jag väljer inte helt ekologiskt (ännu?).
Sötningsmedel är jag lite emot, hellre vanligt socker fast i mindre mängd. Tror att kroppen bättre bryter ner vanligt socker än sötningsmedel.
Tror att om du slutade med läsk så skulle det nog påverka vikten positivt, som det är nu kanske du går ner fast långsammare än utan pepsi.
Fjällräven: Jag har inte haft dålig andedräkt Är i ketos.
Linda: Är det inte socker/sötningsmedel i läsken då? Då är det ju lite kolhydrater i den. Sötningsmedel får ju kroppen att tro att det är socker(kolhydrater) på gång.
Kaiza: Torrt vin, whiskey och konjak är några exempel på vad du kan dricka. Ren sprit är oxå okej men det vill man ju gärna blanda med något och sånt brukar innehålla kolhydrater. Vet inte hur det är att blanda vodka och mineralvatten
Kissar en massa även nattetid gör jag oxå
Idag skulle vi på marknad och mellanlandade på ett McDonalds för att barnen skulle ha lite gröt och vi något att äta.
Beställde en QP-burgare utan bröd och lök (inte så förtjust i lök på burgare), tog en bearnaisedip och en sidesallad till det.
Kladdade på dipen på burgaren och salladsdressingen visade sig vara lchf-godkänd oxå så salladen slapp bli så tråkig. Drack vatten till det och var på det stora hela mycket nöjd.
Innerjoin: Det var första gången vi var på den marknaden men den var fin och vi åker tillbaka nästa år med större plånbok
Lykasvålarna med bbq-smak hittade jag på Citygross nere vid Helsingborg men det var inget att ha, jag tyckte inte om dom. Ganska svag bbq-smak, helt okej men det var inget för mig.
Ja det var mycket tråkigt med pojkarna men nu har vi ett underbart tvillingpar med en flicka och en pojke