• fruZ

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Hihi, det där med kottkastning är kul! Nu kan man passa på att fnissa varje gång man ser en kotte.

• fruZ

Min läkare testar inte TNF (än, vi får väl se efter konferensen han är med och håller...)

Men han behandlar ju utan diagnos. Och det kan man nog få nästan vilken som helst av KK läkarna i Linköping att göra. (a80 fortsätter tro att Linköping inte har nåt bättre än KK att erbjuda och VILL tro att Landstinget KAN vara ok)

Grattis ni som sett små hjärtan! Det är livets finaste stund (hittills för mig...)

Tur att jag redan ätit dagens dos frukt och grönt för nu har jag just värmt upp med ostbågar inför besöket på italienska resturangen (läs pizza med MYCKET mozzarella).

(skit-blödningen fortsätter vara mycket måttlig och brun. bläh!)

• fruZ

Heja Hella och LillaD! (LillaD jag älskar dina "info om lillaDs liv inslag, jag fnissar så sambon undrar vad som är fel när jag läser om dina korvmackor)

Jag har fortsatt "icke-blöda" och bestämt mig för att den kraftiga smärtan när jag vaknade efter hysteroskopin och rätt stor blödning kanske var min mens som skyndades på av kraftiga livmodersammandragningar så att det mesta kom ut redan då. För den har ju inte kommit ordentligt sen och det borde den ha gjort *hoppashoppas*

Hoppas på att komma ikapp(hur nu det skulle gå till?!) er om några veckor.

Jag brukar köra billiga ÄL-stickor från Testlagret, tycker de funkar bra. Min ÄL kan variera med en vecka hit och dit så det går åt en del stickor, då är det skönt att de inte kostar multum...

• fruZ

ååååå, fint Finesssan! (a80 fortsätter sakna ord)

Själv gick jag igår och köpte en burk Albyl Minor. Tänker börja med dem när jag slutar blöda (vilket inte verkar dröja. konstigt, min mens verkar borttappad...), först äta halvor och sen 1/3 efter plus tills jag får Innohep. Känns som ett bra beslut!

Jobbigt med ÄL-smärta LillaD! Kanske svårt med akrobatkonster i sängen då...

Och Hella jag vet precis hur dumt det kan bli med ÄL just när man jobbar så konstiga tider. Spontant blir det ju inte direkt.

• fruZ

LillaD; imponerande vilken koll du har!

Jag har just kommit hem från träning *duktig* men sen i desperat hunger tryckt i mig cashewnötter och ostbågar...

Längtar efter Finesssans förlossningsberättelse och mer bilder, men har förstås stor förståelse för att tiden inte räcker. Hoppas att amningen funkar snart, nu verkar du iaf normal ALLA jag känner har amningstrassel i början...

LillaD och Hella; jag kan knappt bärga mig och vänta två veckor tills ni får testa!

Var nyss inne på vår behandlingslista; det är ju otroligt hur bra det går för många. MASSOR av trådbebisar! Och lika många till på god väg. Det finns stort hopp om framtiden, vänner!

• fruZ

MWB; Jag tror att Voltaren kan påverka vissa av koagulationsproverna. Det påverkar trombocytaggregationen(ihopklumpningen av blodplättar) som är viktig i koagulationen. Har dock inget med faktorsystemet (tex profaktor Xa) att göra. Och flera av koagulationsproverna är prover på anti-kroppar så för dessa spelar det ingen roll.
    Funderar på hur det är med APTT om du ska ta det.

*ska försöka kolla upp*

LillaD och andra; Min läkare sa bestämt att jag inte skulle ta Trombyl. Eller snarare att han inte tror på det och att han tycker att man ska prova en sak i taget. Så som man alltid resonerar med patienter. Men jag tänker ta det ändå, iaf nu när det är semester och risk att det dröjer innan jag får Innohep om jag blir gravid.

Poppy; ja det vore kul att följas åt, men min ÄL brukar inte komma förrän tidigast dag 17 (vilket kommer vara ungefär när jag och sambon är ifrån varandra den här månaden så jag är inställd på att vi får satsa på nästa månad...)

Heja Spanien!

• fruZ

MWB; nä, vad jag kan komma fram till så borde det inte spela roll för APTT heller, det verkar oxå vara ett mått på koagulationsfaktorerna snarare än blodplättsihopklumpningen. Tror jag, men det här är svårt så fråga dem! Bättre isf att vänta med proverna, men en dag gör nog ingen skillnad. Trombyls effekter (som Voltarens liknar) sitter i 7-10 dagar har jag fått lära mig.

• fruZ

asså, nä LillaD, jag har ju nu kommit fram till att jag tror att det INTE påverkar... Men som sagt, det här är svårt och jag vågar inte lova att jag har rätt...

Cia; varför inte använda de riktiga orden? Ont i livmodern? Jag tycker oxå det är lite fånigt att säga mysa och gosa istället för ha sex. Mysa är ju nåt helt annat... Jag är inte så pryd av mig, antar att de flesta har fattat att jag och sambon har sex med varandra, jag har ju trots allt varit gravid tre gånger...

• fruZ

Latmaska80 kopierar lite ur min blogg;

"Idag hände nåt underligt;

Jag; Vi måste köpa grönsaksbuljong.
    Sambon; Skriv det på listan. Det är där man skriver saker man vill ha.
    Jag fnissar och skriver en sak till.
    Sambon; Vad skrev du?
    Jag; En häst.
    Sambon; Jag trodde du skrev "en bebis".

Jag skrev inte en bebis. Jag tänkte inte så. Jag tänkte på vad jag alltid önskade mig när jag var liten och skrev det skämtsamt. Men det har aldrig hänt de senaste två (tre?) åren att jag har svarat nåt annat än "en bebis" när sambon har frågat vad jag vill ha/önskar mig."

Det känns på nåt sätt sunt. Mina tankar är inte ständigt fokuserade på kampen för en bebis.

• fruZ

Har inte ens tänkt på hur det blir att åka på semester utan nät!
    Får väl se det som semester från FL oxå, kanske bra för flera av oss att koppla bort alltihop lite?

Ha det iaf jätteskönt alla som åker!

Och oj vad vi ska hålla tummarna för dig nu BP! *ryser av spänning*

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7