• Krusbär

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Åh, Finessan! Grattis! Du måste vara lyckligast i världen just nu!?

LillaD: Jag är mycket imponerad över dina enheter! Vilken energi du fick - lyckades kapa tråden!

MW: Jag vill gärna höra om dina erfarenheter av Metformin, när du orkar. Du kan inboxa!

Lycka: Lycka till idag! Nu måste det bli bebis!

Ang. att förändras efter mf. Jag tycker tyvärr att min person har förändrats till det sämre. Har blivit mycket mer bitter och tråkig... Känner mig 10 år äldre. Lever dock på hoppet att det vänder med bebis!

• Krusbär

Finessan: Grattis igen, hon är verkligen liten och fin!

Linan: Grattis till dig också!

• Krusbär

Ja, det är lätt att känna sig inåtvänd och ensam när man har tappat ca 85% av sina vänner. Delvis är det mitt eget fel, eftersom det är jobbigt att umgås med gravida och bebisar. Men många av mina vänner som har fått barn drar sig själva undan. Förmodligen för att de har fullt upp med barnet. Men när de träffar vänner verkar de helst vilja träffa andra i samma sits. Då kan de prata om graviditeter och bebisar utan att få dåligt samvete för oss som är barnlösa eller singlar. När vi träffas i blandad konstallation påpekar de gärna att "nu ska vi inte prata så mycket om barn, det är ju inte så kul för er...". Det funkar i typ 5 min...

Jag har alltså inte pratat särskilt öppet om mina missfall. Har berättat för ett fåtal om något av missfallen, men inte om alla tre. Tyvärr har de sedan aldrig tagit upp ämnet spontant igen efter det, typ frågat hur jag mår eller om vi försöker igen. Antar att de väntar på ett lyckligt graviditetsbesked så att missfallet kan raderas. Därför känns det inte direkt som om jag vill ta upp det själv, och samtidigt berätta att jag sen sist har hunnit få två missfall till... Men jag förstår ju att de förmodligen inte vet vad de ska säga...?

(Lite blandade ämnen i tråden idag... )

• Krusbär

lillaD: Mensvärken är förmodligen äl-värk! Det kan kännas som svag eller molande mensvärk när äggen börjar mogna. Jag har så i upp till en vecka ibland innan äl. Sen när ägget väl släpper blir det en annan, mycket skarpare smärta som ganska snabbt går över. So cheer up, darling!

Jag har klandrat mig själv mycket för att jag inte har orkat hålla kontakten med vissa vänner. Men jag inser nu att det är ju bådas ansvar. Och vet man att någon haft det svårt kan man ju ringa en gång extra. Jag hoppas iallafall att jag skulle göra så själv.

Mina blödningar är ett skämt. Nu är det i princip bara lite färgade flytningar. Det kanske var äl som triggade igång lite efterblödningar från mf:et? Min kropp är ett mysterium, men jag hoppas att mensen kommer på tisdag.

Influensan är väck!

• Krusbär

lillaD: Gör det JÄTTEONT ska du såkart ringa till sjukan! Men annars är det nog inte farligt. Pergon gör ju så att äggstockarna jobbar hårdare. Och när äggen börjar mogna kan det bli trångt i äggstocken. Du känner nog själv om det är ok värk eller inte?

Jag tror att min blödning var en efterblödning från mf:et. Det var ju trots allt bara några veckor sen jag fick mf. Äl kom rekordsnabbt, två veckor efter.

• Krusbär

Har inget vettigt att skriva idag men skickar en kram till alla och önskar er en bra dag!

• Krusbär

Halloj alla! Har haft mini-semester i helgen, så skööönt! Kan inte kommentera alla, slänger in några kommentarer...

Äl-test: Jag tycker att Apoliva funkar bra. Men jag har extremt lätt för mig att hitta äl, får sekretet i flera dagar innan så att jag vet när det är dags att börja testa. Och Apoliva är ju ganska dyra... Annars kan billiga tester vara ok att "fultesta" med och när det händer nåt där dubbelkollar man med Apoliva.

Uppsala: Vilken nostalgi! Bodde där 97-01 när jag pluggade. Härliga minnen!

Träning: Har testat både och utan att märka skillnad. Men är man orolig kan man ju som någon skrev gå power-walks etc.

Jag visste väl att lillaD:s äl var på gång!

• Krusbär

BP: Det är inte kört innan mensen kommer!

• Krusbär

Babblar: Jag är tyvärr dåligt påläst på din situation. Men visst finns det situationer då ivf kan hjälpa mot mf? Jag tänker på om orsaken är hormoner eller kromosomer, t ex?

Cia: Det är ju självklart - ut ska han i vilket fall!

lillaD: Har du ägglossat klart nu?

Ego: Jorå, verkar inte sämre än att tanten är på gång enligt planen. Hurra för min eländiga kropp som ändå verkar göra nåt rätt! (Undrar om jag har nåt blod kvar sen efter mf, mens och en massa blodprover under loppet av en månad...?)

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7