Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
Tack, lillaD vännen! Jo jag ligger ner, men är det ngn idé att åka till akuten tror du, vad kan de se så här tidigt?
Tack, lillaD vännen! Jo jag ligger ner, men är det ngn idé att åka till akuten tror du, vad kan de se så här tidigt?
Åh shit vad allt känns tungt...
Tack tack tack för att ni är så många fina människor där ute som tänker på mig! Jag grät när jag såg alla era inlägg.
Just nu verkar blödningen ha avstannat och jag har ännu så länge inte ont. Jag ligger ner hela tiden. Ska ligga hela morgondagen också har jag bestämt mig för, men sedan då? Ska jag gå till jobbet på onsdag eller hur ska jag tänka?
MW: Ja det är just det att det skulle kännas skönast att ligga ner resten av veckan (jobba hemifrån eller nåt), men hur ska jag motivera det för chefen? Ja jag ska nog försöka komma iväg imorgon och ta hcg för att hålla koll på om det stiger eller inte.
Tack DND, matförgiftning ska jag säga.
Ja usch och fy för gravida kollegor - jag vet precis hur det känns. Jag har precis bytt arbetsplats och lämnat alla grav.magarna bakom mig - det var väldigt skönt ska sägas. Nu jobbar jag mest med män, och de har ju på sin höjd mest ölmagar.
Tack Bling! Lycka till nu med provtagningarna!
Jotack DND, det är horisontellt läge på mig. Blöder inte och har inte ont just nu. Försöker få tag i en läkare för att få komma och ta hcg och få en undersökning. Inte helt lätt... Tack för att du tänker på mig! Kram
Gulliga I ifrån Lucinakliniken ringde precis. Tyvärr var DrB sjuk så de var tvugna att ställa in vissa tider den här veckan. Hon tyckte dock att jag kunde gå till jobbet så länge jag tog det lugnt och inte sprang eller stressade. Jag får se hur jag gör dock - allt beror på hur jag mår imorgon. Hon skulle skicka hem prog, som hon tyckte jag skulle ta för säkerhets skull.
Krusbär: Jag vet inte hur jag mår psykiskt faktiskt, allt känns bara helt förvirrat...
BP: Jo jag har en laptop, men tyvärr innehåller den bara jobb och inga bra filmer.
Linan: Ja brösten ömmar inte så mkt just nu, men det varierar. Däremot var strecket starkare imorse än vad det var igår.
Tack LillaD.
Nu har jag även pratat med min vanliga gyn. Han tyckte det var onödigt att ta hcg så här tidigt, och att ligga ner var bara tjafs... Jag har dock fått tid för provtagning av hcg på måndag resp onsdag och sedan har jag gyntid hos honom nästa torsdag. Jag antar att jag får fortsätta testa själv med stickor fram till dess och se hur tendensen är.
Jag tror nog som ni alla säger att för sinnestämmningens skull bör jag bara ligga hemma. Då vet jag att jag iaf gjort vad jag kan.
Bebis igen: Hur gjorde du vid dina blödningar, tog du det lugnt och bara låg stilla eller?
Franka: Tack för erbjudandet, jag skickar nog maken att hämta lite progg senare idag. Kan du inboxa mig din adress så han hittar?
Kajolajo, jag är lite i samma sits som du fast jag är bara i vecka 5. Gynakuten har inte velat ta emot mig när det är så tidigt, kanske tar de emot dig som är en vecka senare gånget. Ring och hör! Du kan inte boka om din tid hos din gynekolog annars och kanske få komma in imorgon eller nåt?
Jag har ingen aning tyvärr om var du kan få tag i prog i Gbg. Jag bor i Sthlm och min vanliga gyn-läkare vill inte skriva ut det. Däremot går jag också på utredning på Lucinakliniken och läkaren där skriver gärna ut det.
Känslan av att inte veta är fruktansvärd!!! Jag vet...