• Finessan

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Jag och Vida tror åt er när ni inte orkar själva.

• Finessan

Haha, Idun. Lika snabb ut som jag.

Hej till lilleskuttan och bebis. Vad kul att det går bra för er!

• Finessan

Tack själv! Hur trevligt som helst. Kul att prata med någon annan än Herr Krabba och "mm-språket" med Vida. Synd att tiden går för fort bara.

Idun 78 skrev 2008-09-09 21:20:33 följande:
    Japp! Men nu ska jag sova kudden! Tack för en jättetrevlig kväll! Hälsa mannen och lilla Vida!

Lycka, hon är verklgien spännande. Synd att hon hon varit så stressad bara, men med den kundtillströmningen så är det inte så konstigt. Sen kan jag trösta dig med att man inte får så mycket ur henne när man frågar ändå. Antingen säger hon något obegripligt eller så säger hon något väldigt kort och självklart. Typ:

"Varför ska jag äta fransk duva?"

"Bra för dig."

Ungefär så.

Jag gick från mensens första dag och sju dagar på raken. Fick örter. Gick inget under grav var bara dit strax efter att jag hade plussat och fick lite mer örter.

Har du fått vänta länge eller har det varit lugnt? Ibland får man vänta toklänge. Vet man om det och är förberedd så brukar det gå ok ändå. Ta med en bok och något att tugga på.

• Finessan

a80, hoppas verkligen att det ser bra ut i em. Jag tror det. Kyss

Jag hade jättesvårt att känna min livmoder och kanten på den. Kunde först göra det när jag började få mina sammandragningar.

Bling, vad positivt med din pappa! Måste kännas jätteskönt.

Grattis Hella! Underbart att du kommit så långt.

Poppy, hur mår du? Fortfarande symptomlös?

LillaD, förbaskat att mensen kom. Ledsen 

En fråga till er med barn.

Min dotter knäckte mig fullständigt igår. För det första så hade hon inte sovit på två nätter vilken gjorde mig ganska så labil. Sen så totalvägrade hon bröstet! Förvånad Hon var lite kinkig med det ett par kvällar innan gårdagen men så igår började hon gråta så fort hon såg det. Vi utkämpade hårda strider igår, hon och jag, och grät ikapp. VARFÖR???? Hon har aldrig nekat tutte! Idag har det gått bra hittills även om hon var lite skeptisk senaste gången, men jag är livrädd att nästa gång ska bli skit igen. Orkar inte. Gråter Känner ni igen det här?

• Finessan

Hurra för a80:s Superräka!

Franka, fy så tråkigt. Förstår att du inte är på topp nu. Tack för hälsningen från Idun. Kyss

DND, vad bra att det gick bra hos Dr. Mina tummar för ytterligare en Lucinabebis.

Lycka, kankse inte riktigt en sån vecka som du behövde... Jag hoppas att du har kunnat slappna av hos Nie. Det finns liksom inte så mycket annat att göra när man ligger där ett par timmar.

MWB, attans piller osm inte ger verkan så snabbt. Snart så.

BP & Lilleskuttan, jag lämnade prover hela graven hos Dr B. Min läkare på specen vägrade mig en massa prover som Dr B ansåg vara mkt viktiga. Så då gick jag bakom ryggen på Dr A.

Cia, jag har varit på västsidan i okt-nov. Vädret var absolut inte det bästa. Visst var det dagar med sol, men mycket regn också. Vi hade dessutom extrem otur eftersom monsunen var ltie försenad det året.

BLing, låter som underbara brallor! Bebin kommer, jag lovar.

Välkommen till Fredag13!

Tack så jättemycket till er som kom med idéer, tankar och åsikter om Vidas tuttvägran. Det gick bra igår och bra idag. Nu är skruttan dunderförkyld så det kanske var det som spökade. Eller så var det helt enkelt en bad hair day.

Idag när vi var hos sjukgymnasten så sprang vi på den kuratorn som jag hade när jag mådde så dåligt förra sommaren. Gick hos henne under min sjukskrivning. Hon visste inte om att jag blev gravid under hösten och blev riktigt glad när hon fick se mig och Vida. Det kändes så jäkla bra att träffa henne och få visa att det gick vägen tillslut och att alla tårar jag grät där byttes till tårar av lycka när jag den 23 juni födde fram lilla Vida.

Ge inte upp, tjejer! Massor av kramar till er alla!

• Finessan
    Lilleskuttan skrev 2008-09-12 18:02:36 följande:
    finesssan.Funderar på att ringa drB nästa v. ang proverna. Bara han skriver en remiss så kan jag ju ta dom på sjukhuset här hemma..borde ju funka. Vad var det för prover du tog?
    Kolla min utredningsblogg. Där finns alla mina prover.
  • Finessan

Hej alla. Kikar in en snabbis. Har fullt upp hemma med en dunderförkyld liten dotter. Så ynklig så men feber, snuva och kletigt öga. Kraken. Ledsen Hon är som en liten apbebis nu och klänger på mig hela tiden. Orkar inte skriva med en hand så därför låter jag bli. Läser dock allt ni skriver.

