• Idun 78

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Hej hej! Äntligen hemma igen... Mensen kom i torsdags Nu är det ÄL-stickor som gäller den här perioden.

Grattis a80!

Shit, jag har så ont i huvet att jag måste gå och lägga mig. Fixar inte skriva ngt ikväll. God natt och så ses vi imorgon!

• Idun 78

Shit vilken huvudvärk jag fick inatt - helt otrolig! Blev t.o.m. illamående och fick synproblem. Efter två alvedon släppte den dock, och 5h senare vaknade jag och kunde inte somna om. Alas - jag hänger här istället.

Lycka: Ja det är skit att den kom... Men också skit att din ivf inte lyckades... Vi får försöka samla ihop våra spillror och ta nya tag till hösten (eller nåt). Shit, va deppig man blir när saker och ting inte går som man vill... Men du, ha en riktigt schysst husvagnssemester!! Jag blir jätteavis - jag vill också glida runt i husvagn!! Men nu är min semester slut, och det är dax att pallra sig tbx till kontoret.

EGO: Jag har ägnat morgontimmarna åt att surfa runt lite på mina symtom. Det är nog väldigt tidig, och kraftig(!), PMS jag har. Troligtvis är jag överkänslig mot progesteronet (gulkroppshormonet), samt att jag kanske har för höga halter av prolaktin, vilket leder till ökade bröstspänningar (och svårigheter att bli gravid, suck). Får väl traska iväg till Dr B när han öppnar igen, och kolla vad man kan göra åt detta.

LillaD vännen, hur är det nu? Känns det bättre nu när H kommit hem igen? Jag tänker ofta på vår em i Malmö, det var så himla mysigt! Hoppas att du snart kommer upp till Sthlm så vi kan fortsätta kasta kottar tillsammans.

Cia och Magis: Nu är det er tur snart! Så spännande! Och på er ska jag inte kasta ngra kottar - prommis! (Annars är dock kottkastande min enda motion just nu ) Magis, jag lyckades dock inte komma in på din blogg... kan du inte skicka om länken?

Franka: Hur är det med dig? Ska vi ta och ses ngnting framöver? Vi kanske kan stråla samman med Finesssan och lilla Vida? Finesssan, vad säger du om det? Och hur mår lilla Vida idag? Och lilla Vidas mamma?

Poppy: Hur har det gått för dig? Ingen mens eller ÄL i sikte?

*Vink vink* till alla er andra!

Åh jag är så lycklig över att vara tbx här med er!!! *skuttar runt och gör glädjeskutt*

• Idun 78

Poppy: Ja hoppet är ju det sista som överger en, tyvärr. Ända till störtfloden av rött har startat hoppas man ju ngnstans ändå att denna gången, denna gången, är det min tur - men näpp... Men nu j-lar, nu är det ÄL-stickor som gäller (har redan inhandlat... )

• Idun 78

Poppy: Ja jag går till en annan gyn också. Eftersom DrB är lite svår att nå generellt så funderar jag på att dra in min vanliga gyn ang. mina konstiga menscykler och se om han har ngn aning om vad det är och vad han ev. kan göra åt saken. Han har nog dock semester fortf. så det får väl vänta ett tag till.

Välkommen Bling till menseländet!

Hörrni alla, appropå det där med att tänka på graviditeter och barn och så som anledning till att man inte blir gravid, alt. slutar i tidiga mf. Jag hade en diskussion idag med en vän om det. Hon liksom så många andra av mina vänner tror ju verkligen på det där med att om man slutar tänka på det, så händer det. Jag lyckades liksom inte slå bort de tankarna ifrån henne. Vi hade även många andra intressanta diskussioner om tankens kraft?Vad anser ni eg. om detta?

• Idun 78

Cia: Nej jag tror ju inte heller på det där med att inte tänka på det. Tyvärr blir jag ibland nojjig för att det kanske är sant, trots allt, fastän jag eg. vet att det bara är skitsnack. Däremot, när man tänker för mkt på det samtidigt som man har mycket pessimistiska tankar kring om man ngnsin kommer att få barn så blir man ganska deppig, och, i mitt fall, jävligt ångestfull - och att ha ångest är verkligen aldrig kul! Och får man för mkt ångest så sätts ju kroppen i ngt slags paralyseringstillstånd, vilket kanske försvårar en graviditet, vad vet jag. Men eg. vill jag verkligen inte alls tro på det. Till sist och syvende handlar det ju faktiskt om biologi, kemi, hormoner etc. inte tankekraft och mumbojumbo.

