• Finessan

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Lycka, det är lite rörigt. Tar man det med i beräkningen samt är förberedd på att besök hos henne inte är något vanligt besök så är allt perfekt!

Jag avgudar Dr Nie och tycker att hon är helt underbar. Hon är speciell på alla sätt och vis och har ett hjärta av guld. Det kan vara lite svårt att förstå henne ibland, men det är inget problem direkt. Sen har hon även humor som få.

När ska du dit?

• Finessan

Cia, jag hoppas att min skrutt har nått normalkurvan på tisdag. Det skulle vara stort. Hellre en stor än en pytteliten i alla fall. Du får lägga in lite nya bilder på Pyret (fortfarande Pyret?).

Cactuz, det finns mängder av koagulationsprover, inte bara ett. Om du går in på min sida och läser bloggen som heter mf-utredning så har jag en lista på prover där. En hög av dem är koagulationsprover.

Lycka, då får du rapportera på måndag.

• Finessan

Cia, Vida har alltid legat under medelkurvan i vikt. Inte så mycket, men lite. När det var som värst med magen för några veckor sedan så dippade hon, annars har hon jobbat sig upp mot medel och följt sin kurva fint. BVC tyckte inte det var något att oroa sig för, men som morsa vet du ju hur det är. Nu hämtade hon upp sig vid senaste vägningen (över 200 g på en vecka) och förhoppningsvis har hon ökat ordentligt nu igen. Hon ligger över kurvan på längd dock.

Sambon ska till Uppsala på någon jobbgrej nästa lördag och tyckte att vi kunde följa med. Jag såg genast framför mig en date med dig.  Sen berättade han att det började vid 9-10 och det är i tidigaste laget för oss.  

a80, strålande! Detta går ju som på räls! Undrar som Poppy, såg läkaren också "membranet"?

Poppy, det är bättre. Hon bajsar på och gråter knappt något. Jag testar mjölkfritt igen, men tror inte det beror på det. Vi har fått tid för utredning 18 september. Skönt.

• Finessan

Cia, det går visst att styra tiden lite eftersom det håller på hela dagen. Inboxa mig var du bor så får jag kolla upp avstånd och så. De ska vara i Uppsala slott och jag kan ta bilen.

Vi brukar använda hela förmiddagarna till att sova. Pusslar ihop timmarna på så sätt. Är sällan uppe och frukostar före 11.

• Finessan

Cactus, det finns säkert en hög till. Det är blodprover som tar ett par veckor att få svar på. Landstinget vill ha tre mf innan de gör en utredning. Går du privat kan det räcka med två. Landstingets utredningar brukar inte vara mycket att hänga i julgranen ändå.

• Finessan

Annapanna, beklagar så otroligt mycket! Fy så grymt. Besegra missfallen och sen råka ut för det du gjort. Vad är oddsen liksom? Självklart är du välkommen hit igen.

Har tyvärr inget svar på polypfrågan.

Lycka, har du funnit någon bra resväg?

• Finessan

Hittade info på ett av Nies infoblad.

Från Fridhemsplan, buss 1, avstigning Essingetorget. Alternativt buss 49, hållplats Eremitvägen.

• Finessan

Lugna puckar här ikväll. Beror det på att FL är skit att komma in på eller har ni annat att göra? :)Jag lägger ner igen. Kan knappt göra något och det tog 100 år att bara komma åt forumet. Cia, svarar på mailet när jag kan. Kramar till alla!

• Finessan

Bling, skönt att få kromosomprovet ur världen. När är återbesöket? Säger som Idun, fy så orättvist det kan vara... Ledsen

Annapanna, vad bra att det inte verkar vara något!

DND, hoppas verkligen inte att du har blivit smittad. Influensa är ingen barnlek. Huva!

BP, hur mår du? Jag tror inte du behöver vänta 2 mens eftersom det var ett så tidigt mf. Som jag har uppfattat det så är det inte lika viktigt då.

Poppy, det går säkert fler tåg. Vet inte hur jag ska göra än, men det lockar att träffa Cia. Flört Kulturnatten? Det får jag googla på.

LillaD, du jobbar och jobbar du... Fattar inte att du står på fötterna som du håller på. Det måste bli gudaskönt när allt är över sen. Håller mina tummar för att det är "annan" mensvärk och inte vanlig mensvärk.

• Finessan

HK, fy så tråkigt att du har så ont. Ledsen Är det sen du bytte medicin eller har du bytt tillbaka till din gamla nu? Hoppas du mår bättre snart igen.

Bling

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7