• babblar på

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Tack vad snälla ni är!
    Jag var så säker på plus och så blev det inget. Snopet Jag har funderat på ivf här på morgonen
    Om man betalar själv är det ändå köer då? Ja jag känner mej lite desperat När jag gjorde min mf-utredning pratade de lite om ivf som alternativ fast jag fattar ju nu att det itne hjälper mot mf iaf men för att bli gravid kasnke?

• babblar på

Lilleskuttan: japp tyvärr cb-test. De ska väl vara bra
    Japp Bim idag fast så blev ju min mens skum sist och varade i typ 10 dagar. Hoppas jag bara testat för tidigt...juni var ju en dag kortare förresten. Men jag vet ju att det borde varit svagt plus idag ändå ju. Fast lite hopp fick jag

Äsch det är väl bara att dö en stund och sen återuppstå och försöka igen?

• babblar på

LillaD: jag tror at tjag bara är på försök 5 sen drBs utredning iaf. Sista mf var i okt . Så det är inte så länge men alla andra år känns för länge
    Min läkare på Huddinge pratade om ivf redan efter sista mf . Han skulle ringa upp angående detta men gjorde aldrig det så jag lät det rinna ut i sanden. Kändes inte som det var lösningen
    Men idag är jag helt desperat Känns som om jag aldrig kommer bli gravid. Fast jag lugnar nog ner mej

cia : har för mej att man kan stå på huvudet eller nåt för att de ska vända sej Men jag tror inte det är nåt man ska rekommendera

• babblar på

Tack alla som tänker på mej ! *glad*

jag vet att det tar tid att bli gravid(blir inte arg när ni säger det) Jag vet ju själv att 5 försök inte är mycket

Det känns bara som mina år är för många för att fortfarande stå på 0 Jag har ju egentligen "bara" försökt i runt 3½ år. Åren innan dess bara några ggr men den tiden räknas för mej. Min längtan var jättestor men min sambo var lite feg (fast han är söt ändå och nu har han vuxit ifatt mej )

Lycka och bling: jo det där med ivf verkar jättejobbigt.(Hade bara lite panik imorse tror jag ) Tycker ni som gör det är tappra! Men insemination har jag inte tänkt på. DEt kasnke man skulle kolla upp? Ka inte så mycket om sånt där.
    Jag tror att jag har bra ÄL?

krusbär: Jag tror inte jag har fel på nåt om inte nåt hänt nu. Kromosomerna är oki iaf. De kan väl itne ändras?

bling: skit med läkaren. Hoppas det finns nån ny bra...kanske ännu bättre än den förra

förlåt att jag skriver en massa ego idag

• babblar på

Grattis Truls! Vad roligt! Mys mys

krusbär: Jag tänkte sagt grattis till mensen men sen blev jag osäker på om du var i samma sits som jag så jag sa det itne Men nu kan jag säga grattis då

HK: Nä det där med ivf var nog nån paniktanke Eftersom det varit på tal förr så tänkte jag att jag kanske skulle ta sån hjälp ändå. Jag hann fundera på att skita i trombylen också

LillaD tack för länken! Ska läsa på lite

Enheter idag: sallad på tomat, avokado, ärtor, purjo och sallad. En banan..ojsan där var nog det roliga visst slut. Lite tidigare än jag trodde Äsch kvällen har ju inte ens börjat

• babblar på

godmorgon!
    ingen mens här än. Kom ju på att juni bara hade 30 dagar så det kanske kan bero på detta (och min mens varade nog 10 dagar sist också..trombylen?) Men jag är glad så länge den inte kommer ...iaf om det betyder bäbis
    Jag känner ju mensvärk till och från så jag ska försöka att inte hoppas för mycket När man minst anar så kan den ju slå till

magis: läste om din föräldrakurs. Man undrar ju hur det känns att inte ha haft problem av nåt slag. Att tänka nu vill jag ha barn och så får man relativt fort en gräddfilsgraviditet...sen tänker man..jag tror vi ska skaffa en till och så gör man det. Det måste kännas mycket märkligt Tänk vad skönt!
    Fast de kanske har andra problem?

LillaD: Jag är nog allt lite bitter jag med ...eller mycket Usch hemsk känsla! Endel verkar få så många barn att de borde dela med sej

• babblar på

hej allihopa!
    Ingen mens och jag fick inget plus idag heller Så gravid kan jag ju inte vara. Men jag har haft mensvärk till och från i flera dagar. Konstigt?? Så brukar jag inte ha så idag var jag säker på ett plus...idag igen Men nädå
    Alltså de där pillerna man stoppar i sej verkar ju göra nåt iaf. (Jag tar INTE progesteron )
    BP som inte fattar nåt

Men enheter igår var så många så jag nästan chockades

LillaD : sthlm är fint men dyrt Särskilt husen ..där är nåt sjukt

Jag tror också man ska träna egentligen men när jag blir gravid brukar jag få kramper så jag knappt kan gå ens så träna känns inte så bra Nu har jag struntat i det även innan men jag funderar på att börja träna nu när det inte blev nåt?

Lycka: skönt att du mår bättre

• babblar på

nu kan ni släppa tummarna ...mensen är i antågande tror jag. Men jag fattar inte varför det blir såhär? Trombylen borde ju göra en mer lättblödd?
    Första mensen med trombyl var nån dag kortare men sen har de blivit långa och konstiga ???
    Men mensvärk hit och dit...nä jag förstår inget

jag fick ju iaf hoppas lite längre Men skit ingen bäbis nu heller Fast efter test 2 kändes det ju inte som det så jag kan nästan nästan nästan vara lite glad att mensen kommer nu...tror jag iaf

finsessan: hoppas Vidasötis gått upp i vikt. Är amningen lättare än?

cia: nä jag testar aldrig ÄL men gissar att jag hade

• babblar på

Grattis saffran!

Lycka: ha en trevlig semester

krusbär: hoppas proverna blir bra..elelr som du vill iaf

LillaD: du de där stickorna...måste man testa ett tag innan man kan börja använda sej av dem elelr hur funkar det. Man kasnke ska köpa sej en sån där dator, Persona eller vad de heter?

Jag är desperat och insemination var tydligen sämre chans att bli gravid på än vanligt om allt är som det ska iaf. Hur vet man om man inte "tål" varandra? Då kan insemination vara nåt iaf

hk: du äter inte omeprazol(magmedecin) också va? Har funderat på om det kan vara den också
    Man tycker ju att trombylen borde göra att man blöder fort och lätt. Men så verkar det ju inte vara för mej.DEt verkar svårt för kroppen att sätta igång det hela.

Idun: jag tycker inte mina cykler borde bli konstiga pga mf nu de senaste månaderna bara?(hade sista mf i okt) Men man vet ju aldrig med kroppen

poppy ha kul på landet!
    finessan: skönt att Vida får i sej vad hon ska

oj långt inlägg...sorry

• babblar på

LillaD: vilka stickor ska man satsa på då...digitala är onödigt kanske?

DrB räknade ju ut när vi skulle få till det ...dag 15-16 var det den månaden har jag för mej. Vad gick han på tror ni som gått hos honom? Var det samma dagar som ett ÄL-test visar fertil tror ni?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7