• skrattande

Vad har ni för bil?

Ja, efter mycket om och men så har jag och sambon blivit bilägare. Vi cyklar båda till jobbet, men vi insåg tillslut att det där med bil ändå underlättar en massa.

Vi köpte en Renault Mégane Touring 04.

Jag kikade länge på Volvo men kunde inte hitta något i lämplig prisklass och inte gått en massa mil. Renaulten fick vi för en hyfsad billig peng utan att den gått strax under 7000 mil (och med 2 års garanti på det mesta).

• Svar på tråden Vad har ni för bil?
  • krillee
    Gnu13 skrev 2008-07-30 16:09:21 följande:
    En 95 vector -07 2,3biopower helt ok drag bra med plats för hela failjen.samt en S70 -00 2,4 slö men bra utrymme om man inte ska ha 2 vagnar med.Ett tips för semestern spänn fast vagnen på cykelstället bakpå, då frigör man duktigt med plats i skuffen!
    Oki det är bra drag i biopowern alltså? Trodde det där med biogas inte var något tryck i men oki kan vara bra att lägga på minnet. Vi ska bytta bil men funderar på till vad. Funderar på en v50
  • Som snö

En grå och en lila. Den lila är mindre än den grå. Den grå går fortare, men tar mer bensin. Fast ingen tar egentligen mycket bensin.
    Också går dom just aldrig sönder heller.

• Danne123
    krillee skrev 2008-07-30 16:54:26 följande:
    Oki det är bra drag i biopowern alltså? Trodde det där med biogas inte var något tryck i men oki kan vara bra att lägga på minnet. Vi ska bytta bil men funderar på till vad. Funderar på en v50
    Biopowern går inte på biogas utan på E85 (eller bensin om man så vill).
  • Tomase

Har en Honda Accord 2,4 executive, vi tyckte inte vi behövde en stor kombi..men det blev visst en av dom största kombisarna, jaja jag fick med stora motorn och med en grymt skön tiptronic låda

• Wipperman

Sena nätter med kolik.
    Blöjjor med intressant innehåll som dessutom finns i sängen.
    Kräk.
    Helt OK.
    Det hör till.
    Men, trista familjekombisar.
    Fy tusan.
    Det är bara härda ut.

• Tomase
    Wipperman skrev 2008-08-01 21:08:58 följande:
    Sena nätter med kolik.Blöjjor med intressant innehåll som dessutom finns i sängen.Kräk.Helt OK.Det hör till.Men, trista familjekombisar.Fy tusan.Det är bara härda ut.
    en ådi Rs6 avant kan inte kallas tråkig någonstanns håll med
  • Wipperman
    Tomase skrev 2008-08-01 21:12:17 följande:
    en ådi Rs6 avant kan inte kallas tråkig någonstanns håll med
    Det är fortfarande en kompromiss.
    Väger den 2 ton?
  • Ljunglöfs1

Just nu:
    Opel Omega 2,5 sedan
    Volvo kombi skogsbil...
    Med 2 barn och två hundar är sedan löjlig men Opeln kostade runt 20 tusen för 3 år sedan med 15000 på mätaren och har gått som en klocka sedan dess (med etanol) så den har blivit kvar längre än beräknat(impulsköp när vi snabbt skulle ha en bil över sommaren och den billigaste jag ägt ). Jaktbilen får duga när hundarna ska med till stugan Gått igenom allt från Camaro till Corsa till Tahoe till MB S-klass mfl. innan familjebildandet. Nu lutar det åt 9-5, Mondeo, Vectra, E-klass, Tahoe, Grand Voyager,Galaxy...eller varför inte vänta på nya Insignia kombi... Så märkestrogen är jag inte, och då jag är den intresserade och erfarne i familjen så kan nästa bil bli vilken som helst som råkar fylla vårt behov till rimligt pris

• Ljunglöfs1

Opeln är en -98 alltså Omega B..

Svar på tråden Vad har ni för bil?