• mammawannabe

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Babblar gumman!

Skit vad tråkigt! Bra att du försöker få lämna ett Hcg. Jag tycker du ska ta Progesteronet, så slipper du oroa dig för att du inte tagit det om det skulle visa sig att du faktiskt ändå är gravid fortfarande.

Det borde absolut vara din tur nu! Massor med kramar! Kyss

• mammawannabe

Babblar: Vad tråkigt att det var som du befarade . Jättebra att du klarade av ett jobbigt besök på akuten. Kram på dig!

Cia: Vilken riktig sötiskille.

Snozie: Hur fasiken har du klarat av att inte testa så lång tid?

Poppy och mama: Läget på svampfronten? Bra att olivoljan verkar funka. Går det åt rätt håll?

LillaD: Har menseländet satt igång eller finns det lite hopp ännu för denna månad?

Franka: Skit med minus . Bra att ha koll på om Laserdome ger pulsökning . Men du vad jobbigt med simningen och att det skulle kunna vara mindre bra vid graviditet när du tycker om att simma.

DND: Hoppas att det är lite bättre med oron. Vilket tufft år du haft, nu ska det gå åt rätt håll ska du se. Tack för uppgifterna om akupunktören, berätta gärna hur det var efter du varit där i nästa vecka. Jag har varit hos naprapat på Praxis tidigare och han var mkt bra tycker jag, så då bestämmer vi att även akupunktören är det. . Vad bra att du är nöjd med ditt besök hos läkaren idag. Intressant med klamydian. Vet du om han forskat om det och dess påverkan på mf? Och nämnde han om det finns någon typ av behandling mot eventuella antikroppar? Har frågat min gyn i flera omgångar om det kan vara orsak till mina mf, då jag hade en infektion i 20-årsåldern. Hon har gett den förklaring man oftast hör tycker jag att klamydiainfektionen kan ge ärrbildning i äggledarna som gör att ägget inte kan komma fram men hon har inte nämnt något om antikroppar som kan ge mf. Är det någon som har koll på dr B`s inställning ang Klamydia?

Låter väl inte så troligt att det kan finnas behandling mot antikroppar eller? Shit, i så fall kan det vara kört för mig.

• mammawannabe

Hej Cia-tvåbarnsmamman!

Så underbart att du fick ditt andra barn till slut! Vad fin han är lille killen! Lycka till med sprutan, aj! så du ska ta nu efter graviditeten alltså!

• mammawannabe

Hallå!

DND: Tack för mer info-länkar ang klamydia. Nu är jag lugnare igen. Sushi och Mamma Mia låter som en trevlig kombo, tråkigt att det lossade på gråtfördämningarna men tårarna behövde kanske komma ut? *Kram*

Poppy: Vad skönt att det undre livet har piggat på sig! Ta hand om det ordentligt nu framöver.

Tack för frågan om cystan. Tog sista progesterontabletten igår och än har jag inte börjat blöda och inga tecken på att det är på gång. Biverkningarna blev mycket lindrigare än jag befarat faktiskt. Ömma boobs men inget mer. Har heller inte kännt av själva cystan någonting. Nu hoppas jag bara på att hormonbehandlingen gör vad den ska så cystan försvinner. Sen ligger jag i startgroparna för en lyckad graviditet hög på rester av hormon i kroppen .

Idun: Jobbigt med strul med testandet. Jag var också inne på att köpa billigare test framöver när jag kan börja ÄL-testa igen men kommer tänka om. Det låter ju skitsvårt att veta. Jag använde CB´s digitala den enda gången jag testat hittills och det funkade och jag blev gravid på den ÄL (sen att det gick åt skogen är ju en annan historia). Jäkligt dyra bara

• mammawannabe

Nämen LillaD är du sjuk?? Stackars , var det syrran som kom med elaka tonårsbaciller?

Cia: Hur länge ska du hålla oss på sträckbänken med namn på Pyret? Eller det kanske blir Pyret?

• mammawannabe

LillaSnörvelD: Nej nej fortsätta hoppas ska i alla fall jag göra för ditt plus!

*Känner mig lite äckligt hurtig idag efter att ha kommit över min Klamydia-chock igår kväll*

Krya på dig nu gumman, har ni några bra huskurer i släkten du kan ta till?

*Tittar in lite senare igen, ska spela lite "Rock Band" som nyligen inhandlats.

Kram så länge!

• mammawannabe

*Tittar in en sväng på kvällskvisten*

Mycket att läsa ifatt efter en dag och så mycket som händer just nu.

Kram på er!

• mammawannabe

Hella - Grattis till fint VUL och tickande hjärta. Tycker din glädje går rakt genom skärmen så det känns i hela kroppen, härligt . Låter också som du blir väl omhändertagen av din läkare, så himla skönt!

DND - Oj vilket skit med grav-resterna och skrapningen. Hur mår du nu? Har du fått någon medicinering för inflammationen eller ska den läka ut iom skrapningen? Ska du gå på akupunkturen i veckan eller blir det att skjuta på den nu?

Babblar - Förstår verkligen ditt tvivel ang medicinering framöver. Efter besvikelserna från tidigare MF behövs verkligen något att kunna sätta sitt hopp till. Som någon redan sagt kanske det kan underlätta om du kan prata med dr B om dina funderingar? 

Idun - Såg din start av BIM-lista, ska ansluta mig direkt när det jag kommit så långt . Grönt te, det är fiiint det. Har du några bra tips på goda sorter? Kustfägring är det som går mest här hemma för tillfället. Vad kör du för avslappningsyoga?

Poppy - Tankar till dig och din pappa, fy vad tungt och orättvist, hoppas så att det ska gå bra.

Bling: Hoppas det har gått bra för din man idag och att han får den hjälp han behöver.

Undrar hur det är med Vidas mage?

Kyss och kram till alla!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7