Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
Ah, ska du till Dr B imorgon DND! Det är första gången va? Och du är INTE gammal!! Tänk på LillaD:s mamma.
Ah, ska du till Dr B imorgon DND! Det är första gången va? Och du är INTE gammal!! Tänk på LillaD:s mamma.
DND, nej men va fan...
Cia, han har ljumskbråck, men I trodde att det skulle vara lätt ordnat och att det bara var idag de skulle behöva ställa in några tider, nu är det inte så alltså... F*N
Cia, DrB säger ju att det är ok att gå till jobbet så länge jag tar det lugnt, så därför ska jag nog gå imorgon tror jag. Kommer dock se ut som en väldigt gammal gumma i korridorerna så långsamt som jag kommer gå...
Ja, jag har faktiskt fortsatt ta två T. Iaf ett tag till, tills jag känner mig mer trygg. Du åt väl också två T till v.12 eller hur? Och sedan 1 T?
Men lilla sötnosen kan väl inte heta grymt, stackars liten... Kan han inte bara få heta Söt!
Kajolajo, vad tråkigt att det var som du befarade. Väldigt positivt dock att du fick en bra läkare, som verkade ta dig på allvar. Försök så snart du orkar att få en ordentlig missfallsutredning. Kram
DND, vilken skitdag. Typiskt att alla "olyckor" ska komma på en och samma gång. Jag har tid hos DrB nästa onsdag, så jag ska definitivt meddela dig om han är tbx då eller inte.
a80: Om du som är läkare vågar gå och träna ikväll, trots att du har blött lite, så ska väl jag våga gå till jobbet imorgon. (även om jag verkligen är skiträdd och bara vill ligga ner tills babyn är född )
Hej LillaD! Jo det är bra tack. Sängliggandes som vanligt. Insåg just att jag har flera flygresor inbokade framöver, och OM nu jag skulle klara mig ifrån ännu ett mf, vågar jag då flyga? Har försökt surfa en del på riskerna, och det finns en del sidor som säger att visst, det är inget farligt att flyga OM du har en normal graviditet. Men om man har haft upprepade mf så är det inte en lika god idé. Så jag måste nog diskutera igenom detta med DrB i nästa vecka antar jag. Vad tycker du?
Hur är det med LillaD idag? Är du hemma nu?
a80: jag googlade på "gravid flyga missfall" och fick upp lite olika rekommendationer från olika sidor, typ "9månader" o dyl. Jag ska flyga till Bryssel och Japan. Bryssel känns inte läskigt vad gäller sjukvården. Japan vet jag inte riktigt. Jag har skickat en fråga på vårdguiden. Jag meddelar när de svarat.
Hade fått svar ifrån vårdguiden. Det enda de sa var att jag borde kontakta en gynekolog för att diskutera igenom detta. Mkt informativt.
a80: Jag skriver ibland små kommentarer i din blogg, men när jag väl skickat iväg kommentaren kan jag inte se att du har fått den. Får du kommentarer ifrån mig i din blogg? Skickade ett senast ikväll.