• fruZ

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Bling; åh, vad bra att din pappa får prova nåt nytt. Hoppas det hjälper. Och att du får det lite mindre stressigt på jobbet snart.

Hella; kul att höra från dig och grattis till 12 veckor!! Men det låter som om du har det jobbigt, vad bra att du blev sjuksriven så du får ta det lugnt iaf. Jag undrar oxå hur du hamnat på spec-MVC?

• fruZ

Tack alla som tänkt och hållit tummar och trott på räkan! Det funkade, den sprattlar vidare i min mage

Fick göra UL istället för VUL för första gången. Kanske tyckte snyggdoktorn (som inte var så snygg längre...) att det var lättare att undersöka mig så.

Ingen längdmätning idag heller, men vi såg en stoor fin moderkaka utan blödningar, ett hjärta som slog och en räka som sprattlade. *nöjd*
    Och nu är det ju bara 11 dagar till UL. (Usch, jag har börjat fundera på hur bra det egentligen är att göra UL/VUL hela tiden... försökter trösta mig med att de jag gjort iaf varit korta)

Återigen, TACK för allt stöd. Ni är bäst!

• fruZ

Precis vad jag just tänkte, Bling! Att nu ska jag verkligen försöka njuta lite. Särskilt om blödningar håller sig borta. Men som sagt klarade den störtfloden i måndags så klarar den det mesta!

• fruZ

Mamarazzi; Vad bra det låter med drM! Har ni tid för vanlig utredning i Lund/Malmö? *glömsk* I så fall skadar det väl inte att göra den först. Och sen får ni hjälp! Och vad glad jag blir att han säger att hans metod funkar så bra, det är ju den jag följer!

Och du, det hinner nog tyvärr gå ett par månader med utredning och sen iaf ytterligare en innan du blir gravid, och sen syns det ju inte första månaderna så då hinner du ju jobba 6 månader och bli fastanställd innan du måste säga nåt till jobbet. Funkar inte det?! Är det nåt man lär sig på det här eländet så är det väl att man inte kan planera in en graviditet i livet, för det blir ju ändå inte som man har tänkt sig. Man får ta det som det kommer. Kram!

• fruZ

Franka: åh, vad trist! Kram!

Mamarazzi; drM har jobbat i Linköping och forskat med min drG. Deras ide är att Innohep påverkar immunförsvaret på ett gynnsamt sätt och trots att de inte fått pengar för att forska på det så ger de behandling för att de tror på det. Alltså till dem där utredningen inte visat några fel.
    De tycker båda att man ska börja med Innohep när man ser ett hjärta slå, men eftersom jag haft tidiga tidiga missfall så fick jag börja så snart man såg en graviditet i livmodern. Fram tills dess tog jag på eget bevåg 1/2 Barnalbyl om dagen. (jag gjorde en liten mix av deras och drBs metoder)

Och hittills måste jag ju säga att det funkar!

• fruZ

Lycka; oj, vad jobbigt det låter. Hoppas livet lugnar ner sig lite för dig snart! Och ja, som DND säger så är Innohep och Fragmin i stort sett samma sak (lågmolekylärt heparin, dvs en variant av heparin), men de är inte exakta för de måste doseras lite olika. Tror att 4500 enheter Innohep motsvaras av 5000 enheter Fragmin. Men det är helt sant att man på sjukhusen väljer att ge det som man för tillfället har bäst avtal med läkemedelsföretagen om.

DND; Vad bra att det kändes bra hos drB. Hoppas att du hittar nån bra här i L oxå. Jag har ju varit nöjd med vissa på KK, men jag har nog blivit lite särbehandlad... Var finns drJ? (är det en manlig på KK som heter Jan?? Han är den jag snabbt bytte ifrån för han var katastrofal...)

BP; håller tummarna för tidigare ÄL!

• fruZ

Hej!
    Idag har jag jobbat. (Ja, Idun vi är alla här fasen så tappra och starka, annars skulle vi inte ta oss igenom det vi gör!) Min kollega som visste varför jag var borta har varit jättebekymrad för min skull, hon är så gullig! Och chefen såg visst helt förskräckt ut när hon sa till honom att jag var borta pga blödning (dagen efter att jag hade sagt till honom att "nu går det bra"...).

Fredag13; Det finns absolut ingen anledning att ge upp. Utom möljligen att man bestämmer sig för att man inte orkar försöka igen. Men då är kanske en paus och nåt slags terapi lösningen. Titta i vår behandlingslista hur många som har fått barn! (Jag minns när det bara var en!) Där kan du även läsa om olika behandlingar vi får.
    Du är väldigt välkommen hit, trots den jävliga anledningen, här finns stöd, förståelse och en massa kunskap!

Apropå det ska jag kanske skriva in mig som gravid där nu... hjälp! Vågar jag det?

• fruZ

Det där är klokt, DND. Jag ska skriva ut det och sätta på badrumsspegeln omedelbart!

Precis som min kompis terapeut sa; att det är bra att ha lite saker kopplade till graviditeten. För att det är bra för sorgearbetet att ha något att plocka undan. Så egentligen borde jag gå ut på stan och frossa i bebiskläder

• fruZ

Gomorron!
    Sambon och jag har just beställt en Angelsound. Känns bra, men läskigt. Ännu en sak att plocka undan om det skiter sig.

Funderar på att prova den första gången precis efter UL den 23/9 om det har gått bra. Då borde jag inte behöva få panik om det är svårt att hitta första gången.
    Och sen är planen att använda den tex om jag får störtblödningar igen, eller om oron blir alltför stor. Men inte alltför ofta. Jag räknade efter igår och vi har redan varit på 7 VUL/UL (!!!). Nån gång måste jag väl lugna ner mig...

• fruZ

Idun, usch och fyy för symtomfria dagar. Men försök tänka att det kan vara ok. Jag har oxå haft dagar/veckor när symtomen försvunnit/minskat. Man blir ju jätteorolig, men ta inte ut katastrofen i förskott! Jag hejjar på dig, gumman!!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7