Kramar till alla! Kyss

• Finessan

Hurra för trådens alla superräkor!!!!

Poppy, nu är det din räka på tur som jag misstänker starkt är en superräka den också.

• Finessan

Grattis Stella! Det var banne mig på tiden. Jag tror inte att prog kan ge plus så du är med all säkerhet gravid. Underbart!

Bling, gumman. Stort stort grattis på din födelsedag! Vad ledsen jag blir av att höra att du har varit så deppig idag. Nästa födelsedag ler du. Kramar till dig. Kyss

Hej till er nya som jag inte hunnit tjena på!

Lilleskuttan, kull med Tittut! Har du sett min film och mina bilder därifrån?

Cia, hur har ni det? Fortfarande snuvigt och dåligt med sömn? Fler bilder på söt-Alvin på g? Räcka ut tungan

LillaD, var är duuuuu?

Poppy, har börjat hålla tummarna redan nu.

Kramar och tankar till alla er andra också!

Detta är hemsidan till kliniken som Idun skriver om . Finns mycket läsvärt. Jag har lämnat länken förut, men med så många nya så gör det inget om den kommer upp på tapen lite då och då.

http://repro-med.net/

Jag puffar också för Yahoo-forumet igen. Mängder med information.

• Finessan

Måste bara tala om vad söta Inga-Lill, Dr B:s fru, sa första gången jag ringde dit.

Jag hade ockås rejäl åldersnoja och hade läst överallt om minskad fertilitet och ökad risk för missfall. Dr som jag gick till innan var också snäll att påminna mig om detta. När IL frågade hur gammal jag var så krystade jag fram min ålder och väntade på domen. "Det var väl ingen ålder!" utbrast IL glatt. Och jag höll på att trilla av stolen.

Just det, jag var nästan 36 år då... Flört

a80, jag slår vad om att din räka lever rullan där inne.

Mammarazzi, vad kul med jobbet! Och jag är inte ett dugg avundsjuk på Thailand. Inte jag, nej då. Oskyldig

Lilleskuttan, vad kul att ni får barn nästan samtidigt båda syskonen! Hur mycket skiljer det? Vilken vecka kommer du vara i när du har tid på Tittut?

Hår mår du, HK?

Jag är så innerligt glad över att Vidas förkylning börjat bli bättre. Det var en seg jävel! Magen är också jättebra nu. Hurra!!!!

• Finessan

BP, stämmer in i kören - inte ge upp.

• Finessan

HK, vad skönt att du mår så mycket bättre! Vad är det nu för medicin du har fått? Vida och jag mår bara fint. Är så otroligt glad över att den onda magen har blivit bra.

a80, usch vad jobbigt. Och vad märkligt det måste kännas. Du skrev så fint i din blogg idag.

MWB, vad ledsamt att det blev så fel. Jag hoppas att du ändå får en fin dag på fredag. Jag vill inte se dig här!

Poppy, Poppy, alla tummar hålls här hemma för dig imorgon!

Mikes bride, vad spännande! Jag tycker minsann att det verkar som om delar av läkarvärlden börjar få upp ögonen på detta med upprepade mf och blodförtunnande. Inte en dag för tidigt! Sen finns det uppenbarligen rejäla trögskallar kvar lite här och var.

Mamarazzi, vad kul! Och Stockholm... Vi är många som finns i Stockhlom. Tummar för dig också!

Lycka, undrar som Idun - hur mår du? Det börjar dra ihop sig nu...

Idun, vännen, du verkar uppåt, har jag rätt? Hur känner du nu kring graviditeten när det lagt sig lite efter VUL:et? Har du lyckats hålla de svarta tankarna borta? När är nästa VUL förresten?

Cia, hur har ni det med snuvan?

Bling, hörde av en som gjort utredning hos Anette att hon inte är så anti Trombyl och Prog längre. Det är positivt.

• Finessan

Idun, jag kvalar nog in som en av de mesta VUL:arna och UL:arna genom tiderna. Jag hade alltså VUL:at innan 8 okt. I början av graviditeten hade jag ett sjukt behov av att få veta att det gick som det skulle och hade några VUL ganska så tätt. Allt för att lindra oron, även om det är ett helvete att lägga sig i stolen och vänta på domen. Så psykiskt jobbigt!

Men om några veckor kan vi ha hjärtparty hemma hos mig med min Angelsounds. Kaffe, kaka och hjärtslag. Hur bra låter inte det?

Vilket MVC har du tänkt att skriva in dig på? Det var jag också sjukt tidig med. Tror jag skrev in mig i v. 7 eller 8 den här gången. Även om de inte kan göra så mycket där så kändes det tryggt att bli omhuldad av ytterligare en person. Fick även gå mycket tätare än vad som är brukligt.

Nu tänkte jag lämna ett boktips till tråden innan det är dags för sängen.

Gå dit hjärtat leder dig av Susanna Tamaro.

Jag snubblade över den här boken för många år sedan när det var kaos i livet och blev förälskad direkt. Har läst den många gånger efter det och ibland kan jag ta fram den bara för att läsa någon favoritmening. Den innehåller så mycket visdom och är otroligt vacker.

Go'natt kära vänner!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7