Är snittad 2ggr med planerat snitt, och kan säga att här i stan behövs rejäla skäl till att få planerat snitt. Jag har nämligen blivit nekad snitt av läkare, vilket resulterade i att min son höll på att dö under förlossningen (har en son som har dött under en förlossning), så anledningen till att jag fått planerade snitt är för att jag skall få barn som mår bra och klarar sig.
Ändå har jag fått gå på aurora- samtal och pratat med läkare, så det har ändå inte varit någon självklarhet att få snitt.
Själv snittet i säng är ju inget problem, mådde rätt bra undertiden, det som är trist är ju att man ofta får ligga på uppvaket medans bedövningen släpper och då får inte bebsien och pappan vara med (iallafall här i stan) utan de får vara på förlossningen. Vilket är riktigt sorgligt..
Sedan ahr jag haft nåt så gräsligt ont efteråt att jag trodde jag skulle bli morfinberoende efteråt.
F-n vad ont man har,allt gjorde ont, att röra sig i sängen, att försöka ammma, för att inte tal om att kliva upp och åka hem.
JAg åkte hem efter 3 resp 2 dagar på BB.
Dock fick jag båda gångerna kraftiga livmoderinfektioner, vilket gjort att jag blivit jättedålig med över 40 graders feber, ont i magen osv.
Så då ville de lägga in mig igen med intravensöst pencillin, vilket inte jag direkt var så sugen på.
Så jag skulle om jag avr du boka en tid för aurora samtal, och ändå vara öppen för en vaginal förlossning, för det är mycket smidigare för både din kropp och bebisen, trots allt så är ju kvinnokroppen gjord för att föda barn.
Och jag anser dessvärre att man bara skall ta till kejsarsnitt inöd fall, då det är fara för barnets eller mammas liv, eller andra riskgraviditeter.
Detta brukar jag få skit för, men det är mion åsikt.
Lycka till.