• fruZ

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

hejhej!
    Jo, nu har det minskat igen, mest brunt med rosa strimmor ibland. Och visst tror jag att Innohepen kan påverka, men man får ju hur som helst panik av att se blodet. Men jag fortsätter vara trött och illamående och iaf lite öm i bröstvårtorna (det där med att man skulle få större bröst när man blev gravid är klart överreklamerat när det gäller mig, de har inte vuxit ett gram!). Så vi hoppas och håller i oss.

Är du ledig idag lillaD?

Poppy; hur går det? hur går det?!!

Mwb; tänk om jag har handlat av dig nån gång?! *blir sugen på att gå ner på stan och spana i sportaffärerna* Men orkar nog bara ligga i sängen...

• fruZ

Poppy; Åååååh, vad roligt!!! Och förstås jättejobbigt med alla tankar det väcker. Jag försökte den här gången att inte tänka så långt fram utan bara till nästa kontroll tex. Tänkte knappt att jag var gravid förrän vi sett hjärtat på VUL. Hoppashoppas det funkar för dig nu!! Förlåt, men jag har dålig koll som vanligt, har du nån behandling den här gången?
    Stor grattiskram!!

• fruZ

Bling; vet inte. Tror eg inte att det har så mycket med gulkroppen att göra, för HcG kommer ju från cellerna kring embryot. Kanske bara så att man testar tidigt, eller att det helt enkelt är olika från person till person. Men jag vet inte, bara spekulerar...

LillaD; Jag trodde inte heller att jag var gravid den här gången. Knappt ens när testet visade plus. Men nu är jag ju trots allt mer gravid än nånsin förr. Man ska aldrig säga aldrig. Och du har många tummar med dig!

Tack för ert stöd i blödningseländet!

BP; hur är det med dig nu gumman, börjat hämta dig lite?

• fruZ

Välkommen Mikes Bride!

Jag har just fått bekräftat från min misstänkt gravida vän att det är så. Och sjuk nog så är hon beräknad gå in i vecka 11 på torsdag, alltså EXAKT samma dag som jag.
    Det gick ganska bra att prata, men hon verkar vara en tok-gräddfilare... Klart det kan bli kul om det går bra för oss båda, men än så länge får jag mest ångest inför tanken att det skiter sig för oss och att de får en unge precis när vi skulle ha haft. Då kommer vi inte kunna umgås. Och hon är en riktigt nära vän. Fan.

• fruZ

Mamarazzi; ja det är dansken dr Mathiesen som nu jobbar i Helsingborg. LillaD har varit hos honom. Han jobbade förut i Linköping. Är en av dem som skriver ut Innohep även om utredning inte visar på fel. Tror absolut han kan vara värd att kontakta!

Idun; bra att det såg bra ut! När jag var på VUL i v 5+3 syntes inte ens ett foster, bara en hinnsäck och en gulesäck. Men sen 10 dagar senare så fanns där ett litet hjärta.

Poppy; klart du är orolig. Och vecka 8+0 tycker jag låter väl sent för första VUL, även om man förstås vill undvika situationen jag var i som jag skrev om ovan. (anledningen att jag fick komma så tidigt var ju för att se var graviditeten satt så jag kunde börja med innohep).

Jag har (pepparpeppartaiträ) inte blödit nu på några dagar. Oron är väl konstant, har iaf inte stegrats. På fredag ska vi på VUL igen. Ser det bra ut då så ska vi klara oss i 3,5 veckor innan första UL.
    Vi funderar skarpt på att skaffa en angelsound, det var till och med så att min sambo kom en dag och sa att han hittat en doppler man kan köpa för att lyssna på hjärtljud (vi skämtar alltid om att vi ska köpa en ultraljudsapparat, han kollade visst möjligheterna...). Visst hade du en Finesssan? Använde ni den mycket? Gav det nåt lugn? *fasar för spökveckor*

• fruZ

Hej!
    Oj, vad det skrivs här! Man kan knappt hänga med när man är jobbandes större delen av dagarna...

Idag var vi på kontroll igen, doktorn var jättestressad, men vi fick en snabbtitt på räkan som sprattlade där inne!
    Lite oroande dock att jag såg skymten av nåt som såg ut som ett membran i livmodern. Hoppas det bara är nån hinna som SKA vara där... Och skönt att jag är hysteroskoperad...

Intressant tyreoideadiskussion idag. Mina värden var kanske inte heller så bra som jag trodde. TSH 2,4 men T4 var 15 så det är ju nära 16 som skulle vara optimalt. Får väl hoppas att det räcker med Innohep för mig och att det inte är Levaxin som behövs...

• fruZ

Det var nog bara jag som såg. Som sagt, hon var jättestressad och jag blev väl lite för välvillig och skulle inte ta för lång tid så jag kom mig inte för att fråga... Men nu förtränger jag det. Vet inte vad det skulle kunna vara, så jag har bestämt att det inte är nåt

Nu är det sovdags!

• fruZ

annapanna; usch och fy vad du har fått vara med om!! helt otroligt orättvist
    Jag fick oxå höra efter hydrosonografi att jag hade ärrvävnad eller en polyp i livmodern. På hysteroskopin syntes dock inget konstigt och inget konstigt fanns i utskrapet.
    Kan ju mycket väl vara lite rester/ärr efter där moderkakan satt som syns på dig. Annars en polyp som är en ansamling av celler (godartade, dvs vanlig slemhinna) på en stjälk. Det är inte farligt och går vad jag förstår lätt att ta bort.
    Livmodercancer är JÄTTEOVANLIGT i unga år, det letar man efter hos kvinnor som har blödningsrubbningar efter klimakteriet. Så försök att inte oroa dig för det!
    Det är ju bra att de ska kolla upp med hysteroskopi, då kan de oxå göra nåt åt en ev rest/polyp så du har bättre förutsättningar vid nästa graviditet. Kram!

• fruZ

Idun; precis så tänkte jag. Att tills jag ser ett hjärta så är jag inte gravid. Nu kan jag iofs inte riktigt känna mig gravid fast vi såg räkan vifta på armar och ben i fredags... Du har mina tummar för ett hjärta om 10 dagar och om du då kan börja tro på det så har du ett och annat att lära mig...

HK; skit, vad jobbigt att du har så ont!

LillaD; Vad hände med en ledig dag i veckan?!!!! *tittar förmanande* Du får inte jobba ALLA dagar. Det orkar ingen. Så nu är du skyldig mig minst en ledig dag för helgen

DND; hoppashoppas att du inte blivit smittad av din pappa! Och lycka till hos drB, spännande!

Bling; Livet är bara FÖR orättvist ibland, tänker på dina kompisar. Det är sånt som gör det svårt att tro på att det finns en gud.

BP; hur jagar du Boråsaren? Ringer du? Hoppas du får tag på honom så att du får diskutera 1T/2T-frågan.

Jag har som sagt fortfarande svårt att tro på att jag är gravid. Att den där lilla plutten på VUL-skärmen faktiskt är i min mage. Inser att jag inte ens skrivit mig bland gravida i vår lista...
    Längtar efter UL om två veckor. Då ska jag tro på det om det gått bra tills dess. Iaf försöka...

Kram på er!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7