• Idun 78

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

a80: Tack, det får vi säkert!

• Idun 78

Åh Poppy, vad jobbigt... Låter dock som ett fall för MammaD:s konsultbyrå. Eller var det bara flytningar de var expert på... Jag förstår verkligen din frustration. Det är vedervärdigt att sitta ute i obygden med krämpor utan nära tillgång till varken apotek eller doktorer. (Va, inbiten storstadsbo, jag? )

DND: Åh va frustrerande med denna väntan... (Varför handlar alltid barnagörande så mkt om väntan?) Men det är nog verkligen ingen fara - förhoppningsvis leder detta i slutändan till ngt gott, och vem vet, snart kanske du också sitter med en 1cm i magen, precis som a80?

• Idun 78

BP: Vad härligt att höra att du inte blöder mer. Hur har det gått med plusset, har det blivit starkare? Och du, var glad för att du förtvinar i soffan! Själv förtvinar jag på jobbet, det är trist...

a80: Ha en härlig semester!

Gud va mkt pluss och trådbebisar det är nu! Vill också!!! Så snart jag får utslag på ÄL-stickan påbörjar jag en BIM-lista! Om Cia säger att det är vägen till ett pluss tänker jag bannemig försöka. Någon mer som är på?

• Idun 78

BP: Tack! Jag hoppas också på utslag snart! Visst dröjde det ganska länge den här gg innan du fick utslag?

• Idun 78

Krusbär: Jag är på dag 13 (man räknar från sista mensens första dag, eller hur?). Om jag håller BP:s takt har jag en vecka kvar till ÄL. Om jag håller samma takt som förra månaden (förutsatt att jag hade ÄL då) så har jag två veckor kvar(!).

Lilleskuttan: Hur är det med dig? Är alla otäcka blödningar borta? Har du börjat röra dig ur soffan eller är det fortfarande horisontellt läge som gäller?

*undrar hur det går för Cia*

• Idun 78

Grattis Cia!!!!!!!!!!

Poppy: Japp, jag började testa igår. Jag är på dag 14 idag. Vet att jag skrev tidigare idag att jag var på dag 13, men jag räknar ju som en kratta... (säg inte det till min chef ) Så jag är en dag före dig. Min cykel har inte heller gått under 31 dagar, snarare har de varit MYCKET längre än så sedan senaste mf. Men SÅ FORT vi får utslag på ngn ÄL-sticka här i tråden, då jäklar startar vi en BIM-lista! Eller hur tjejer?

• Idun 78

Poppy: Ja det är det som är det j-vliga... Jag är nationalekonom, så att räkna borde ju vara min grej liksom. *heh* Ok, två dagar efter. Vi följs verkligen åt du och jag! Hur går det med skrivandet?

• Idun 78

Hej Mama, jora är online mest hela tiden eftersom jag är på jobbet!

Hej hej lillaD, har syrran åkt hem nu? När har du BIM? Hade ju glömt bort att Franka har BIM imorgon. Nu kan vi ju börja få ihop en liten BIM-lista!

• Idun 78

DND, tänk INTE SÅ! *tittar skarpt* Det är troligtvis bara en rest, som kanske inte upptäcktes vid förra VUL. Oroa dig inte! Som Mia Törnblom säger om att inte oroa sig: Varför gå på samma begravning två gånger! Jag är inte Mias största fan men just det brukar jag alltid tänka på när jag börjar oroa mig tokig för ngt. Det är faktiskt ingen idé att oroa sig innan man vet. Däremot är det ju såklart bra att kontakta läkaren för att kontrollera att det inte är ngt allvarligt. Men nu har du gjort det och fått en tid. Nu kan du inte göra mer i dagsläget. Sätt dig ner och var stolt istället över att du så snabbt har tagit tag i problemet. Kram

• Idun 78

DND: Förlåt om jag verkade väl klämkäck innan, jag förstod nog inte graden av din oro först. Är du väldigt orolig är det nog bra att ligga på läkarna precis som Bling skriver.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7