• Idun 78

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Poppy, jag har offrat MÄNGDER med chips till vul-guden! Åt upp en hel påse innan jag gick in för att göra VUL:et för jag var så nervös. Jag ska offra en hel påse chips åt dig också inför måndagen.

Lycka, jag säger som a80. Fokusera på att de två timmarna går bra! Tids nog kommer du orka mera. Jag ska offra chips åt dig också fram till den 29e. Vad schysst att du ska till Lucina i dagarna och se att allt ser rätt ut. De är verkligen fantastiska DrB och I! Du vad tyckte du förresten om Dr Nie? Du var väl där flera gånger inför FET eller hur?

MWB, Härligt! It's a date!

• Idun 78

BP, jag förstår verkligen att du tvivlar, men tvivla då isf. på huruvida Trombyl eller inte är bra för dig. Tvivla INTE på att du ngnsin kommer få barn, för det kommer du! Jag tror benhårt på det som Lycka säger, att vi om vi orkar hålla ut, så kommer vi alla att bli föräldrar en dag.

Är du med i Yahoo-forumet som Finesssan tipsat om tidigare? Där finns ju en hel del bra tips om hur man kan vända sig utomlands för att få hjälp, dels till den danske läkaren (Dr.C) och sedan också ngt amerikansk institut som tar emot lab-prover för analys. Dessutom finns det tydligen en bok (som jag nu beställt hem ) - Is your body baby friendly? - som ska vara väldigt läsvärd. Den är skriven av en Dr. Beer, samma doktor som har institutet som man kan skicka sina prover till. Om du inte redan är medlem på Yahoo-forumet så kan jag verkligen varmt rekommendera det - där finns mycket matnyttigt!

Jag kan också hålla med om att det är märkligt att Dr.B endast har tagit om dina prover, utan att göra vidare undersökningar. Men vem vet, det kan vara så att ngt nytt framkommer av de nya proverna? Eller så är det så att 1T funkar bättre på dig än 2T? Det finns en massa kvar som du kan testa - så ge inte upp!!! Kram

• Idun 78

babblar på skrev 2008-09-19 15:23:05 följande:

Jag är inte med i yahoo tyvärr.
    Gå med! Det är inte alls ett vidare aktivt forum, så du behöver inte oroa dig för att fastna på ett till ställe. Men man kan gå in, när man har lust, och läsa gamla inlägg och lära sig en massa!
  • Idun 78

Hej allihopa! Just hemkommen efter en väldigt lugn och skön helg på landet. Av ngn anledning verkar mina symptom alltid avta på helgerna, så även denna gg. Kanske för att man är mer avslappnad och utvilad? Läskigt är det iaf...

Bling och MWB, ja födelsedagar är dessvärre inte längre de roliga tillställningar man hade velat att de skulle vara... Jag hoppas iaf att ni kanske hade det lite mysigt med era män över en god middag eller så. Det sista man vill ha som sagt är en stor fest, men att bara göra ngt mysigt med sin man kan förhoppningsvis göra en på lite bättre humör. Jag skickar iaf över en massa födelsedagskramar samt dansar lite åt plus-guden för er!

Bling, när får du svar på dina prover? Borde inte det vara snart?

Mikes bride, vilken spännande studie! Lova att hålla oss uppdaterade! Det här var väldigt goda nyheter tycker jag, särskilt som Lucinakliniken nu snart lägger ner.

HK, vad härligt att höra att dina leder är bättre än på länge! Nu blev jag riktigt riktigt glad!!!

Mammarazzi, Åh vad jag håller tummarna att du får jobbet!!! Och bara 6 veckor kvar till Thailand - det är ju snart! Gud va skoj!

Poppy, jag har dansat hela helgen och fötterna rör sig ff! VUL-guden bara måste ha hört mina böner.

Finesssan, åh vad härligt att höra att lillskruttan äntligen är på bättringsvägen!

Stella, GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!! Vilken j-kla grej! Minus på BIM och sen plus!!! Hur jäkla gött som helst ju.

a80 och Lillskuttan, fötterna dansar varma för era UL i veckan!

Cia, hur är det med lille A? och lilla E? Och hur mår du? (Så typiskt, så fort barnet är fött slutar man alltid fråga hur föräldrarna mår. Är inte det märkligt egentligen...?) Kramar iaf till er alla tre!

Kramar till er alla!

• Idun 78

Lycka, hej vännen! Har du haft en skön helg? Nu är det en vecka kvar till test-dag eller hur? Känns allt ok?

• Idun 78

OJ om 10 dagar!!! Det är ju sjukt snart! Gud vad härligt!

God natt alla vackra människor!

• Idun 78

Finesssan, jag är nog mest uppåt för att jag är här hos er på FL igen! För annars är jag nog ganska orolig får jag säga... Lyckades väl vara lugn i ett dygn efter VUL, sen kom oros-känslorna tillbaks igen. Jag har inte nästa VUL på Lucina förrän 8 okt. vilket är evigheter! Kanske att jag ska skriva in mig på MVC och gå en gång till innan dess, jag vet inte. Så svårt så svårt... Vad tycker du?

• Idun 78

Yey, söt MCC är här igen! Nu blev jag glad!

Gud va härligt Poppy att det såg bra ut idag! Grattis grattis grattis!

• Idun 78

Hmmm, fick just veta att man inte fick äta några dessertostar som gravid... Jag trodde att det endast gällde opastöriserade ostar. Så bra att jag frossat i gorgonzola, camembert etc hela helgen!

• Idun 78

BP, När jag fick reda på att jag skulle skippa järnet gick jag och köpte Femibion. Innehåller bl.a. 3,5 mikrogram B12 och 800 mikrogram Folsyra. Jag vet inte om det kan vara något?

LillaD, nejdå jag oroar mig inte särskilt för de där ostarna. Jag blev mest bara trött när jag läste att man tydligen inte fick äta några dessertostar alls. Men du, hur är det med dig? Hur mår du? Vad gör du (nu för tiden *nynnar lite*)? Och hur mår svärfar?

Finesssan, jag har gärna kaffe-kaka-hjärtslag date om några veckor! Jag har också läst Tamaros bok, men det var många år sedan. Kommer ihåg att jag gillade den! Har du läst några andra böcker av henne? Jag har läst två till (kommer inte ihåg vad de heter dock på rak arm) som jag också gillade väldigt mycket.

Cia, förlåt en okunnig, men vad är framfall? Det låter inte så mysigt...

• Idun 78

BP, jag hoppas så klart att du är gravid! Men jag förstår att det nog är lite tidigt för illamående ännu. Jag kan ibland vara lite illamående efter ÄL. Jag tror (efter min episod med skengraviditet i somras) att det kan vara gulkroppshormonet som gör mig lite illamående. Så det kan mycket väl vara proggen (vilket är samma sak som gulkroppshormon) som gör dig lite illamående.

• Idun 78

Linan, Oj en nyårsbebis! Vilket fantastiskt sätt att fira in det nya året på! Och så skönt att det är full rull i magen, även om du börjar känna dig lite sliten.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7