• Bling1975

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

DND - min man har varit med på varenda blodprov, gynbesök och läkarsamtal sedan vi började vår utredning. Kan man inte göra barn ensam hemma så ska man inte göra barn ensam hos doktorn har varit vårt sätt att se på det. Jag har även varit med honom på alla besök hos cancerläkare, urologer och androloger. Känns bra att ha varandra i det här som är så mycket svårare och större än något man har varit med om tidigare.

Stitch längtar efter Lilo
  • Bling1975

HK - kidnappning har vi också varit inne på, man tänker så mycket galna tankar när man känner sig desperat. Min man har ingift släkt från Gambia så vi har planerat hur vi ska bära oss åt för att köpa ett barnhemsbarn där och ta hem. Något vi givetvis aldrig skulle göra.

• Bling1975

DND - med mitt humör som det är just nu hade nog min kära make fått en stekpanna i huvudet om han så mycket som andades att han inte skulle följa med på ett läkarbesök.

HK - Han knaprar på men har nog snarare blivit lite vimsig än bättre. Men nu kan han i alla fall somna vilket han inte kunde de första dagarna. Idag hade han också lite mer ork vilket var kul att se.

Poppy - jag och Madonna Men du har rätt, pengarna är inte så viktiga. Vi tjänar bra båda två så om min lilla man börjar jobba lite igen så ska det nog ordna sig. Annars har jag en snäll morfar som jag tror skulle låna mig pengarna mot arvet. I värsta fall får vi väl sälja villan och flytta till något billigare. Det kan göra så ont i mig när jag läser om par här på FL som inte har råd med fler IVF försök eller adoption.

Enligt sidan i Ukraina så kan man börja omgående om man bestämmer sig för det. Men vi har väl lite att pyssla med innan vi tar till så drastiska metoder. Men det känns mer lockande än adoption med tanke på de långa väntetiderna. Har pratat lite med folk i adoptionsforumet och det verkar som om Vietnam i dagsläget tar emot ansökningar från botade cancerpatienter om man har ett bra läkarintyg. Men med tanke på att de har minst strikta regler så är kön redan nu uppe i 4-5 år och man vet ju aldrig vilka regler som gäller då.

Vi har ju nu påbörjat utredningen hos andrologen för min mans sterilitet. Han har lämnat nya prover och om de fortfarande är noll så ska det göras en ny biopsi. Provet som togs vid operationen visar nämligen på normal spermieproduktion. Men hormonerna och proverna nu säger något annat. Vi får väl helt enkelt se...

Spirit - härligt med din vän Modigt av dig att våga köra igen utan diagnos. Hoppas verkligen att det blir bra nu.

Babblar - visst är den lilla lådan sorglig. Nu har jag förvisso bara köpt väldigt klassiska favoriter som jag tycker är tidlösa. Men det känns ju inte lika roligt.

Finessan - stackars lilla Vida. Hoppas det ordnar sig snart

Kram på er alla!

• Bling1975

Jag kikar också in här på kvällskvisten. Helgen har varit barnlöshetsfri och skön. Min man har varit på dykresa och jag har varit på kräftskiva och sytt en massa. Så roligt!

Hoppas ni mår bra allihopa

• Bling1975

Cia - mammas gamla Bernina var också grym, men den dog förra året Stackars liten som får ögoninflammation.

Poppy - just nu en klänning till mig i turkos trikå Men jag har köpt tyg till lite söta barnkläder till kompisarnas små. Hoppas ju att öva upp mig tills det är dags för ett eget

• Bling1975

Hurra hurra hurra! Grattis Idun! Nu måste det väl vara din tur

• Bling1975

Krusbär, jag har fått lite härliga 70-tals mönster som min mamma sydde till oss när vi var barn. Annars har jag lånat två böcker med mönster på biblioteket med barnkläder och köpte en tidning som heter Ottobre. För vuxenmönster så har simplicity flera snygga som jag ska köpa. Men nu har jag köpt några från Burda och Buttrick på lokala tygaffären.

• Bling1975

Oj vilket drama a80 - men va härligt med ett lyckligt slut! Hoppas resten av graviditeten blir mindre dramatisk.

• Bling1975

Finessan - nej tyvärr inte, tänkte ta cert innan Maldiverna men då var jag ju gravid och fick inte. Men jag vet inte riktigt hur jag vill göra, har mycket allergier så det är svårt med tryckutjämning och vatten i ögonen. Min man tjatar dock ofta på mig så vi får väl se om några år.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7