• Idun 78

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

God morgon alla ni vackra människor!

F*n vad FL strular för tillfället, det går ju knappt att komma in längre.

Idag är dagen D, då Dr.B öppnar igen för sista(!) säsongen. Ska bli spännnande att se om det överhuvudtaget kommer gå att ta sig fram på telefonen, eller om det kommer tuta ilsket upptaget hela tiden... Jag gissar att vi är några härifrån som kommer försöka nå honom idag, så Lycka till!!!

• Idun 78

Efter upptaget i en timme kom jag till slut fram till DrB. Alla provsvaren hade nu kommit och allt såg ok ut, förutom TNF-alfa, vilket jag redan visste. Eftersom han tidigare konstaterat att jag har omvända FSH/LH-värden jmft med vad som är normalt har jag fått en tid om två veckor. Han ska då titta på om dessa värden påverkar tjockheten på min slemhinna negativt eller inte. Spännande!

Stella: Hur gick det för dig idag?

BP: Ja de hade de första telefontiderna idag. Jag ringde dem igår och då sa de det på telefonsvararen. Provade du att ringa idag?

MW: Lycka till imorgon!

LillaD: Jobba 6/7 dagar i veckan! Shit, känner mig som värsta latmasken i jämförelse... Men du, var försiktig! Det är väldigt lätt att bränna ut sig när man aldrig får välbehövliga pauser. Och ofta märker man inte att man är på väg att köra slut sig självt förrän det är försent. Ta hand om dig!! Kram

a80: Hur känns det idag? Försökte skriva i din blogg igår, men FL bara kastade ut mig hela tiden.

• Idun 78

a80: vad härligt! underbart att du kan glädjas lite och inte bara oroa dig!

• Idun 78

Poppy, japp jag har också BIM i dagarna! Vet eg. inte exakt när så jag tar det senaste datumet jag bör få mens på. Vad kul, nu har vi en liten BIM-lista.

Idun: 25/8
    Poppy: BIM 27/8

• Idun 78

Åh vad bra Franka att du sa ifrån!!! Tänk att en del människor är så okänsliga, fy f*n.

EGO: Jag har kommit på varför jag dagligen får streck på mitt ÄL-test (nu är strecket jättejättesvagt men ändå synligt). DrB antydde ju att jag hade PCO-tendenser pga. mina omvända FSH/LH-värdena, dvs. jag har högre LH-värden än brukligt. Och ÄL-testerna känner ju av just LH-värdet - Alas!!!

• Idun 78

Poppy: Vad bra förresten att du har Äl, trots att inte testerna visar det. Du kan få lite av mitt streck på ÄL-stickan om du vill, eftersom jag får streck varje dag.

• Idun 78

Franka: Ha så kul på brölloppet imorgon! Hoppas du slipper allt för mycket gravida magar...

Själv fasar jag för att gå på en del tillställningar nu för tiden, just på grund av de där j-la magarna. Tänk om jag kunde ha en egen liten söt gravidmage, för omväxlingens skull. *drömmer**drömmer**drömmer*

• Idun 78

Bling: Jag har hört att man ska räkna från första dagen med färskt blod.

• Idun 78

MW: Både jag och BP har pratat med Dr B.

Bling: Ja jag skulle räkna från idag.

• Idun 78

MW: Vad jobbigt med läkare som säger emot varandra. Hur känns det med dubbla prog-kuren? Känns det ok trots hemska, om än osannolika, biverkningar?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7