LCHF tråden 3
Callina: Ja 20-40 GRAM. Det kan mycket väl vara kring 5 PROCENT som jag räknar efter
Har kört i 6 hela veckor nu, är inne på 7:e veckan, första dagen idag.
Har gått ner 3,5kg och 6 cm kring midjan.
Callina: Ja 20-40 GRAM. Det kan mycket väl vara kring 5 PROCENT som jag räknar efter
Har kört i 6 hela veckor nu, är inne på 7:e veckan, första dagen idag.
Har gått ner 3,5kg och 6 cm kring midjan.
Har någon kläm på hur Fakir-kost är?
Innebär det bara att utesluta mejeriprodukter (men att fortsätta äta smör) och sen äta kött och grönt?
Callina: Misstänkte att det var så
Nej, jag har inte smakat den yoghurten. Fick för mig nu att soja inte är det bästa heller men det kanske någon annan vet bättre? Kolhydrater.ifokus.se är nere nu så jag kan inte kolla heller.
Innerjoin: Bara KiF kommer igång igen De har lite uppdateringsbekymmer, annars hade jag sökt där.
Men frågan är ju om det är vad jag behöver?
Bara färsbiffar? Nej, tack då får det nog vara
Men sådana biffar brukar jag göra då och då och ha till frukost, lunch eller mellanmål.
Linda: Räkorna lätt gott!
Här blir det levergryta Brukar göra sånt när jag ska äta ensam för maken flyr bara vid doften av lever Det blir inte så ofta men lever är ju nyttigt så man får ju "offra" sig ibland (plus att lever är tokbilligt).
drömhus: Är väl bara otålig Nej, jag kommer nog att fortsätta i samma takt men har lagt märke till att jag dricker mindre vatten än i början så det ska jag iaf ändra på.
Callina: Här använder jag Lohmanders och Rydbergs bearnaisesås. Tror Lohmanders var snäppet bättre. Sen har jag inte orkat kolla om det finns någon bättre
Socialen: Tror visst att tuggummi är hindret för ketos. Kolla på påsen/förpackningen. Det måste vara några sockerämnen/kolhydrater i det?
Jag har ingen fett%våg men en underhållande länk där man kan mäta kroppsfett baserat på mått på kroppen. Hur exakt den är låter jag vara osagt men som sagt underhållande
www.muscles.se/kroppsfett/
Marry Cherry: Ska jämföra Rydbergs påsar med flaskorna Det är flaskan jag syftade på som jag använder.
Drömhus: Igår drack jag vatten som bara den (kissade oxå därefter) men idag hade vikten sjunkit med ett halvt kilo från att ha stått stilla ett tag. Slump vet jag inte utan får se om några dagar om det fortsätter att gå ner. Kände mig bättre i magen iaf när jag började dricka mera, hade innan en lätt känsla av förstoppning.
Mary Cherry: Den kalla bearnaisesåsen på flaska har Proteinhalt 2g
Kolhydrathalt 2g
Fetthalt 69g
Energivärde 2600 kJ/620 kcal
Så då är ju den svarta Gourmet bäst och den vanliga på flaska näst bäst och sist den röda på påse. Men de på påse kan man ju äta kalla som varma eller hur? Och den på flaska bara kall.
Här är det broccoli och blomkål som är storfavoriterna och jag tror att broccoli faktiskt var snäppet bättre ´än blomkålen så då blir det ju mer av det.