• Finessan

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

LillaD, jag tappade två nära vänner under mina missfall. Vänner som jag också alltid ställt upp för. Känns riktig surt att de inte fanns där när jag behövde dem som mest. Även om jag förstår att det kan vara svårt att veta vad man ska säga till sådana som oss så kan man säga det i alla fall. Att sluta höra av sig är absolut inte rätt sätt. Skitvänner. Jag är jättebesviken fortfarande.

Åh Cia, det är döspännande nu. Hoppas att något händer i natt.

• Finessan

Kikar in för att önska Cia lycka till i morgon om inget händer i natt!

Jag ska tänka på dig och kommer inte lämna ifrån mig telefonen på hela dagen. Fantastiskt underbart att du snart har fått ditt andra barn, som du har längtat så efter. Stor kram och lyckospark där bak!

• Finessan
    Nu är Cias pojke äntligen här!

Sms:et:

Nu är han ute efter snitt. Lite halvdramatiskt men nu mår vi bra. Skriver mer när jag vet. Har just träffat honom!

Grattis Cia!!!!  

Jag blir så otroligt glad över alla trådbebisar! Underbart. Grattis igen!!!
  • Finessan

LillaD, det går inte bra. Ledsen Vida är förstoppad igen och händer inget under dagen så måste vi åka in igen. Hon har så ont när hon försöker bajsa och jag är så fruktansvärt ledsen.

• Finessan

Hej tjejer! Huva, nu har jag varit frånvarande länge. Har haft fullt upp med lilla Vida och hennes mage och sen när det blivit lite tid över och jag ska logga in så har FL strulat och jag har inte kommit in.  Nu vaknar hon säkert snart så det blir väl itne så mycket av detta nu heller.

Kan omöjligt kommentera alla, men några vill jag ändå kommentera.

a80, GRATTIS!!! Underbart att få se ett litet hjärta. Nu håller jag mina tummar för att det ska gå hela vägen. Fantastiskt.

BP, ledsen att höra att det inte gick vägen för dig. Skit också. Nästa gång så...

Cia, ursöt liten kille! Hur går det för dig/er?

Mina tankar till er andra.

Tänkte kommentera tidiga mf och Trombyl. Mina två senaste var supertidiga och jag misstänkte själv att det sket sig redan vid infästning. Fick inte heller några superstarka plus. Misstankarna bekräftades av Dr B eftersom det är vad TNF-alfa kan ställa till med, att sabba infästningen. Det var just detta som Trombylet rådde på. I mitt fall så var det nödvändigt att ta redan efter ÄL.

Ang vikt så är det skit. Gick upp ca 10 kg under mf-åren och lite innan det som nybliven sambo. Har alltid varit smal till min längd, 1,73, och aldrig vägt över 60. Nu mår jag bara dåligt av att titta mig i spegeln. Har gått ner 12 kg sen förlossningen, men det är ca 13 kvar tills jag är nöjd (ca 65). Hjälp, vilket jobb jag har framför mig...

Ja, då vaknade hon.

• Finessan

Idun, hoppas att du får en trevlig helg! Kramat och klart.

Vi ska äntligen ta oss iväg nu. På tiden då jag börjar få lappsjuka. Nu är Vida så stor så det säkert går bra. Först väntar Hälsingland på söndag och sen blir det "hem" till Karlstad en sväng. Kul och skönt!

Linan, jo 12 kg är väl skapligt. Har bara 3 kg kvar till inskrivningsvikten. Det är de där 10 kvarvarande som jag misstänker blir det riktiga jobbet. Men snart får jag äntligen börja träna igen. Glad

*vinkar tillbaka till lillaD* Mår du lite bättre nu?

• Finessan

Det är så tragiskt när man tidigt förlorar sina föräldrar. Det är inte riktigt så det ska vara. Vida har varken en farmor eller farfar. Sambons mamma dog när han var 8 år och sen gick pappa bort när han var 20. Hemskt. Tycker synd om Vida som aldrig får träffa dem, men sambon ska berätta mycket för henne om farmor och farfar så att hon ändå vet vilka de är.

De är begravda i Hälsingland så nu ska vi dit och visa upp Vida för dem. Deras första barnbarn.

*snyft*

• Finessan

Skit i det där extra s:et BP. Glad Jag hette Finessan med ett s en gång i tiden men blev aptrött på FL och avreggade mig. När jag sedan vill bli medlem igen hade någon annan snott Finessan så då blev det Finesssan.

Tror du inte att det kan ha varit ett sånt där mf som hade hänt ändå? Tyvärr är vi ju inte skyddade från dem. Sen är det surt när man trots behandling får mf, man sätter stor tilltro till den och blir ruskigt besviken när det blir mf ändå. Jag fick själv ett när jag tog Fragminsprutorna, men det visade sig sedan när jag hamnade hos Dr B att dosen var för liten.

Hoppas det löser sig för dig och att Dr B har något i bakfickan.

Vida ska utredas nu. Skönt. Igår fick vi nog och åkte in igen. Hon lyckas inte direkt med bajseriet tyvärr. Jag har låtit bli allt med mjölk i i över en vecka nu, men det verkar itne vara grejen eftersom jag tycker inte hon har blivit bättre. Tur i sådana fall eftersom livet utan mjöl är skit. Det är banne mig komjölk i allt!

• Finessan

HK, jag tog 5000 IE då. 13500 var jag uppe i som mest när Dr B fick säga sitt. 5000 är dock det vanligaste när man inte har några större problem med proppar osv. Läkarna på specen var väldigt skeptiska till min höga dos och tyckte inte om det. Det är möjligt att det hade räckt med 5000, men det får jag aldrig veta.

Cia, det låter som om ni har det bra. Härligt. Glad Det har väl hjälpt så där med allt. Aku har vi inte provat. Fick ändå känslan av att läkaren sist inte tyckte det var en sån stor affär utan att hon skickar remiss mest för att lugna oss. Hon hade varit med om en del bebisar med samma problem och där hittade de aldrig några fel. Kan vara att nerverna inte riktigt är med än eller att tarmarna jobbar lite långsamt. I vilket fall är det hemskt att se hur påverkad och ont hon får.

Bling, vad pysslar du med? *drömmer om ett eget pysselrum fullt med pärlor*

Vi var på bröllop igår. Vigseln skedde ute, i Ekotemplet i Hagaparken. Väldigt fint. Mitt i maten fick vi bryta upp då Vida bestämde sig för att det inte var kul längre. Så är det med en ny boss i familjen. Glad Det var iofs inte helt oväntat. 100 pers och ett väldans liv. Blev väl för mycket.

*vinkar till lillaD*

• Finessan
    En fråga till alla!

Jag har fått något som heter pocketutbyte. Ett kedjebrev går det väl också att säga.

Man skickar en läst pocketbok till den som står överst på listan. OBS! Listan innehåller bara två namn, gudskelov. Sen skickas brevet till 6 personer. Inte så avancerat. Funkar det prickfritt så får man 36 pocket. Knappast troligt, men några kanske man får.

Jag älskar att läsa och hängde på det här. Nu undrar jag om det är någon av er som vill ha ett brev?
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7