• mammawannabe

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Idun: En HAN var det ju!

• mammawannabe

Idun: Härligt med en hund som vill vara aktiv och kul med agilityn.

Mama: Håller med Idun, det är verkligen energikrävande att söka jobb, håller oxå på att söka just nu och i jämförelse med mig är du värsta supersökaren, du har ju hur många jobb som helst på gång! Jag har sökt ett!! än så länge och har sett ett till som jag ska söka. *snigelsökaren*

Koh Lanta, fint! Var där ett par veckor för några år sedan!

Dags att sova här också, natti!

• mammawannabe

Bling: Är nyfiken, vad blev det för tyger inköpta i helgen? Fanns det mycket fint? Är oxå sugen på att ta en sväng, Söderköping är ju inte så långt till härifrån.

BP; Lilla, Bling: Min känsla är oxå att jag kommer bli sist kvar i tråden. Tror att ni får dras med mig läääänge. Är skiträdd för känslan att det inte kommer någon mer graviditet för mig eller i alla fall ingen som kommer gå vägen. Har sparat mitt senaste positiva gravtest och när jag ser känns det som det där är inte mitt, nästan surrealistiskt.

Poppy: Blir så jävla arg när jag hör om idiot-BM (behövs ju inte så mkt just nu heller för att jag ska gå i taket ) men det är verkligen HELT SJUKT . Jag vill åka dit och trycka upp hela den här trådens inlägg i ansiktet på henne och på resten av vården som har så dålig koll (de som faktiskt är bra, går fria ) Varför inte bara, i hennes fall, lyssna på vad du har att säga och sen kolla upp det och efter det återkomma till dig? Vad är det som är så omöjligt med det?? Fattar bara inte det!

Och Poppy och Cia: Ang att göra sig hörd, förstådd och få sina rättigheter tillgodosedda i byråkratiska sammanhang, en av mina käpphästar . Vet inte hur många gånger jag sagt och fortsätter säga hemma "hur ska de som inte har språket, ålder, förmåga el dyl ha möjlighet...." det är verkligen odemokratiskt så det räcker!!

Sådär, då har gått igång idag oxå !

• mammawannabe

Tack LillaSöt, den är en bit bort tyvärr eller tack och lov. Ons är sista dagen i hormonkuren sen blödning i helgen tror jag.

Så duktig du är med ditt slit gumman och skönt att du känner att ämnet, även när det är jobbigt, intresserar dig. Gott betyg till ditt ämnesval. Shit vad otäckt det lät med dina domningar.

Bling: Då kanske man ska invänta att de får hem mer tyger igen innan man åker dit. Bra att du ska boka tid hos naprapat, så jobbigt att inte må bra.

Poppy: Glömde, bra att du fick en tid imorrn. Du måste ju verkligen ha koll på dina värden nu. BRA jobbat, att du inte gav dig.

• mammawannabe

Hej Krus! Jasså, två Morrisar i tråden.

Har en fråga till dig, är det så att du kollar tempen varje dag, eller vissa dagar i menscyklen? Är det på uppmaning av akupunktören eller? Ska första gången på akupunktur i morgon och funderar på om jag oxå kommer få rådet att göra det. Har ingen bra termometer så man kanske skulle ta och shoppa loss på en örontermometer...

• mammawannabe

Krusbär: Nu är allt glasklart! Och digital muntermometer har jag, inte av nyare snitt säkert men då kör jag på den! Tack!

Välkommen hem från värmlandsskogarna Finesssan!

• mammawannabe

Krus: Härligt att du har en fin kurva första fasen. Din akupunktör får säkert ordning på andra delen av cykeln oxå tror jag, hon verkar mkt bra! Hur blev det med spottings den här gången? Är mensen i antågande för dig eller har du redan fått kanske??

HoppetKärleken m fl: Då är vi ju många som kommer hänga här i tråden under överskådlig framtid och kanske ännu längre. Inte så trösterikt alls egentligen men skönt att vi har varann.

på er!

• mammawannabe

Ahh Cia: Vilka sötisar båda två! . Alvin, det har ni värkt fram bra, finfint namn!

Idun: Låter som ett himla bra terapeut-besök. Ska du fortsätta gå eller du kanske går kontinuerligt redan?

Ang styrkan på plus så har jag haft starka plus alla tre graviditerna. Superstarkt första men då testade jag först en vecka drygt efter BIM, sen nååågot svagare men ändå starkt andra och superstarkt senaste. Men vad hjälpte det....

• mammawannabe

Krus! Superbra med så pass färre dagar med spottings! Du är verkligen på rätt väg!

Ska iväg på första aku-besöket typ NU!

Ha en bra dag alla!

*hoppar upp i sadeln och hojjar ner till stan*

• mammawannabe

Hej tråden!

Idun och a80: Skönt att allt vad blödning håller sig borta. Bra bra bra!

Poppy: Tänker på dig och dina icke-grav-symtom, jobbigt! Bra att du har fått ta dina prover och grattis lyckat seminarium.

Lycka: Hur gick mötet tjejen? Hoppas det inte var för jobbigt, att det blev ett positivt möte och att du känner dig nöjd med resultatet. *kram*

Ego: Första akupunkturbesöket igår. Massa frågor, inga nålar och direktiv att börja tempa varje morgon. Nästa besök om en vecka. Akupunktören vill, som DND redan berättat, att man väntar 150 dagar helst innan man försöker göra bäbis men kan tänka sig att "gå ner" till 3 mån. Igår tyckte jag att det kändes rimligt men idag slog mig insikten att om vi väntar så länge är vi framme i dec och då slutar ju dr B. . Vill helst plussa NU och att dr B ska finnas till hands så lång tid som möjligt under graviditen.

En fråga också, har telefontid med Lucinakliniken imorrn, då vi ska få svar på de tagna proverna. Sen prata om nästa steg hoppas jag. Flera här har sagt att han är svårpratad i tel så det försöker jag förbereda mig på och också ha min frågelista redo. Är det något som ni som har blivit behandlade "på distans" av dr B som ni tänkt på i efterhand "ah, det där skulle jag ha kommit ihåg att fråga" eller "det skulle jag ha tänkt på att föreslå eller så skulle varit smidigt att gjort", ja ni fattar!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7