• Lycka77

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

GRATTIS FINESSSAN!!!
    Själv börjar jag äntligen piggna till lite. Det har gått sisådär för oss idag. Första gången jag gjorde äp så kändes det inte alls och jag var så drogad att jag sov bort mesta tiden. Andra omgången var inte alls lika bra och ganska mycket smärta. Denna gång bad jag om mera morfin och det fick jag också men det hjälpte inte riktigt utan det gjorde ont även denna gång. Jag har sovit 5 timmar efteråt idag och har haft väldiga besvär med att resa mig, så nu har jag intagit soffläge.
    Vi fick ut 5 ägg, så nu får vi hoppas att de flesta av dem är befruktningsdugliga för jag vet inte hur många omgångar till jag orkar.

Vad ni är duktiga med era enheter! Själv har jag på kvällen nu satt i mig x antal enheter Pringles!
    Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Lycka77

Ja, det har varit jobbigt.
    Vi pratade med läkaren om att sätta in 2 embryon och han var inte alls emot det, såklart beroende på kvalitén på embryona. De sätter inte in 2st om tvillingrisken/chansen är större än 10%, hur de räknar ut det kan jag tyvärr inte svara på.
    Om vi får 2 toppenembryon så fryser vi det ena, för chansen till graviditet är större vid två enskilda försök än att sätta in 2 samtidigt.  

Skönt att läsa att du mår så bra Cia!

• Lycka77

Idun - I em får vi reda på hur många som blivit befruktade och på torsdag blir det ET och då får vi veta hur många som är värda att spara.

Vår första ivf gav endast ett bra embryo och ivf nr 2 gav 2 st och då hade vi 9 ägg att välja mellan, så den här gången känns det som att jag får vara nöjd med ett bra embryo.

Det är verkligen jobbigt med alla gravbesked, själv har jag varit förskonad ett tag från det. Iof har jag inte pratat med mina vänner på ganska lång tid heller, så jag får kanske en chock när/om jag tar upp kontakten igen.

DND - det låter som du hade en lång och jobbig dag igår, hoppas att allt iallfall gick bra och att det nu är avklarat *kram*

Lilleskuttan - jättebra om du kan vara glad, det är du värd!

babblar på - som du skriver, så tror jag att sorgen alltid kommer att sitta kvar. De senaste åren har format mig till en annan människa än jag var för 3 år sedan, och när jag väl sitter där med mitt barn *håller tummarna* tror jag inte att jag kommer att återgå att vara den jag var tidigare, både på gott och ont.

• Lycka77

DND - Hoppas att allt är över nu!
    Vid mitt mf i v.6 blödde jag bara som en riklig mens, och de andra 2 gångerna har jag skrapats. Vid första skrapningen började jag knappt blöda innan och vid andra blödde jag igenom det mesta. Så det kan vara väldigt olika från person till person och från gång till gång.

Jag har bara ätit Pergon en månad eftersom jag mådde så dåligt av dem. Men kan verkligen Pergon göra hormonbalansen i kroppen bättre?

Krusbär - vad jobbigt att kroppen trasslar för dig. Hoppas att utredningen visar vad som är på tok.

Har nu pratat med cvl och 3st har blivit befruktade, måtte något vara i topptrim i morgon!

• Lycka77

lillaD - Om jag förstår dig rätt, så kommer du alltså att få heparin el innohep även fast inget "fel" kontaterats. Det låter ju toppenbra!
    Skönt att du inte haft några biverkningar av Pergon, alla behöver inte få det. Äl kan du få ändå! Du skulle inte på vul om jag kommer ihåg rätt, men ska du ta progprov?

• Lycka77

a80 - grattis till mensen, vad härligt positiv du låter!

lillaD - Crinone tas alltid efter ivf så det kommer jag såklart att ta. Trobyl 150mg har jag ätit senaste tiden samt vid ett ev + ska jag öka min Levaxindos. Vid förra ma tog jag 75 mg Trombyl och normal dos Levaxin, hoppas att detta kan göra skillnad.

Lilleskuttan -  hoppas verkligen att symptomen håller i sig den här gången!

Cia - *kram*

• Lycka77

Härligt Finesssan!!!!

Cia, lyxigt att jobbat sista dagen, det är du värd!

Idun - Jag får tillbaka embryot i morgon kl.11

Ni är så duktiga med era enheter, själv har jag satt i mig en stooor enhet rabarberkaka idag! Jag tröstäter fortfarande efter sista ma, om vi testar minus efter detta ivf - då.....!

• Lycka77

Åhhh Bling, det låter underbart!!!

• Lycka77

Cia, måste ju äta frukost.
    Blir upphämtad om 30 minuter sen bär det iväg.
    Vi får veta hur det gått för embryona under natten när vi kommer dig. *nervös*

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7