• Poppy Lee

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Hej alla, vi har dragit ut på pappas lantställe med mobilt bredband! Jippie! Typiskt nog har det regnat hela dagen - förra veckan när vi var i stan och jobbade var det 30 grader och sol. Men men, man ska ju inte klaga.

Trist med mens mammarazzi!

Och BP: hoppas att det inte var mensen utan en smärre blödning i samband med att du skulle haft mens och att du istället har bebis i magen!

mw: tack för tipset om gelen! Ska definitivt inhandlas. Det är mycket bättre nu, den där tabletten jag fick av doktorn måste ha hjälpt något helt enormt. Sedan läste jag i DN idag att en studie visat att kvinnor som använde ekologiska bindor och tamponger hade markant mindre besvär med klåda osv i underlivet än kvinnor som använder "normala" mensskydd. De ekologiska innehåller tydligen 100% bomull, vilket inte vanliga mensskydd gör. Jag får ALLTID besvär i underlivet just efter mens, så nu ska jag helt gå över till ekologiskt. Någon som använder ekologiska mensskydd härinne? Är de mkt dyra?

lillaD: jag förstår verkligen att du är deppig! Det är med full rätta, du är en sådan kämpe som gått igenom alla dessa mf och därtill skriver avhandling. Men även en kämpe måste få bli less och arg! Känns det något lugnare med skrivandet, har du fått mkt gjort under sommaren? Jag kör nu med metoden att avhandlingen inte kommer att bli världens bästa, men den blir så bra som jag mäktar med helt enkelt. Jag har sänkt ambitionsnivån rejält sista året pga allt som hänt. Kort blir den också, under 250 s! Och om det kan vara någon tröst är det nästan ingen som orkar läsa avhandlingar när de väl är klara

• Poppy Lee

Grattis a80 till fortsatt graviditet och till Cia för vattenavgång! Gud vad spännande!

lillaD: surt med kompisen, usel stil av henne! Ingen ursäkt att hon fått barn, tycker jag, att skicka ett sms tar ju inte lång tid. Möjligtvis tänker hon att hon inte vill såra dig eller så genom sin babylycka, kan det vara så?

Finesssan: vad jobbigt med Vidas mage. Hoppas att det blir bättre nu med den mjölkfria kosten!

Har inte kommit in på FL under dagen och nu är det jättedålig kontakt med det mobila bredbandet pga stormen , så jag fattar mig ytterst kort. Tittar in imorgon igen och ser hur det går!

• Poppy Lee

Åh Cia, så spännande att kika in här nu! Väntar med iver på den lille! Nu har du ju verkligen möjlighet att förbereda allt i detalj, men du har säkert redan packat väska osv.

DND: vad jobbigt med det de hittade vid vul:et! Men med största sannolikhet är det ju något helt ofarligt - även om det naturligtvis är psykande att kroppen inte är på tiptop. Min helt ovetenskapliga gissning är att det är någon slags rest från mf.

magis: hur går det för dig! Är det kaotiskt med lillan?

mwb: hur går det för dig med cystabehandlingen? Märkt av någon skillnad än?

EGO: jag har problem "där nere" igen. Nu kliar det som attan! Känns som om jag vill spy, så mkt kliar det. Jag som trodde att den där tabletten + Canestenkräm skulle ta kål på mina plågor. Kan detta vara ngn slags reaktion på svampbehandlingen, vad säger ni erfarna?

Vill uppsöka ett apotek och inhandla den där gelen, men sitter ju ute i tjottahejti med 10 mil till närmsta apotek... vad f-n ska jag göra, blir tooookig!

• Poppy Lee

Grattis grattis Cia! Vill höra förlossningsberättelse så småningom, blir så nyfiken!

babblar: hoppas att plusset blir starkare.

mammarazzi: jäkla svampskit vi fått! Jag tror att mitt nuvarande kli beror på sköra slemhinnor, man kan tydligen få det av svampbehandling också. I brist på apotek har jag smort med olivolja... smög ner i skafferiet igår natt och hällde upp ett glas i smyg Känns mkt bättre nu faktiskt!

Idun: jag vill jättegärna vara med på BIM-listan! Är på dag 13 idag, och ska enligt Clearblue-förpackningen börja ÄL-testa på fredag. Min cykel är ju grymt oregelbunden, men den har inte gått under 31 dagar sedan mf, så jag borde inte missa den om jag börjar testa på fredag. Hade du börjat testa redan eller?

Lilleskuttan: vad bra att allt verkar rulla på som det ska därinne i magen!

• Poppy Lee

Idun: jag räknar också som en kratta... det är idag jag är på dag 13! Så du är två dagar före mig. Vad jobbar du med förresten, är du ekonom?

• Poppy Lee

Finesssan: nej vad jobbigt för lilla Vida och för er föräldrar! Kan det funka att ge henne laktulos, som någon skrev tidigare? Har också hört att det kan funka. Vad säger läkarna? Hon är ju så liten ännu, så man kanske inte ska laborera med mat, men annars är ju en sked olivolja (den är min vän ) på en sked en klassiker mot tröga bebismagar.

lillaD: skönt att se att du känner dig lite bättre. Det är bra att du kan se det positiva i ditt liv, samtidigt som det ju är helt OK att vara deppig - du har verkligen haft det kämpigt de sista åren. Men som du skriver är du ju snart disputerad, haja vad skönt! *sätter på dig en liten lagerkrans*

DND: usch vilket jobbigt år du haft! Förstår att du känner dig hypokondrisk. Men som lillaD skriver är det i princip omöjligt att en tumör växer till sig så snabbt som fem veckor.