Krusbär: Ja huvudvärken har gått över tack och lov, men det är nog mkt möjligt att det var migrän. Har aldrig haft migrän innan men har ju hört av andra ung. hur det ska kännas, så det kan nog ha varit migrän. Kan migrän vara hormoniellt? Hur då? Hur går det hos Quintela?

• Idun 78

Poppy Lee skrev 2008-07-28 10:23:38 följande:

Idun: liksom Cia och Krusbär tror jag inte alls på det där med tankekraften. Dessutom är det ofta människor som har LÄTT att bli gravida och behålla som glatt predikar tankekraftens makter. Det blir lätt liksom lite "von oben", som om de som lyckas är så duktiga på att "slappna av" och inte hänga upp sig på negativa tankar, och på så sätt lägger man liksom lite skuld på oss som inte lyckas, om ni förstår hur jag menar? Som om det är vårt eget fel, och våra egna tankar, som gör att vi får mf eller får krånglande cykler/svårt att bli gravida. Nej, jag tror att det handlar om medicinska saker.
    Ja där satte du verkligen huvudet på spiken! Attityden kring att om man bara "slappnar av" handlar så himla mkt om att skuldbelägga oss som inte får allt att funka på en gång, vilket är skit. Tack Poppy! Nu känner jag mig genast lättare om hjärtat.

Hej Hoppet och välkommen till krångliga cykler! Det är skit, rent ut sagt... Ska du gå till läkaren och kolla vad som ev. är felet? När skulle du haft mens?
  • Idun 78

Tack alla för era svar angående tankens kraft på en ev. graviditet/mf. Jag har tänkt så himla mkt på detta på sistone och ni har verkligen hjälpt mig reda ut lite tankar (även om det fortf. surrar runt en massa frågetecken). Jag håller verkligen med dig Snozie om att detta med att idoget tänka kring sin situation nog är ngt som vi måste få göra, som vi kanske t.o.m. mår bra av i slutändan. Hellre det än att försöka förneka sin situation och låtsas som att det regnar. Men visst, sen är det det där med balansgången - det gäller ju att inte låta tankarna bli för destruktiva så att, som Finesssan säger, själen och kroppen hamnar i obalans. knepigt knepigt

AHöst: Jag har tyvärr ingen aning, bor i Sthlm...

LillaD: Yey, du är tebax på FL!!!

• Idun 78
    StoraD skrev 2008-07-29 11:45:23 följande:
    Man skulle ju aldrig säga till mannen i förhållandet att han ska slappna av!! slappna aaav så blir simmarna snabbare och fler... men när kvinnor är sjuka, eller ngt biologiskt är fel - då ska de bara sluta vara hysteriska fruntimmer och bara slappna av.
    F*N va bra sagt lillaD!! You've made my day!
  • Idun 78

Åh va härligt Sandraw att hon är här nu!

Massa grattis till lilla Arwen!!

• Idun 78

LillaD: Japp jag ska också börja ÄL-testa tänkte jag. Köpte dock en billigare variant, men köpte å andra sidan 30 stickor, tänkte testa både morgon och kväll, och har ju ingen susning när ÄL kan tänkas inträffa så jag förbereder mig på att testa läääänge....

Appropå kaffe, så dricker jag två koppar om dagen, varken mer eller mindre. Kaffe är SÅÅÅÅ gott!

Mamarazzi: Jag har varit sjukskriven en gång pga att jag mådde så psykiskt dåligt, men det var innan mina mf och jag var bara sjukskriven ngn vecka. Däremot gick jag i terapi ganska länge efter det, 8ggr tror jag, och det är bland det bästa jag gjort! Terapin har varit till stor hjälp sedan även när jag fått mina mf. Jag kan verkligen varmt rekommendera att gå och prata med ngn. Det kluriga kan ju dock vara att hitta ngn man trivs med, men frågar man runt lite så brukar man till slut få napp på ngn terapeut som känns bra. Sjukskrivning kan nog också vara bra ett litet tag om man känner sig väldigt ur balans, för att få återhämta sina krafter.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7