• mammawannabe

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Bling: Bara kromosomprover för mannen här oxå.

Truls: Ser fram emot att läsa din FL-berättelse!

Vida: Grattis på 1-månadsdagen!

a80: Håller tummarna för ditt testade i morgon!

Hoppas på soliga sköna dagar för alla resten av veckan och i helgen!

Kram

• mammawannabe

Hej godisar!

Härligt vad det skrivs, har läst och hängt med sen vi kom tillbaka från båtåkandet i lördags kväll men inte tagit tag i att skriva.

LillaD - Tack gumman, det är ganska ok med mig! Och du har varit på bröllop du, hoppas det var roligt.

a80: Har glömt men tror inte jag grattat till plusset, GRATTIS!

Hella: Grattis till VUL:et.

Poppy, HK m fl - Skit med mens- och cykelstrul

Hur har det gått för Sandra tro?

Lilleskuttan och Snozie: Bläks för illamåendet även om det är för en god sak.

Krusbär: Kul att höra från dig. Vad spännande och hoppfullt det låter med din akupunktur. Vill gärna höra mer. Hur går det med provresultat för din del? Funderar också om jag ska testa och har kollat upp på nätet om det verkar finnas ngn bra i Lkpg med rätt inriktning. Svårt, vill helst ha fått en rekommendation om att någon ska vara bra innan jag lägger ut pengar. Någon som vet någon bra akupunktör i Linköping??

mamarazzi: Hoppas det har vänt nu med svampeländet. När det gäller sjukskrivning har jag inte varit det någonting under det här senaste året med alla MF, även om jag också funderat på om det hade varit bra. Har iof pluggat och kunnat styra mer själv men även det blev ju lidande. För ca 5 år sedan fick jag en utmattningsreaktion/gick in i väggen eller vad man vill kalla det med sjukskrivning som följd i ca 1 år. Har också fått erbjudande om flera jobb efter det att sjuksrivningen funníts med i mitt CV och jag har inte upplevt det som att det har varit ett problem. Jag tror att om man själv accepterar att det har varit som det har varit oavsett om det är MF eller annat och inte skäms för det och är öppen och ärlig tror jag inte att det kommer vara avgörande om du får ett jobb eller inte, och om det skulle vara det tänker jag att det inte är en arbetsplats jag skulle trivts på ändå.

DND: Kram på dig, tråkigt om det är tungt. Hur är det, skulle inte du till Karolinakliniken i dag eller har du skippat besöket? Och en fråga, har du väntat på kromosomanalys-resultatet i 1,5 månad utan att få svar?

Vi ska till Karolinakliniken i morgon och få svar på de tester vi kunnat ta hittills (j...vla mensen har inte dykt upp för mig heller så jag joinar övriga i mensstrulsträsket så cykeldag 3-proverna har jag inte kunnat ta.) Hade hoppats (eller inte, beroende på resultat) att få svar på kromosomanalysen också. Men det provet tog vi för drygt 2 v sedan och det kanske är naivt att tro att det ska vara klart isf?

*Kram till alla övriga*

• mammawannabe

mamarazzi: det lät lite konstigt när jag läste det i efterhand. Det är inte så att jag har med sjukskrivningen som typ en rubrik i CV:et . Det jag menade är att det finns ju en "lucka" i CV:et men det har jag inte upplevt som ett problem.

• mammawannabe

Krusbär - Tack för länken till akupunkturtråden.

LillaD - Egentligen inte så länge över tiden, idag cykeldag 30 men min cykel är normalt 26 så i min värld är är det länge. Sen har jag haft spottings sen dag 23 och det har jag inte normalt, så sen de började har jag trott att det varit på gång, men nu har jag lagt ner den tanken. Nåt strul är det, min kropp är inte i balans.

Tack alla för svar ang tiden kromosomanalys-resultat. Shit, då kommer vi inte få svar på det imorrn då troligen. Vi har en "dubbeltid", dvs 2X20 min hos läkaren imorrn. Både mannen och jag ska dit. Hur skulle ni ha gjort? Behållt tiden och gått dit? Jag har tagit ca 10 andra tester mest immunförsvar och koagulation som vi troligen har fått svar på men allt har kanske inte kommit. Skulle nu ändrat tiden?

