• Idun 78

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Bling1975 skrev 2008-09-08 16:52:29 följande:

Hoppas bara att det lilla livet hatar fiske och vill dansa balett istället!
    Ja och att han älskar att sminka sig och klä sig i mammans nylonstrumpor!

HK, nej vad trist vännen att du har så ont! Du kan inte tänka som så att det därför är bra om du får starta igång IVF:n så snart som möjligt så att du sedan, när väl ungen är färdigbakad och levererad, kan få återgå till dina mediciner och slippa ha så ont?

DND, var inte orolig för att DrB ställer in. När jag träffade honom i förra veckan verkade han väldigt pigg och kry, så jag tror inte att de kommer flytta på några fler tider framöver. Stackars din pappa, 40 graders feber är ingen barnlek precis. Hoppas verkligen inte du blivit smittad.

LillaD, BP och Poppy: Jag har VUL först nästa torsdag, och fram tills jag ser ett hjärta så tror jag inte riktigt på det, även om symtomen finns där. Men, så fort jag ser ett hjärta har jag verkligen lovat mig själv att börja TRO på detta, att faktiskt vara glad. Men som sagt, vi är inte riktigt där än, 10 days to go...
  • Idun 78

Bra a80 att du bestämt dig för att åka in! Blödningar är rysare utan dess like och enda sättet att lugna sinnet är att åka in och kontrollera att allt är som det ska. Skit att mannen inte är hemma, men du är stark, du klarar det ändå! Massa massa massa kramar!

• Idun 78

Vad skönt att blödningen avstannat lite, a80. Hoppas nu bara att du får en tid imorgon. Jag tänker på dig!

Lilleskuttan och Bebis, ni får ALDRIG känna att ni är till besvär här! Precis som de andra säger så är det ju ni, tillsammans med alla som redan fått sina efterlängtade barn, som är förebilderna! Det är ju för att ni finns och har lyckats som vi andra orkar kämpa vidare!

• Idun 78

Japp! Men nu ska jag sova kudden! Tack för en jättetrevlig kväll! Hälsa mannen och lilla Vida!

• Idun 78

Nämen v*f*n att mensen inte hade vett att hålla sig borta, lillaD. Vad deppig jag blir... och arg.... FAAAAN! Hur känns det vännen?

• Idun 78

Hej alla!

Jag har inte alls hunnit kommentera ngt i veckan, pga en hysterisk tid på jobbet!!! Nu har det äntligen lugnat ner sig.

BP, Vad bra att du gillar DrB igen! Vad är det för nya prover du ska ta?

Poppy, har du ff inga symptom? Själv har jag en helvetisk molvärk som kommer och går - den sykar mig! Jag vill inte ha ont, för ont betyder mf...

a80, Gud vad bra att allt ser bra ut och att den lilla räkan sprattlar runt. Du är så tapper och stark som tar dig igenom alla dessa hemska blödningar! Jag vet att man förvisso inte har ett val, det är bara att överleva när det kommer till kritan, men jag vill ändå säga det till dig. Du är tapper och stark!!

Franka, hur är det idag vännen? Jag har tänkt så på dig i veckan. Jag vet hur frustrerande det är med minus på stickan, och du som håller på så länge varje månad med prog också... Men oroa dig inte, du har aldrig haft problem tidigare att bli gravid, så din kropp behöver nog bara en paus just nu för att återhämta sig. Innan du vet ordet av kommer du att vara gravid igen! Hur kändes det hos adoptionshandläggaren? Hade ni ett bra samtal?

Söta LillaD, hur är det idag, och hur mår svärfar? Ska du fortsätta med pergon eller hur ska du göra?

Kramar till alla er andra!

• Idun 78

Iske, är det pga din diabetes som du känner oro för att vara för gammal? För 27 är ju verkligen ingen ålder, du är ju bara barnet!

BP: Ja lite märkligt är det att han tar om exakt samma prover igen? En liten fråga, har du testats för kromosomfel, och har din mans spermier testats? För det är de tester jag hade tänkt gå vidare med, om det skiter sig även denna gång.

Cia, jag har VUL på torsdag (5 days to go...)

Finesssan, vad skönt att Vida äter igen!

• Idun 78

Iske, gud va korkade folk är. Varför ska de hålla på och pränta i en en massa saker, om att man är för gammal, risker etc. så att man får ångest. Så j-la onödigt! Vännen, jag tror verkligen inte du är för gammal. Ta du en välbehövlig paus om du känner att du behöver det. Kram

BP, Tack för att du tror på mig! Själv har jag just tappat hoppet helt... Idag är ALLA symptom som bortblåsta - inget illamående, ingen växtvärk, inga ömma bröst - INGENTING. Jag är helt säker på att det är kört... F*N. Och till råga på allt, var jag tvungen att gå på en fest ikväll och träffa massa gamla vänner, varav merparten självklart hade barn, eller väntade. Kändes sådär... Förresten, var det DrB som tog kromosom- och spermatest på er? För det har han inte gjort på oss...

• Idun 78

Tack alla för lugnande ord! Jag ska försöka att inte tänka så mkt på det, men katastroftankarna hänger tyvärr i luften hela tiden...

DND, Ja jag säger detsamma. Hade det inte varit för den här tråden hade man trott att man var ensam i världen om dessa problem. Semester alltså? Gud vad skönt!!! Vad ska ni hitta på då för skoj?

BP, Absolut. Klart det kommer gå på första försöket den här gången!! Jag hejjar på!!

Poppy, Jag har också varit förkyld - inte kul! Verkar vara ngt som går just nu... När ska du på VUL?

a80, en liten blodstrimma... så typiskt... att blodet aldrig riktigt kan lämna dig ifred... Är det pga. heparinet som du har så lätt för att blöda? Din doktor har inte funderat på att minska dosen?

• Idun 78
    EMND skrev 2008-09-14 10:35:56 följande:
    BP ;) semester från jobbet, blir det. -hur ska man ta semester from bebistankar?! Se här: morgon startat med 2 T, folsyra, 8 st kinesiska små piller, manen trycker på med omega-3, hemofer för jag plocka bort, till lunch 8 kinesiska och dagen avslutas med Levaxin och 8 kinesiska till. Frågan är om man behöver äta alls med alla dessa piller. :)
    Vad är kinespillrena bra för?
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7