• Finessan

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Vad tråkigt att du mår så dåligt Snozie. Men som lillaD skriver så säger Dr B att det inte finns något så osäkert graviditetstecken som symptom. Som om det hjälper, jag vet... Man är skadad, tyvärr. Stor kram!

Nu har både Vida och jag varit hos kiropraktorn. Det var lite skillnad på V:s behandling jämfört med min. Kiropraktorn hittade en sak i nacken på V och en sak i bäckenet. Nerver i obalans påverkar tarmarna, det är så tänket går. Behandlingen var inte värre än att hon bara höll på dessa punkter och lät V jobba själv med kroppen. Har vi tur märks behandlingen av redan efter en gång. Vi ska dit båda nästa vecka igen.

• Finessan

På tal om kaffe så har jag skippat morgonkoppen (och alla andra koppar) två dagar nu för att se om V:s mage blir bättre. Jag håller på att döööö! Mitt huvud håller på att sprängas i bitar! Inga piller hjälper heller och nu när vi kom hem så stod jag inte ut längre utan föll för frestelsen. En halv kopp. Jädrar i min själ så gott det var! Och huvudet är redan bättre.

• Finessan

Åh, Magis! Äntligen!!! Stort, stort grattis till flickan! Det är så underbart med dessa trådbebisar.  Nu ser jag fram mot bild på den lilla. Massor av kramar till familjen Magis!

Poppy, Förvånad Hoppas att du blir av med skiten nu.

När det gäller svamp så fick jag för många år sedan det märkliga rådet att se till att vara varm om fötterna. Det går tydligen nerver från fötterna till underlivet som kan påverka svampen. Min mor upptäckte detta själv för mängder med år sedan och har aldrig problem nu när hon skyddar fötterna från kyla.

HK, vad trist med strul. Verkar gå troll i det här i tråden Många med strulande cykler. Skrikandes

Kramar!

• Finessan

Just det Magis, kul att du är så nöjd med Huddinge (tråkigt med rummen dock). Jag har själv bara gott att säga om all personal där som jag har träffat och det är inte få det.

Nyfiken i en strut undrar vem förlossningsläkaren var?

• Finessan

Grattis Lilleskuttan, nu ska det allt gå vägen!

LillaD och BP, de där plussen har helt klart gått vilse. Jag skickar ut en patrull att söka efter dem med ljus och lykta så hoppas jag att de snart hittar hem igen.

LillaD, V:s mage har varit skaplig tills idag då den har varit kass igen. Ledsen Undrar om det är straffet för att jag åt choklad och drack cola igår (ska tydligen inte vara bra för bebisarnas mage om de är känsliga). Dålig, dålig mamma...

Lägenheten blev det tyvärr inget med. Det stämmer att om det låter för bra för att vara sant så är det för bra för att vara sant. Allt var klart och papprena skulle skrivas när innehavaren kom tillbaks från sin semester. Då meddelar hon, för ca 1 vecka sedan, att det dykt upp en annan lägenhet som hon vill ha i stället. Surt, minst sagt. Men nu är det positivt tänkande i stället. Vi sparar våra dagar så länge vi bor här eftersom jag inte tar ut något nu. Med en hyra på drygt 3000 och inte så mycket andra utgifter så klarar vi oss gott på endast sambons lön. Nu kan vi vara hemma lääääänge med Vida. Glad

Bling, härligt att det snart är dags!

Cia, nu får man börja fundera om du inte dykt upp i tråden på ett tag. Any day...

Spirit, usch vad tråkigt med mens. När blir IVF?

Vår unge har skrattat rejält idag för första gången och vi lyckades få det på bild! Finns i galleriet.

Kramar till alla!

• Finessan

*har slutat med choklad* *skäms*

Men BP, jag säger grattis jag! Håller med lillaD om det hon skriver, att det kan vara för tidigt för ett starkt plus. Hoppas verkligen att det är så! Tummar, tummar, tummar!!!!

Har du lovat mig det Cia? Skrattande Det har jag missat. Generad

Undrar också hur det har gått för a80. Åh, hoppas att det har gått bra!

• Finessan

Hej Strumpis, tänkte på dig förut. Skönt att du mår bra! Ni verkar ha haft en härlig semester. Kilona försvinner sen, men när undrar jag?  Försökte klämma mig i en jeanskjol storlek 38 igår, drygt 5 veckor efter förlossning. Det är humor.

Hur mår lillaD en söndag som den här?

Själv njutuuuter jag av det sämre vädret! Nu slipper vi sitta instängda varje dag för att komma undan värmen.

• Finessan

Jag läste precis din blogg, lillaD... Jag förstår att det känns tröstlöst och att det är jobbigt med allt. Ledsen Gnäll precis hur mycket du vill, det gör inget. Stor, stor kram till dig!

• Finessan

Sandra, ja fy vad det gör ont i mammahjärtat. Vår skrutt skriker inte hysteriskt, men det räcker gott och väl ändå. Skönt nog så har alla kvällar och nätter varit lugna. Det är på förmiddagarna och dagarna som V har mest problem.

Min gubbe ska börja jobba imorgon! Förvånad Hur ska det gå att vara själv hemma?  Hua!!!

• Finessan

Skit också vilket strul att komma in på FL idag! Någon mer som haft problem? Kom in i morse och hann se att Cias vatten gått, men sen har jag inte kommit in igen. Så jag har vaktat telefonen för fullt idag. Nu ser jag att det inte har behövts...

Spännande Cia, nu är det snart dags för dig. Jippie!

a80, grattis! Tusan vad skönt att det ser ut som det ska! Sprutorna vänjer du dig vid. Nu ska du ta dem läääänge.

Vi fick åka in till sjukhuset idag med Vida. Ledsen Hon var förstoppad och fick lavemang. Stackars unge. Hon däckade totalt efter att ha levererat något som kändes som flera kilon. Det är sällsynt att de blir förstoppade när de helammas, men Vida är ett lysande exempel på att det kan ske. Nu ska jag låta bli allt med mjölk i i två veckor för att se om magen blir bättre. Strul, strul, strul...

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7