• mammawannabe

DND -  Okej! Förstår hur du tänker, hoppas att det löser sig med er ordinarie läkare så ni "slipper" gå vidare. Har ställt en fråga i akupunktur-tråden Krusbär tipsade om ang bra akunpunktör i Linköping med omnejd. Säger till om jag får något napp. Eller hur, det vore inte dumt om det fanns en dr Nie i Lkpg.

Vi får leta vidare! Säg gärna till om du hittar någon!

• mammawannabe

Sandra - Stort GRATTIS till lilla Arwen! Håller med, vilket fint namn!  
    Otäckt med moderkakan, skönt att det verkar ha löst sig så bra.

lucki - efter 4 veckor testade jag ff positivt senast. Det var iof efter medicinsk abort. Kanske tar längre tid för kroppen att ställa om sig då, när den inte själv har "dragit igång" det hela?? Ingen chans att det är en ny graviditet på g?

Poppy och Idun: Lycka till med kommande ÄL-testande!!

LillaD: Hej jobb-flickan! Är det flyt i skrivandet idag? Har du fått nåt kaffe än?

Mamarazzi: Kram kram på dig. Låter som en jobbig dag idag.

DND: Tack, tar gärna namnet på akupunktören om du hittar det. Var osäker på om jag skulle gå till gyn idag om det var så att större delen av provresultaten ännu inte kommit.

Finesssan: Har tyvärr ingen kontakt i Tyskland. Kanske kan vara värt att ge lill-Vida någon form av behandling, så jobbigt både för henne och mamma o pappa att hon har ont. Hoppas att det "bara" är omogna tarmar. Tack för rådet att gå på gynbesöket.

Krusbär: Tack för frågan hur det gick idag. . Ta vara på solen nu sista semesterdagarna!

Ego: Tillbaka från gynbesöket. Visade sig att det var bra att jag gick dit oavsett provsvar eller inte. Mensstrulet fick sin förklaring. Kroppen har "hakat upp sig" som läkaren uttryckte det och det har blivit en 4X6 cm cysta på ena äggstocken och livmoderslemhinnan har vuxit sig riktigt tjock. . Inte ovanligt enligt henne. Har fått en 10-dagars kur med gulkroppshormon-tabletter och efter det ska cysta och slemhinnan blöda av är det tänkt.

Någon som har erfarenhet av att fått cysta efter MF och av behandling med gulkroppshormon? Har det funkat som det är tänkt? Är redan riktigt uppsvälld både livmodern, kroppen och brösten och biverkningar av tabletterna är ännu mer av den varan. Kommer väl lyfta och sväva iväg som en Michelingubbe innan de här tio dagarna är över.

De flesta testresultaten var normala (vet inte om det är positivt el negativt). Sköldkörteln som jag själv har hakat upp mig på och tror att den är kass hade TSH 2.0 och T4 11, 11 på T4 är ju lägsta värdet inom referensintervallet, får se vad dr B säger om det. Koagulationsprovet P-Faktor VIII för förhöjt men säger inget menar dr D då von Willebrandt (stavning?) var normalt (tror vad jag vill om det). Kromosomproverna hade inte kommit men jag ska tillbaka om två veckor och kolla cystan och då får vi svarf örhoppningsvis. Det mest positiva med besöket var att dr D är beredd att behandla med både Aspirin och Heparin vid en förhoppningsvis ny graviditet. .

Nu ska det BARA: fixas bort cysta och förtjockad slemhinna, få igång ÄL och få till ett plus.

• mammawannabe

DND: Oj, snabba ryck! En tid redan på fredag för dig. Vad bra! Hoppas det blir en bra besök som leder framåt!

• mammawannabe

*smyger oxå in och vinkar hej*

Jädrans vilken aktivitet det är här ikväll, mysigt på nåt sätt! Glad

• mammawannabe

Är visst lite seg ikväll märker jag, kanske värmen, typiskt när många andra är "på hugget".

Finesssan - Jag hade 2,21 på Faktor VIII.

Tack alla för uppmuntrande tillrop ang cystan, och tack Poppy för dina erfarenheter. Det är verkligen guld värt med alla erfarenheter som finns samlade i den här tråden. Puss på er allihopa! Kyss

Får kommentera lite mer imorrn!

*Lägger mig lite i kölvattnet och surfar med på vågen från er andra*

Kram

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7