• mamarazzi

Bakteriell vaginos - anledningen till upprepade missfall?

Jag har precis fått reda på att jag har bakteriell vaginos/slidkatarr och ska börja behandla nu med Dalacin vaginalkräm.

Hittade denna länk på internet:
    www.medicallink.se/news/showNews.cfm

Någon som varit med om att ni har fått flera missfall, behandlats och att allt sedan gått vägen?

• Svar på tråden Bakteriell vaginos - anledningen till upprepade missfall?
  • StoraD

hej, jag skriver här också utifall att det finns de som inte är med i den andra tråden!

nu har jag varit hos gyn, och jag har visst slidkatarr... dock trodde hon inte det var bakteriell vaginos. jag fick en behandling iaf. det var vagitorer. Jag fick välja på vaggisarna i tre dagar och flagyl. hon verkade tro lite mer på flagylen men jag har mått så dåligt av dem innan att jag avstod och tog vaggisar.

I alla fall! jag frågade och nix, tyvärr: man kan inte testa själv och det finns ingen receptfri behandling, så det är bara att pallra sig iväg om man vill veta! tyvärr!

• StoraD

hej, jag skriver här också utifall att det finns de som inte är med i den andra tråden!

nu har jag varit hos gyn, och jag har visst slidkatarr... dock trodde hon inte det var bakteriell vaginos. jag fick en behandling iaf. det var vagitorer. Jag fick välja på vaggisarna i tre dagar och flagyl. hon verkade tro lite mer på flagylen men jag har mått så dåligt av dem innan att jag avstod och tog vaggisar.

I alla fall! jag frågade och nix, tyvärr: man kan inte testa själv och det finns ingen receptfri behandling, så det är bara att pallra sig iväg om man vill veta! tyvärr!

• StoraD

Dalacin fick jag, samma som du mamarazzi, men inte kräm... tror jag!

• mamarazzi

lillaD: åh vad bra nu vet vi detta. Så du hade det alltså?!
    jag ska helt klart be om vaggisar nästa gång. Är på sista dagen med kräm och det har varit lite jobbigt tycker jag.

• Krusbär

lillaD: Bra att du kollade! Märkte du något? Såg gyn direkt eller gjorde ni ett test?

Men jag undrar - kan verkligen slidkatarr eller vaginos orsaka mf? Varför kollar man inte alltid det vid upprepade mf isåfall? Suck och stön - ska man behöva tänka på allt själv?!

• mamarazzi

Krusbär: Kolla länken i TS. Någon studie som visst visar på det. Men vad vet jag... trött blir jag.

• StoraD

hej! jag har fått Dalacin utskrivet och var och hämtade ut dem idag! men nu är det så att jag har BIM om en 5-6 dagar och det står i FASS att man inte ska ta dem under den 1:a trimestern

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=3&UserTypeID=0

nu kanske jag inte ens är gravid, så det är dumt att oroa sig, men ni vet hur det är vad ska jag göra? usch *orolig*

• mamarazzi

lillaD: vet PRECIS hur det är. Suck! Om jag var dig så skulle jag vänta tills efter en mens. Då vet du ju att du ite är gravid och kan lugnt ta dina vaggisar. Du skulle bara ta dem i 3 dagar väl? Då hinner du ju innan nästa ÄL med.

jag velade om jag skulle börja med min medicinering eller inte. Jag skulle ju ta i 7 dagar och jag väntade mens vilken dag som helst och tyckte det lät kladdigt att hålla på med både och (vet inte om det spelar någon roll annars). Men till slut började jag iallafall och nu är jag klar och ännu ingen mens i sikte.

Men nu bekymrar jag mig över om jag borde kolla upp ifall jag har lyckats att utrota allt eller inte. Vet inte om jag orkar ta tag i det...

• mamarazzi

lillaD: Förresten hur testade BM dig? Mitt test var ju tvunget att sändas iväg och tog 1 vecka att få svar på...

Svar på tråden Bakteriell vaginos - anledningen till upprepade missfall?