Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
Idun, så skönt att det inte kommit något mer och att du fortfarande inte har ont. Vi hoppas vidare här hemma och håller tummarna så de vitnar.
a80, fy för detta blod. Ta det så lugnt du bara kan.
Lycka, inte alls kul Hoppas att det var ett massutskick och att hon inte är så okänslig.
Cia, om du vill får du gärna inboxa och berätta lite mer om förlossningen Vad det var som hände.
Kajolajo, välkommen hit och jag beklagar verkligen det du har fått vara med om. Har man ett immunologiskt problem så kan det bl a skita sig redan vid infästningen av ägget i livmoderslemhinnan. Detta var en del av mitt problem.
När ägget ska till och fästa så bildas det en lite grop, ett litet sår. Detta är precis som det ska vara. Problemet vid immunologiskt tjafs är att kroppen vill läka såret och skickar dit alla sina arbetare. Blodet koagulerar och ägget fäster aldrig riktigt som det ska och det blir mens eller ett tidigt missfall. Det behövs blodförtunnande mediciner redan vid detta tidiga skede och sen för att de små kärlen ska få bildas korrekt och för att förhindra små microproppar.
*Vinkar åt lillaD*
Angående förkylning och graviditet så blev jag ordentligt sjuk vid den graviditeten som jag klarade till v. 12. Min teori, liksom som hos flera här, var att sjukdomen sänkte mitt immunförsvar så att ägget klarade att fästa in ordentligt.
När jag tog upp detta med Dr B så avvisade han det faktiskt inte utan sa att det kan ha varit så. Men vad vet jag...
Idag har vi varit både hos kiropraktorn och på BVC för tvåmånaderskontroll. Vida fick en ok-stämpel i baken och läkarna sa att hon var en tiopoängare.
Har lagt ut en liten film på youtube på henne:
">