• Lycka77

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Här är en som upplevt cvl arrogans på nära håll, de är inte roliga att ha att göra med när det gäller mf.
    Själv tvivlar jag så mycket på allt i framtiden just nu. Om jag skulle lyckas bli gravid igen vill jag inte "bara" ha Trombyl som behandling som Dr B ordinerat för tyvärr så börjar även jag tvivla på att det räcker, men jag vet inte var man ska vända sig för att få hjälp. Jag försöker tänka på Cia som istort sett har samma provresultat som mig och nu sitter med sin lilla son i famnen. Men skulle jag få ett mf till så tror jag att vi lägger ner alla försök, så dåligt som jag mått senaste tiden vill jag aldrig må igen, idag har jag varit sjukskriven i 5 månader.

lillaD - hur går det med Pergokurerna för dig?

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Lycka77

Bling - min utredning hos DrB visade på förhöjt TNF-Alfa, exakt värde kommer jag nu inte ihåg men det låg mellan 8-9, tror jag.
    Det som gör att jag misströstar mest är att DrB ändrade sin ordination av Trombyl från 2 tabletter till en tablett, och det åt jag förra gången jag blev gravid och det hjälpte inte. Kanske borde höra med Dr B igen för att se vad han säger.

Hur går era tankar om fortsatta försök? Jag förstår att ni inväntar provresultat först, men sen, har ni några i frysen? Många kramar tillbaka till dig.

• Lycka77

Lilleskuttan - mitt ana prov var neg. Så det finns ju inget som tyder på att jag skulle behöva något annat än Trombylen, men det är ju så svårt att inte misströsta.
    Hur var det hade du slutat med prednisolonet nu? När blir nästa vul?

bp - När jag var hos DrB så var ordinationen 2 tabletter, så det är vad jag kommer att köra på eftersom jag redan provat en och det inte fungerade.
    Bra att ni ska försöka igen! Frågan är just hur länge man orkar. Tyvärr så tar en misslyckad IVF så otroligt mycket energi så frågan är hur många jag orkar, särskilt då de lyckade hittills lett till mf.
    Har du fått någon annan behandling vid nästa grav? Hur mycket Trombyl åt du denna gång?

• Lycka77

lillaD - jag säger som de andra, ta hand om dig, och vila lite emellanåt!

lilleskuttan -hoppas allt ser bra ut i morgon, tänker på dig!

Bling - Är det ivf-läkaren som kommer att skriva ut Fragmin till er? Vilken klinik är det ni går på nu?

mw - hoppas det gått bra idag!

Poppy - ja, jag har även mått fysiskt dåligt under ivf:er. Värst har jag mått av nedregleringssprayen som ger mig en grym huvudvärk och ont i magen av att äggstockarna blir förstorade, men värst är ändå den psykiskt biten.

a80 - vad härligt att ni vågade handla! Hoppas att även idag är en bra dag!

• Lycka77

Vi har bestämt oss för att göra fet i september, ni som gjort fet har ni gjort stimulerat eller ostimulerat?

Jag har gått på akupunktur under mina 2 senaste ivf och funderar nu på att ge Dr Nie en chans. Visst är det några av er som gått hos henne? Vad tyckte ni?
    Jag ringde dit idag och fick prata med en tjej som sa att man skulle vara där 7 dagar innan fet, men hur ska man veta när det är. Hur har ni gjort?

• Lycka77

När ni gjorde stimulerat vad fick du för hormoner då?

• Lycka77

Bling - jag tror bara det är i ivf-världen som det finns dag 0 Flört, så första mensdag är dag 1.

• Lycka77

Åhhh vad underbart Lilleskuttan, GRATTIS!!!!

• Lycka77

Tips för er som sitter hemma i soffan, just nu börjar ett program på 5:an om ivf och pgd och mf.

• Lycka77

Det verkar vara en sån´dag idag. Efter 2 "bra" dagar så har jag ramlat tillbaka några steg idag och som ni andra tvivlar på om det någonsin blir vår tur.

Bling - Åhh, jag förstår verkligen att tårarna rinner, vilken tortyr att plocka fram kläderna. Jag fick en packe gravid-tidningar av min svägerska vid min första grav och de har jag gömt längst bak i en stoooor garderob och de skall inte plockas fram igen fören vid en säker grav. 
    Vad är det för förmedling i Ukraina som du har kontakt med?

HK - bra idé att hitta någon att prata med, det har hjälpt mig mycket.
    Det är hårt när man bara får/hinner med ett eller max två försök i halvåret, det är så stressande.

Cia - det låter som ni har det bra, och du har förtjänat att jäsa lite

Idun - tråkigt med mensen

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7