• fruZ

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Hej trådvänner!
    Nu är jag hemma ett par dagar igen!

Får erkänna att jag inte hinner läsa allt ni skrivit, skummat lite från förra veckan, men inte sista dagarna...

GRATTIS CIA!!! Han är ju underbart söt! Hoppas ni snart kommer in i nåt slags vardagsrytm i stor-familjen

BP; har det gått åt skogen?? näää, fy vad hemskt gumman...

Kan inte nån uppdaterad person ge mig en liten sammanfattning i övrigt? iaf om det är nåt viktigt jag missat!

Min bruna flytning i onsdags blev till rött blod på eftermiddagen, sen blev det brunt igen och försvann!! Faktiskt inte blött nåt nu sista dagarna. Och mått illa till tusen, stundtals. Men symtomanalyserande som jag är så gillar jag inte att det känns så lite i brösten.
    Imorrn ska vi iaf till doktorn igen och hjälp vilken ångest jag har över att än en gång få se en tomt gapande hinnsäck... fyfyfyfy!

• fruZ

Hej DND!
    Vad skönt att hysteroskopin är över och att de tog bort resterna.
    Jag hade väldigt ont precis när jag vaknade efter hysteroskopin, fick värktabletter och hade sen inte mer ont. Fick antagligen min mens i samband med sammandragningarna då när jag hade ont för jag blödde några dagar och sen brunt till 14 dagar efter. Sen fick jag ÄL och blev gravid.
    Jag tror inte att du ska må dåligt av narkos och morfin flera dagar efteråt (om du inte har fortsatt ta morfin?). Och när du säger öm över livmodern, hur menar du då? När du trycker till på den eller hela tiden?
    Efter en av mina skrapningar fick jag lite feber och kände mig konstig, gick till gyn och min läkare undersökte mig. Risken efter ett ingrepp är ju att man får en infektion och då sa han att det tydligaste tecknet brukar vara "ruckömhet" dvs att det gör ont när man lite bryskt puttar på livmodern. Och så feber förstås. Testa puffa på livmodern (nerifrån eller genom magen), om det gör ont ska du definitivt ringa gyn. Och annars ska du kanske ändå höra av dig dit om du fortfarande mår dåligt imorrn. En infektion är ju trots allt oftast lätt att bota med antibiotika.
    Och du gumman, grattis till en fin och felfri livmoder! Det är ju jättebra!

• fruZ

Tack för era tankar och tummar imorrn! Det är förstås ångest av stora mått, ja ni vet ju...

Ska iaf snart gå och lägga mig, sov inte mycket natten till idag, var orolig och så drömde jag hela tiden att det var ormar i lakanen. Så jag är rätt trött nu...
    I bästa fall kan jag sova bort en del av förmiddagen, vi ska inte till KK förrän kl tre, så det blir lite tid att fördriva.

nattinatt!

• fruZ

vilken låååång dag det är idag...

Jag har oxå börjat fundera på äggdonation. Alltså sen när man förhoppningsvis har sina egna barn. Tänk att kunna hjälpa nån att få ett älskat efterlängtat barn!

• fruZ

Puh vilken pärs!

Det började med att doktorn kom och hämtade en annan patient kl 15 och sa att hon var en halvtimme sen? Men jag vet ju att det kan bli så och hon är väldigt bra som hade bokat in mig trots redan full mottagning så jag förlåter henne verkligen. Vi försökte lösa korsord, gissa hur bra det gick?!

Sen fick vi komma in och göra VULet direkt. Först tyckte jag att det såg helt tomt ut och kände paniken, men sen såg jag en liten klump i ett hörn, med en ballong på och drog slutsatsen att det där fanns inte förra gången. Ett embryo med en gulesäck och i embryot ett litet, litet hjärta som fladdrade!!!!!

Och mätningarna stämde precis med förra gången, 7+0 kom vi fram till idag. Och vi är lyckliga och alldeles utpumpade!

TACK för era tummar och tankar och för ert fantastiska stöd. Jag är så glad att ha er för nu ser jag ju fram emot 33 veckor (minst!) av ångest?

• fruZ

DND; nä, bara innohep. Slutade med ASA när jag började med sprutorna.

Lilleskuttan; jag har faktiskt inte blött nåt på nästan en vecka! Så det fanns förstås inget att se.

Shit, så här bra ut har det nog aldrig sett. Man blir ju orolig, för fallet blir ju värre ju högre man kommer. Men IDAG tänker jag vara lycklig!

• fruZ

Halloj!
    Nu är jag hemma efter sista semesterhelgen. Imorrn blir det jobb igen... Men det känns ok, jag ska till ett bra ställe och jobba.

Däremot har mitt illamående försvunnit nästan helt i helgen, fy vad jag ogillar det, men som tur är har jag ont i brösten fortfarande iaf... Varit lite läskigt att vara borta från sambon, var rädd att börja blöda när han inte var i närheten.

Ni har diskuterat vikt och jag får som många andra här sälla mig till de normalviktiga med BMI på 21,5 så det har nog inget med mina missfall att göra.

Verkar ha varit lugnt i tråden i helgen, kanske bra för oss att inte hänga här FÖR mycket. Tror du är klok Mamarazzi som tar paus från gravidtankarna lite. Det behöver man ibland.

Finesssan; vad bra att ni får Vida utredd. Hoppas de inte hittar nåt egentligen, men att det ändå ordnar upp sig...

Bling; OJ vad lyxigt med pysselrum!

LillaD; Du jobbar inte för mycket! *höjer bestämt fingret*

• fruZ

Bling; vad bra att utredningen är igång, men klart trist med väntetid... Låter som om din läkare säger som min, att det är Fragmin(som är i stort sett samma sak som Innohep som jag tar) som gäller. Jag tog ju dock ASA (som finns i Trombyl och Albyl Minor) på eget bevåg innan grav och fram tills jag fick börja med Innohep (vilket var när det syntes en grav i livmodern).

Jag tror att det är en vettig behandling att försöka om man inte hittar nåt fel, men just idag känner jag mig hopplös, mitt illamående är nästan helt borta och jag förstår inte varför det skulle vara det i v 7+4 om inte hormonnivåerna sjunkit...

Krusbär; fy vad jobbigt att din cykel dummar sig. Hoppas den fixar till ÄL och skärper sig snart!

*vinkar till D*

• fruZ

Meh! Jag skrev ett inlägg nyss som bara försvann...

Poppy; Tack, för peppet. Men det är snarare så att jag mådde riktigt illa i 10 dagar och nu knappt alls i 5 dagar... Men jag försöker intala mig att det är för att jag har vant mig vid hormonerna.

Vad kul att övningsköra! Jag tycker om att köra bil. Hoppas du får ditt körkort snart!

Stella; Min läkare (som är sammankallande till konferensen i Linköping) tror ju inte heller att TNF har så mycket att tillföra och säger att man trots försök inte lyckats visa effekt av Trombyl. Han är dock helt inne på Immunologiska förklaringar, men behandling med Innohep. Vi får väl se om han ändrar sig efter konferensen

Det finns nog helt enkelt ingen SANNING utan kanske flera och många tror på olika. Så som det SÅ OFTA är inom medicin, många rätt. Men det verkar inte folk förstå, alla blir GALNA när två läkare säger olika saker. Som om man tror att medicinsk vetenskap är fullständig utforskad och att vi vet ALLT om hur kroppar och läkemedel fungerar. (oj, förlåt utbrottet! kärt ämne )

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7