Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
a80: Håller alla tummar för att du ska få tillbaka lite illamående för att stilla oron. Det måste verkligen vara skitjobbigt när det bara försvinner så där.
DND: Tack söta du för ref-värdena . Jag var skitdeppig pga mitt låga LH-värde men efter "dina" värden känns det bättre. I all litteratur jag hittat och läst nu och tidigare ligger ref-intervallet mellan 5-20 för LH och det är i enheterna mIE/ml. Det dumma är att på min labresultat-lista står det ingen enhet efter värdet 2.7. De värderna du anger är i U/L och då blir provresultatet helt plötsligt ok. Fattar inte det där med enheterna riktigt. Tänker att okej, är det olika enhetsskalor flyttar man kanske decimaler hit eller dit men när mIE/ml ska översättas till U/L gäller tydligen inte det?? Någon som kan förklara? *kliar mig i huvet*
Det känns fortfarande inte okej alltså DND? När gjordes hysteroskopin? Kan man inte ha blödning/brun flytning ett bra tag efter, skev inte a80 ngt om 1-2 veckor efter ingreppet eller minns jag fel?
Poppy: Snart äntligen dags för din gyntid. Ingen magsjuka nu!! Är det ÄL-strul som står överst på frågelistan på tors eller vad är det som gäller? Lycka till med övningskörandet!
Tror att läkaren menar att cystan ska försvinna av sig själv till slut. Hennes ord var "vi ska i alla fall inte in och störa med operation i nuläget". Vet inte vad som händer om den är kvar längre än två månader, det gick hon inte in på och jag kom mig inte för att fråga.
Cia: Okej, fattar!