Sy är bra förströelse när man är less på surfande tycker även jag (heja Bling!), även sticka, reparera möbler, koka marmelad, baka knäckebröd, lägga pussel... jag är en stark förespråkare för att man ska göra praktiska, manuella saker, när tankarna blir för jobbiga och snurrar runt.

mammarazzi: vi sitter i samma båt, jäkla underlivsskit! Jag ska ju om allt går bra få ÄL snart och det känns ju måttligt kul med detta svid. Maken är nog inte heller så pigg efter allt mitt "underlivsgnäll" Olivoljan funkar iaf, tycker jag. Märker du någon skillnad?

Idun: skoj att du är ekonom! Jag har så många ggr funderat på att skola om mig till det men det känns ju lite onödigt nu när jag snart har doktorsexamen och studielån på 250 000+!

EGO: här på landet händer det just ingenting. Eller, jo, jag fick en fästing i huvudet idag! Och sedan var vi på loppis och fyndade en String-hylla, och då berättade loppisgubben att han "klöpp gräset imorse". Det tyckte jag var kul, "klöpp", haha! Äkta upplandsmål.

• Poppy Lee

Godkväll mina vänner,

Cia: åh vad söööt! Och liten (eller, han är ju normal, men de är så små i början ). Nu är jag nyfiken på namn!

Idun: Förra månaden körde jag Apolivas tester (apoteket), blev inget av det, strecken vaga och otydliga! Nu har jag börjat testa CB digitala, mycket skönare med raka besked. Dock ingen stegring än

mamarazzi: helt rätt med vin! Sitter själv här med ett glas rött vid datorn, helskönt Mitt underliv är helt återställt nu Har sovit näck, samt kört kjol utan trosor några kvällar

mwb: hur mår du? Har du blödit ut cystan än?

BP och Franka: fan för minus!

lillaD: har det kommit någon mens? Eller är det fortfarande bara molvärk? Håller tummarna för att mensjäveln håller sig borta!

• Poppy Lee

Grattis Franka på födelsedagen , men beklagar ditt minus

Idun: skit att strecken blev svaga! Har ni kört varannandagsmetoden iallafall? Jag har ännu inte fått någon stegring, dag 16 idag. Kommer den inte imorgon ger jag UPP (eller, det gör jag inte, men blir asdeppig), i så fall är det tredje månaden utan ÄL!

lillaD: helvete för mensen! Jättedeppigt verkligen! Men visst skrev du tidigare att du blev gravid på tredje pergoförsöket förut? Vem vet, det kanske blir tredje gången gillt nästa månad.

Om det kan lugna dig ang. progesteron har jag inte blivit ordinerad det alls av DrB, trots att typ alla andra som går till honom blivit det. Men uppenbarligen tyckte han inte att det var nödvändigt i mitt fall, din doktor kanske resonerar likartat, kan du ringa henne/honom och fråga?

DND: hoppas att det går bra imorgon! Jag ska hålla tummarna för att allt ser bra ut nu.

På tisdag ska jag till gyn - äntligen! Då ska jag be att få min ÄL kollad + tjata mig till att han testar mig för bakteriell vaginos. Klamydia har jag testats för för länge sedan, och då var det inget, då borde man väl inte ha det? Har haft samma partner i 7 år och ingen av oss har varit otrogen vad jag vet Plus att har man ätit antibiotika för andra infektioner i underlivet borde väl den ta kål på ev. klamydia också? (Även om jag inte tror att jag har det, bara en fundering)

Lyssnade på Batra jag också - jättebra program, så bra att män pratar mer och mer om denna problematik.

• Poppy Lee

Bling: vad jobbigt att din man är så deppig , men det är ju som sagt helt förståeligt med tanke på allt ni gått igenom. Skulle man bara vara glad och oberörd av cancer och barnlöshet vore man ju inte en människa utan en kall robot. Samtidigt förstår jag att det måste vara tungt för dig att försöka vara ett stabilt stöd för honom, du har ju också gått igenom en jäkla massa sorg, oro och elände! Det kommer säkert att bli bättre iaf med medicinen för honom, även om det såklart kan ta tid.

Tack för alla svar angående sen ÄL; jag hoppas att den bara är sen och att den inte utebliver även denna månad. Ingen stegring idag heller , men imorgon ska jag ju till gyn som kanske kan se om det är något på G med vul. Samtidigt är det så jobbigt att ÄL är opålitlig och uteblir, jag vill vara mer eller mindre GARANTERAD att ha ÄL varje månad, så att man iaf kan göra ett ärligt försök att bli på smällen!

• Poppy Lee

lillaD: glömde att kommentera den vansinniga läkare du träffat! Fy 17 vad oförskämt att antyda otrohet! I synnerhet när man sitter och gråter över mf. Det borde du nästan ha anmält, men de bryr sig väl förmodligen inte. KK-personalen på Sveriges olika kliniker borde gå en gemensam kurs i empati och vett och etikett!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7