• Idun 78

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Lycka: Vissa dagar är verkligen skit... Jag känner ofta av stor press ifrån familj och närmaste släkt om att pressa fram en liten bebis. Jag är äldsta barnet på båda sidor av släkten, så det förväntas liksom att jag borde klämma fram en liten vid det här laget... Och det jävligaste av allt är ju att jag också vill. Jag vill jag vill jag vill - men jag kan inte (än) uppenbarligen. =( Kram!

LillaD: Ja jippi!! Det är klart du ska flytta till Sthlm!! Jag vill gärna ha dig som vän här! Vad gäller kännedom om trevliga förorter däremot så suger jag... Jag bor i Bromma, har alltid bott i Bromma (förutom en trevare till innerstan, Gbg och utrikes) och mina vänner bor alla i innerstan eller Bromma. Således kan jag inte så mkt om de andra förorterna tyvärr. Men Bromma är trevligt! =) Och jag tror inte, precis som a80, att träna är farligt, åtminstone inte fram till plusset.

• Idun 78

Ja det vore ju hur kul som helst om du och maken kunde flytta upp! =)

Jag åker till landet på fredag - och sen bär det ner till Skånelandet nästa torsdag. Har du lagt upp rutten för vår kottkastning än? ;)

• Idun 78

Är du statsvetare förresten? Va kul! Det är jag också (ja eller blandat med nationalekonomi). Jag pluggade i Gbg men kände samma sak, svårt att få jobb, och ännu svårare om man inte är i Sthlm.

• Idun 78

BP: Hur har det gott idag? Ngn mens i sikte?

Min zonterapeut sa igår att hon inte kunde känna av att jag hade ngn ägglossning på g, och det borde verkligen vara dags nu... Så det kanske inte blir ngn ÄL denna månad. =(

Nej nu sitter jag visst här och pratar med mig själv. Gonatt!

• Idun 78

Åh du var kvar! Nej jag är inte polmagare per definition, men visst, utbildningen var snarlik. Jag har en fk i statsvet, och en fm i nat.ek.

Nej jag har aldrig testat med stickor. Jag tror jag skulle bli så uppstressad av det. Försöker köra på 2-3 dagars regeln istället, eller när lusten faller på helt enkelt... Innan mf:en var min mens regelbunden så då var det liksom inga större problem att räkna ut när ung. jag hade ÄL. Nu däremot verkar det ju hopplöst att försöka lista ut när jag har ÄL. Jag känner aldrig av ÄL heller så det blir sex i många veckor helt enkelt... för att vara säker på att försöka pricka in ÄL någorlunda.

Nej, nu ska jag verkligen sussa. *Gonatt*

• Idun 78

Hoppet: Jag vet inte om zonterapi är ngt att satsa på generellt. Det jag vet är att den första gg jag blev gravid var efter att jag hade gått två ggr hos min zonterapeut då hon hade jobbat väldigt mycket med just äggstockarna och livmodern. Kanske lyckades hon sparka igång ett sovande system? Jag vet inte...

Nu efter mitt andra mf, har jag börjat gå hos henne igen. Mkt för att zonterapi gör mig lugn, det känns som att hon sätter min kropp i balans på ett helt annat sätt än om jag fått massage istället. Sedan tycker jag att hon som jag går hos verkar väldigt tillförlitlig. Hon har kunnat peka ut just de ställen i kroppen som jag har haft problem med, trots att jag inte sagt ngt själv om saken. Dessutom visste hon ju vid förra tillfället att jag skulle ha ägglossning ngra dagar senare på höger sida, vilket bekräftades av DrB.

Jag går bara en gång per månad - det räcker för mig, men man kan säkert gå en gång i veckan också om man känner behov av det. Man ska dock aldrig gå efter ÄL eftersom zonterapi kan stöta bort ett ev. befruktat ägg som håller på att fästa. Viktigast är dock tror jag att man hittar ngn man trivs med.

Oj det här blev långt...

• Idun 78

Krusbär: Var går du på akupunktur? Bor du i Fredhäll/Kristineberg? För isf borde vi setts utan att veta om det för jag bodde där i flera år, innan jag flyttade tbx till Bromma. *spännande*

BP: Mina cykler har också blivit längre sedan mina mf, och jag började inte ät T förrän för en vecka sedan. Så dina knäppa cykler beror kanske på dina mf, snarare än T? Jag tycker också det är skönt när mensen kommer. När man ändå liksom vet att det är kört är det bättre att den kommer snabbt, så att man snabbt får börja om igen.

• Idun 78

HK: Bor du i Sthlm, för isf kan jag inboxa dig namn och nummer till den zonterapeut som jag går till.

• Idun 78

Poppy: Ja jag kanske också borde testa... men jag vet inte. Känns som att jag normalt sett borde ha ÄL eftersom jag blev gravid ganska snabbt igen efter första mf. Det är nog bara det att cyklerna *fuckar upp* efter mf:en.

• Idun 78

Oj, märks det att jag tar en paus ifrån jobbet? *skäms och hoppas att inte chefen märker ngt*

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7