• Bling1975

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Skit också lillaD, jag hade verkligen hoppats att ni skulle få plussa nu. Stor kram.

Konstigt med bara 10 dagar med proggisar. När jag gjorde IVF så skulle man använda dem fram till första VUL i v8-9 nån gång.

Stitch längtar efter Lilo
  • Bling1975

Mamarazzi, på Falun IVF så får alla trombyl från ÄL/ÄP och de tycker att man kan se en ökning av plus med behandlingen så det borde inte vara någon fara.

Saffran, grattis!

LillaD, tyvärr så mår min man jättedåligt just nu vilket är skitjobbigt för oss båda. Ingen av oss orkar riktigt vara det där stödet man verkligen behöver och vi båda har ett jättebehov av förståelse, tålamod och stöd. Jag är mest bara väldigt ledsen och gråter mycket. Min man är dock riktigt deprimerad, arbetar inte så mycket, blir lätt arg och sover hela tiden. Han säger att han inte orkar något och närminnet är helt ur funktion. Det gör tyvärr att vi bråkar en hel del. Inte så kul när man är nygift och borde vara lycklig. Men på tisdag så ska han till en psykiatriker för att få medicinering så att han klarar av sin vardag.

Vinkar till alla er andra också!

Nu ska jag sova lite så man orkar jobba imorgon.

• Bling1975

Tack snälla söta ni för omtanken. Det är guld värt att ha er här på nätet. Innan missfallen hade jag också en jättebra tråd för IVFare med samma goda stämmning som här, men nu känns det som om jag har växt ifrån den. De allra flesta som var med från starten där har redan fått sina barn. Några nya tillkommer men jag kan inte riktigt känna samma glädje när de kommer in i tråden några dagar innan testdag på sitt första försök och sedan plussar.

Men hade jag inte haft alla underbara tjejer här under de här åren så hade jag nog också behövt lite lyckopiller för att klara av livet.

Jag förtränger också worst-case-scenario och vägrar att acceptera att det skulle vara ett liv som barnlös. Mitt WCS som jag kan leva med är att vi får adoptera ett embryo och använda en surrogatmamma i Ukraina eller USA...

Massor med kramar till världens bästa tjejer!

• Bling1975
    Poppy Lee skrev 2008-08-11 10:25:26 följande:
    lillaD: glömde att kommentera den vansinniga läkare du träffat! Fy 17 vad oförskämt att antyda otrohet! I synnerhet när man sitter och gråter över mf. Det borde du nästan ha anmält, men de bryr sig väl förmodligen inte. KK-personalen på Sveriges olika kliniker borde gå en gemensam kurs i empati och vett och etikett!
    Word!

Så många konstiga typer man träffar.
  • Bling1975

Grattis Hella! Underbart med det lilla hjärtat Vilken vecka är du i nu?

Kul med en intresserad läkare, verkar ju annars vara en bristvara...

• Bling1975

Stella, tråkigt att mensen kom igen. IVF har ju lite högre odds än alla andra behandlingar, drygt 30% får ju barn per försök. Men behandlingen är ju ingen dans på rosor. Har du ÄL av dig själv så skulle jag nog satsa på IVF, har ÄL försvunnit s skulle jag prova Pergo först.

• Bling1975

Poppy - hoppas pappa blir bra igen. Det är så fruktansvärt jobbigt när inte bara en själv är drabbad utan även ens nära och kära. Stor stor kram

Ego: En vecka kvar till utredningen, börjar bli lite nervös faktiskt. Vill så gärna att de ska vara bra, men tror ju inte riktigt det. Idag ska mannen till doktorn, hoppas det går bra och att han får lite piller.

• Bling1975

Poppy - hoppas det går bra med pappa. Jag tycker att du ska ta och åka dit och hälsa på. Tänker på dig! Kram

Nu har min man får piller, hoppas att de hjälper för det verkar väldigt läskiga om man läser bipacksedeln...

• Bling1975

Babblar på, döm inte ut T ännu. Med tanke på hur supertidigt dina mf med T kom så kan det ha varit något fel på embryot den gången. Men du kanske kan börja ta T från plus istället. Långsiktig användning kanske påverkar förmågan att bli gravid negativt. Hoppas hoppas det löser sig snart!

Grattis till odd och lilleskuttan som det verkar gå bra för den här gången

Idag ska min man börja med tabletterna, är lite nervös efter att ha läst biverkningslistan. Känns inte så bra att man kan bli självmordsbenägen i början Förvånad

Kör på med min nya diet och har lyckats bli av med 1 kg sen i lördags, nu ska man bara orka fortsätta... Tycker det är jobbigast med lunchen för alla ställen vid mitt jobb har rätt onyttig mat och jag gillar inte matlåda. Visst kan man be om kokt potatis eller ris och ingen sås men hur kul är det med en torr köttbit.

• Bling1975

Det blir nog bra Men jag tvingade honom att ringa min vän som är psykiatriker (men inte vill skriva ut/behandla de hon känner) för att kolla vad hon tyckte om preparatet han har fått. Speciellt eftersom han ska dyka nu i veckan med hennes man, känns lite oroväckande om han får biverkningar. Nu är han och tar sköldkörtelprover för att se om det ligger bakom tröttheten eller om det bara är depp.

Minskad sexlust är bara välkommet för min del, har tappat min nästan helt efter missfallen och vi kan ju inte bli gravida hemma i alla fall... Skönt att bara vara nära och mysa utan att känna sig dålig för att man inte alltid vill något mer.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7