• mamarazzi

Bakteriell vaginos - anledningen till upprepade missfall?

Jag har precis fått reda på att jag har bakteriell vaginos/slidkatarr och ska börja behandla nu med Dalacin vaginalkräm.

Hittade denna länk på internet:
    www.medicallink.se/news/showNews.cfm

Någon som varit med om att ni har fått flera missfall, behandlats och att allt sedan gått vägen?

• Svar på tråden Bakteriell vaginos - anledningen till upprepade missfall?
  • fruZ

hehe, efter ett tag i missfallsbranschen så gör man det mesta i sin kamp...

• mamarazzi

Toppen lillaD! Så får vi ett ordentligt svar. Jag är snart klar med min medicinering och vill så gärna få bekräftat att jag är av med det nu efteråt. Eftersom jag inte hade några symptom så är det ju svårt att veta.

a80: fniss! Jo jag vet ju hur det är! Upp till kamp mot de jäkla mf och ma!

• StoraD

mamarazzi: joo jag läste att man bör ha en återkontroll för ibland behövs mer än en behandling! jag har bokat tid imorgon hos gyn också!

• mamarazzi
    StoraD skrev 2008-07-07 11:04:55 följande:
    mamarazzi: joo jag läste att man bör ha en återkontroll för ibland behövs mer än en behandling! jag har bokat tid imorgon hos gyn också!
    Precis! Det är bara det är jag är i vår sommarstuga och kommer vara där hela sommaren och här vet jag ingen gyn. Så jag tänkte om man kunde självtesta vore det ju toppen. Men men jag får väl leta reda på någon gyn annars.
  • fruZ

LillaD; kan du inte fråga vad det tror om självtesten?! Om de är nåt att ha eller om man måste gå till gyn.

• Krusbär

... och om man hittar nåt på testet - hur behandla? Receptfritt eller måste man ändå gå till gyn?

• StoraD

jag ska absolut fråga imorgon, både självtest + behandling!

• mamarazzi

Toppen lillaD. Lycka till idag!

Svar på tråden Bakteriell vaginos - anledningen till upprepade missfall?