• mammawannabe

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Hella och LillaD: Hoppas ni "got lucky" nu i helgen och jag börjar hålla tummarna redan nu och håller dom konstant nu och två veckor framöver.

Vitlök: Nattåg är ganska mysigt tycker jag. Nu hoppas vi att det blir högsommar i norrland från nästa vecka och framåt och att myggen inte är för stygga mot oss. Ha det så jättebra på semestern.

Finesssan: Vida, jättefint namn på LillFin!! Vad kul med fler beteendevetare i tråden Glad. *hejjar på amningskämpandet*

a80: Bra jobbat med träningen och om man har tränat får man unna sig lite efter tycker jag, det är du värd.

Kottrapportering: Fnittrade gott när jag stötte på kottar på golfbanan idag. Testade ett "kottslag" och det kändes skönt i kroppen. Lte MF-frustration fick utlopp.

• mammawannabe

LillaD. Vi har lika smak i fotbollslag: HEJA SPANIEN!

Tack för ditt svar ang koagulationen, nu blev jag mindre orolig Glad!

Poppy: Jag röstar på att ni tar en prommis!

• mammawannabe

Tack Sandra och Cia. Då ska jag ha koll så jag inte missar att fylla i "tagit medicin ruta" och jag har inte något profaktorxa prov som ska tas, tror jag inte ialla fall. Det enda med "faktor" i namnet är "P-Faktor VIII:C" och det är väl inte samma? Och jag ska säga till vad jag har tagit. 

• mammawannabe

a80: Tack, snälla, vad gulligt av dig att kolla Kyss. Jag ska ta APTT, men då kanske det inte är någon fara för just det provet då. MEN det kanske är lite klantigt att gå alls den här veckan då om effekten sitter i så länge som 7-10 dagar. Skit vad klantig jag var.

Stella: Svårt det här med träning eller inte. Jag har gjort olika vid olika graviditeter. När det kommer bli dags igen kommer jag att fortsätta träna efter ÄL om inte min läkare säger annat. Jag mår så mkt bättre av träningen än utan. Svårt att råda.

• mammawannabe

Du är snäll du söt-MCC. Tror jag gör så att jag ringer och frågar i morgon och struntar i att åka dit. Vissa av proverna kan jag ju enligt a80:s utmärkta inlägg Glad säkert ta på tis och de kan förhoppningsvis svara på hur det är med övriga som har med vitablodkropparihopklumpningen att göra!

Bra va, att Spanien vann!! Mycket snygg fotboll dom spelade i andra HL.

• mammawannabe

Tack för ikväll tjejer, mannen vill spela en Ticket-to-ride innan sovdags och vad gör man inte för husfriden.

*Kram och gonatt alla*

• mammawannabe

Lycka: Håller på Köpenhamn oxå. Natur och hav kanske ni kan få på västkusten innan och sen härliga Köpenhamn som kontrast.

DND: Budapest låter spännande, har inte varit där. Om du har ett TSH på 3.0 tror jag Karolinaklliniken kan vara beredd att behandla det om du fortfarande ska dit. Deras gräns verkar gå vid TSH 2,5.

Cia: Nu har vi fått en namn på sötisen Vida, hur går det med Fölis? Mår hon bra och har det blivit något namn än? Eller, du kanske har hunnit iväg på din Malmötripp redan???

Ego: Har pratat med provtagningen på sjukan. De tyckte att jag skulle vänta med provtagningen. Så vi får korta ner norrlandsvistelsen med 2 dagar och ta proverna den 15 juli (vissa prover tas bara mån-tis) och hoppas att resultaten hinner bli klara till den 30:e då jag ska på återbesök till gyn. Nu ska jag hålla mig borta från allt vad pillerburkar heter fram till den 15:e. Har bestämt att inte ens ta omega-3 fram till dess. Säkert övernojjig men då finns det inga tvivel om att jag kan ha sabbat på nåt sätt, i alla fall inte när det gäller det.

Enheter & träning: Överväger, ska man ta en timmes promenad i skogen eller ska man ta och köra samma pump-pass som förra veckan ikväll? Får fundera lite på det. Enheter, gjorde värsta största salladen i lördags som jag fortsätter äta av, det funkar bra, så himla tråkigt att stå och göra sallad till maten varje kväll tycker jag. Har blivit 2 enheter hittills. Vatttenmelon modell jättestor inköpt, kanske ska ta en mumsbit nu.....

• mammawannabe

Cia: Red Hot Chili, tycker jag var bra till Fölis. Det var många bra förslag. Min kreativa ådra flödar inte just nu, men det kanske ploppar upp nåt....

a80: , kul och sunt!

Babblar: Det var i morgon du ska testa eller hur? Är det riktiga BIM då eller testar du innan? Hoppas hoppas att det blir ett plus.

Hoppas också att Franka och Bling har det bra och att din lilla trip söderut också blir bra Cia. Inte att förakta dom små resorna! Glad

Imorrn blir sista dagen hemma med nätet lättåtkomligt. I Vittjärv finns inget nät tillgängligt i huset och jag börjar få abstinens redan. Känner att jag kommer hojja in till Boden och sätta mig på bibblan eller nåt ibland för att kolla läget här på tråden och hur det går för alla som ska plussa, kolla VUL, få ÄL, få mens osv. under de två veckor vi är borta.

• mammawannabe

a80: Håller med, det är säkert bra att koppla bort den här delen av livet ett litet tag men samtidigt är det ju så kul med kontakten med alla här, det är också en så positiv del av livet.

• mammawannabe

a80: Hur har det gått med mensen, har den slutat helt nu?

Cia: När skulle du på nästa koll av bäbis, verkar den ha vänt sig?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7