• Finessan

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Tack för att du frågar lillaD. Jag mår nog som småbarnsföräldrar mår. Det går framåt med allt och vi börjar känna oss säkrare här hemma. Det är frustrerande när saker och ting inte funkar, som amningen, och då blir vi ledsna både Vida och jag. Sömnen har vi lagt på hyllan, men det var bara väntat.

Vida har mycket vakentid på dagen och då ska det snuttas ofta. Det kan också vara lite jobbigt att inte kunna göra något i princip. Annars är hon världens snällaste och ger inte mycket väsen ifrån sig, bara när maten inte kommer tillräckligt snabbt. Tyvärr känner jag att jag inte har hunnit njuta fullt av henne än eftersom det varit så mycket med allt annat, men det kommer när det lugnar ner sig. Vi är mycket lyckliga i alla fall att vi äntligen har vår dotter hos oss.

Utan sommarstuga!? Förvånad Flytta till Stockholm och skaffa dig lite nya vänner så kan du få tillbringa lite tid i ett hus (3 hus faktiskt) i Hälsingland som ligger vid Ljusnans strand.

Varifrån kommer du?

Än har den feta damen inte sjungit
  • Finessan

Oj, vad alla sticker på semester. Själv har jag inte satt foten utanför dörren sen vi kom hem från BB. Ha det riktigt gott Idun!

HK, klådan försvann direkt. Nu har jag iofs nedtrappning på kortisonet, men borde ha känt något ändå om den funnits kvar. Föda barn var alltså den bästa medicinen. Även fogarna är mycket bättre. Nu har jag inte varit ute och gått, men jag klarar av att röra mig här hemma utan att få ont och det känns helt fantastiskt.

Idag fick vi vagnen, skapligt försenad, så det blir nog en premiärtur i helgen. Spännande att testa fogarna och se vad de går för nu.

DND, visst är det skönt att veta att man inte är ensam i den här förbaskade missfallsvärlden. Kram på dig.

Och på alla andra!

• Finessan

Flikar in bara med en kommentar om bakteriell vaginos.

Jag har haft det, både innan och under graviditeten. Blev så klart orolig eftersom jag läste in mig på det, men två läkare lugnade med att det inte skulle vara någon fara i tidig graviditet. Däremot ska man vara på sin vakt under den senare delen eftersom det kan leda till tidig vattenavgång.

En annan sak är att ni lär märka om ni har det. Det luktar verkligen rutten fisk om hönan. Fundersam Går inte att missa.

Lite lugnare här hemma nu. Amningen funkar bättre som tur är och vi får faktiskt till det sittandes mesta delen. Vida använder mig som napp under dagarna, men det är väl så det är nu. Glad

Skapligt försenat fick vi vagnen i förrgår och kunde då ge oss ut på premiärtur. Det kändes stort och lite pirrigt - vad gör jag om hon börjar skrika och vill ha tutte när vi är ute och går? Nu har hon dock sovit sig igenom två promenader...

Ni med barn? Hur var tuttbehovet hos era små? Var ni också en napp?

Bling, mina tankar är hos er.

Och även hos er andra. Undvik IKEA utan barn i magen och med en stark längtan. Fy fan för det stället då.

Kramar!

• Finessan

Känner mig bara så osäker på amningen än att jag fasar för om hon vill ha tutte ute. Än så länge tillåter mina fogar inga längre promenader och förhoppningsvis sitter amningen klockrent när det är dags för det.

Tack Cia och Ahöst.

Nya foton på Vida i mitt galleri.

• Finessan

Tack lillaD. Kyss

• Finessan

GRATTIS HELLA! Vad härligt med ett plus här i tråden.  Nu hoppas jag att fler hänger på.

strumpan73 skrev 2008-07-14 19:07:01 följande:
    undrar hur det är med Finesssan och Vida..

Vi har det bra förutom att skruttan har fått ont i magen. Det är jättejobbigt att se och höra hur ont hon har och jag blir ledsen och frustrerad. Vi har fixat lite magdroppar och hoppas att de hjälper. Tydligen så är det vanligt med ont vid den här åldern eftersom magen inte är så utvecklad och van vid käk. På BVC tror de att det kommer släppa snart.

Jag är urusel på att skriva, men jag följer er.

Vill hälsa Franka välkommen hem och undrar hur du mår nu?

Hoppas att Cia får ett lyckat vändningsförsök.

Stor kram till er alla! Kyss

• Finessan

Åh lilleskuttan vad skönt! Hoppas nu att den hänger kvar ett bra tag till.

Det stämmer Cia. När jag fick den röda större blödningen så la jag mig i sängen en timme innan vi åkte in. Den värsta timmen hittills i mitt liv.

Idun, spännande! Förstår att du inte vill testa nu. Håller tummarna stenhårt för ett plus ikväll.

Odd, tack för tips om te. Nu dricker jag för fullt. Inatt hade vi det lugnt och hittills idag också så förhoppningsvis hjälper droppar, te och massage.

Franka, redan imorgon! Vad otroligt skönt.

Cia, gott att lillen vänt sig.

*vinkar tillbaka till lillaD*

Nu ska vi till BVC och se om Vida växt till sig.

Kramar till alla!

• Finessan
    Lilleskuttan skrev 2008-07-16 12:53:49 följande:
    Finesssan: Blödde du mycket då?Höll det i sig i flera dagar?Vet du varifrån blodet kom?
    Jag blödde från och till i massor av veckor och de kunde aldrig se varifrån blodet kom. Mestadels var det bruna flytningar/gammalt blod. Detta var dock den "största" blödningen och den hade upphört när jag väl åkte in efter att ha legat en stund.

Vida har växt till 55 cm!!! 49 cm när hon föddes för 3 veckor sedan. Hon kommer se ut som en flaggstång om det fortsätter så här. Förvånad Vikten hade ökat fint till 3710 g.
  • Finessan

Men Snozie, grattis för tusan! Här kan vi snacka frögurka.

LillaD, haha, bara 1 meter kvar. I den här takten så är hon ikapp dig om några veckor. Flört

• Finessan
    fruZ skrev 2008-07-16 19:54:56 följande:
    .Finessan; jag lovar att koksalt i livmodern kan göra ont, den spänns ju ut. Kändes på mig som riktigt kraftig mensvärk, AJ!
    Nu är jag inte riktigt med. Du skrev nog fel namn, eller? Men för att komma med ett litet inlägg så tyckte jag att det inte var så illa när jag gjorde det. Tog ett par alvedon en stund innan och kände knappt något sen.

Skönt med semester snart!

Cia, en hel del av det vi köpt är redan för litet. Några plagg hann hon aldrig använda. Men det var kul att shoppa dem.
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7