• Bling1975

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Hormoner är ju vår bästa ursäkt. Jag har använt dem flitigt för att ursäkta vilken j***a bitch jag har blivit på jobbet från att ha varit lilla snälla tjejen som alltid säger ja och kompromissar så alla ska bli nöjda. Men innerst inne så är det rätt skönt att få säga vad man tycker och i längden blir det nog bra...

Jag mår fortfarande pissdåligt. Har i alla fall en Naprapattid imorgon. men det känns som om jag ska gå sönder i ryggen och huvudet bara snurrar. Dessutom har jag massor massor med jobb så det blir lååånga arbetsdagar...

Fuskigt att alla dansare får träffa dem, det är ju VI som behöver det!

Stitch längtar efter Lilo
  • Bling1975

Tack underbara ni!

Jag har funderat på terapi, men som jag sa till min man, jag vet inte vad det ska hjälpa mig med. Ja, jag är väldigt väldigt ledsen, jag sörjer mina tre små liv som vi skapade som inte fick leva, jag sörjer att vi inte har några barn. Men jag är inte redo att acceptera det, inte redo att gå vidare, tänka på annat. Det jag fortfarande önskar mig mest av allt är ett barn och det kan ingen terapeft ge mig...

Den dagen då jag som min man inte klarar av min vardag så går jag dit och ber om hjälp. Tills dess så håller jag min sorg under huden och släpper ut den ibland här hos er.

Angående jobbet så är jag ändå glad att jag har det. Jag driver ju ett företag med min bästa vän och jag älskar det vi gör, men visst kan jag ibland önska att jag vore anställd istället och bara kunde vara sjukskriven ibland och ta hand om mig själv. Men ilskan har nog gjort relationen med min vän bättre. Nu vågar jag ta plats, tala om vad som sårar mig och hur jag vill bli bemött. Jag tror och hoppas att det faktiskt har varit bra för vår vänskap och att hon har lärt sig mycket om sig själv på vägen.

Cia och Finesssan, ni ger mig verkligen hopp!

LillaD, att du klarade av att titta, jag grinade floder när jag såg det och det var ändå innan alla egna mf. Själv så har jag tröstat mig lite med australiensiska idol medans ni fick se svenska.

Mama, skönt att du är på väg upp ur dalen!

Massor med kramar till er alla - så glad och taksam för att ni finns! Nu måste jag ju sova så jag orkar upp till Nappis i morgon...

• Bling1975

Lycka - Vi kastade ut tv:n (digitalboxen) för jag kände att den tog över mitt liv när jag mådde som sämst. Jag skulle titta på ett program och fastnade i soffan resten av kvällen zappandes mellan en massa skit. Vi har projektorn och duken kvar så jag kan titta på saker från datorn. Men då blir det bara det jag verkligen vill se Ska spana in TV4 Anytime...

Tråkigt att du har en dålig dag idag Se till att ta spara lite på energin så du inte gör allt på en gång. Var rädd om dig! Jag kan lova dig att din man aldrig skulle tänka så om ni inte får bio-barn, jag har aldrig aldrig tänkt så om min man även om det var han som var upphovet till att vi behövde IVF. Men jag vet att han brottas med de tankarna ofta... Nu kan det iofs visa sig att det är bådas fel att vi inte lyckas, det skulle vara lite skönt, framförallt för honom.

Vinkar till er andra...

• Bling1975

Idun - vilket j***a miffo till läkare. Man får väl söka vilken vård man vill av vem man vill utan att de ska ha något att säga om det. Är de inte villiga att erbjuda det man själv vill ha så ska de väl inte lasta en för att man ber någon annan om hjälp. Han har nog ingen aning om hur det känns att vara ofrivilligt barnlös eller drabbas av ett missfall.

Kram!

• Bling1975

Cia - sumobebisar är ju jättesöta

När det gäller debatten om alla siffror så har jag ingen koll. Men tänk på att alla värden måste läggas ihop för att få hela bilden. Har någon ett annat värde på ett prov som ger en viss typ av behandling kan det ju göra att ett annat värde inte blir lika betydelsefullt.

Det verkar ju bara finnas en tre-fyra olika behandlingar oavsett fel, fragmin, levaxin, kortison och T. Många olika saker får ju då samma behandling, eller en viss behandling kanske ger oönskade effekter i kombination med en annan?

• Bling1975

Hallå tjejer!

Ligger lite lågt just nu eftersom jag är inne i en riktig svacka. Men jag är inne och läser flera gånger om dagen.

Annapanna2 - du har verkligen kommit till rätt ställe. Den här tråden har hjälpt mig massor och alla tjejer här är helt underbara! Beklagar verkligen vad du har fått gå igenom. Hoppas det går bra nu, det känns ju ändå som att du har väldigt goda förutsättningar att få göra våra mammor sällskap framöver. Kram

*vinkar till alla*

• Bling1975

Visst är det seeeegt. Tack tjejer för all uppmuntran här och i GB. Imorgon ska jag äntligen pallra mig iväg och lämna kromosomprovet. Vi hann verkligen inte förra veckan för jag har så sjukt mycket på jobbet just nu. Hoppas vi hinner få svaret innan vår återbesökstid...

Två kompisar fick barn i veckan, kändes sådär, speciellt eftersom ena paret gjorde abort samtidigt som mitt första missfall för de var inte riktigt redo för barn...

Annapanna - lycka till imorgon!

Poppy & Idun - det SKA gå bra den här gången, håller tummarna för massor med symtom och lyckade VUL inom den närmaste tiden.

Cia & Finesssan - hoppas bebisarna mår bra!

• Bling1975

HK, stackars dig som har så ont nu. Jag förstår hur du känner, man vill så gärna göra nya försök men ändå inte. Man vill ju samtidigt att kroppen ska vara i toppskick om man lyckas för har man väl gjort det så vågar man ju knappt ta en alvedon av rädsla att förstöra något. Till skillnad från de gräddfilsgravida som kan röka lite, ta ett glas vin, lite gravad lax, få massage och fortsätta med läkemedel med orden "mår mamma bra mår bebis bra"... Stor kram!

DND, hoppas pappa frisknar till och att nu slapp bli smittade. Lycka till på torsdag

Iske, sjukskriv dig några dagar om det känns för tungt! Kram

Tack för alla uppmuntrande inlägg. Visst känns det skitorättvist. Som tur är så är det killen jag känner och det var hon som inte ville. Vi ses inte så ofta längre heller vilket gör det lite lättare. Men det skär ändå i hjärtat och jag blir lite extra sur för att han fick en son precis som han ville. Hoppas bara att det lilla livet hatar fiske och vill dansa balett istället!

• Bling1975

mw - du som inte brer ut dig alls, själv tar man ju plats så det räcker för fyra. Men det är full fart på dig och lilla sötnosen D ikväll

Jag har pratat med min goda moder om er ikväll för att peppa henne att gå med i en stödgrupp för anhöriga till parkinsons patienter. Det är så förtvivlat skönt att ha någon att dela allt helvete med. Hon var rädd för att hela livet då bara skulle vara "sjukt". Men jag sa att det är tvärtom, det sjuka delar man med folk som förstår så att man sedan orkar vara glad och ha kul när man träffar sina vanliga vänner. Då får man välbehövlig vila från problemen.

Poppy - visst är det fånigt. Han längtar dessutom efter att vara pappaledig för då kan han fiska hela dagen... Lycka till är allt jag har att säga

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7