• Bling1975

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Nenne - va bra att du hittade hit! Jag kommer inte ihåg, men var bor du någonstans?

Jag har ju inte gjort min utredning ännu men ska gå på Victoriakliniken på söder. De ska vara ok, men man måste visst pucha på själv för att få det man vill ha. Finesssan har en bra lista i sin blogg. Tyvärr så stänger den mest rekomenderade kliniken i höst då läkaren går i pension, många i den här tråden har varit där.

Välkommen i alla fall! Kram

Stitch längtar efter Lilo
  • Bling1975

Nenne - hur gick du tillväga för att få en tid hos Ole? han ska ju vara jättebra har jag hört!

• Bling1975

Coolt, visste inte att man bara kunde ringa till ett annat land och boka tid. Hoppas du får massor med bra hjälp nu!

• Bling1975

Lycka - jag vet att det är svårt att tro ibland i vår sits med så mycket som talar emot oss, men jag tror verkligen att vi kommer att få bli fantastiska mammor. Det ska fungera på ett eller annat vis! Massor med kramar

• Bling1975

Missvictory - det var väldigt tråkigt att höra att det var ett utomkveds. Hoppas det gick bra efter omstädigheterna. Min mamma hade ett innan mig men det han spräcka hennes ena äggledare innan ingreppet och det är ju inte så bra.

Lilla jag har surfat runt lite igen och hittat två artiklar som jag undrar om ni andra har läst.

Den första handlar om att passiv rökning som barn kan leda till upprepade missfall som vuxen. Hur många hade rökande föräldrar? På 70-talet var det ju inte så noga med barn och rök direkt, många rökte ju tom i bilen - blä.

www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_258977.svd

Den andra är rätt gammal men det lät ju intressant:

www.medicallink.se/news/showNews.cfm

Blev det något av den tro?

• Bling1975

Hallå tjejer!

Här dök också mensen upp idag, inte lika sorgligt som för er andra som levde på hoppet men likförbaskat trist i sommarsolen. Men det blev bad ändå idag, fast en lite längre biltur till en sjö som är riktigt ren. Så härligt!

Vi skulle ha åkt till några vänners lantställe idag men fick tyvärr ställa in. Hans pappa är döende i cancer och hade blivit mycket sämre så de åkte hem idag. Tycker så synd om dem, det är en fruktansvärd tid som vi gick igenom med mormor. Å ena sidan vill man bara att det ska vara över så de slipper ha ont, å andra sidan inser man att man aldrig får prata med dem igen då.

Kram på er!

• Bling1975

Snozie - jobbigt - stor kram till dig!

Jag fasar lite för det, å ena sidan längtar jag efter att få bli gravid igen, å andra sidan är jag livrädd för ett nytt missfall.

Hoppas ni andra mår bra i sommarvärmen. Själv så smälter jag bort. Vi kom iväg till kompisarnas land i alla fall, men igår dog hans pappa så det blev en sorglig avslutning på resan. Jag har varit onaturligt ledsen sedan dess, jag hade ju aldrig träffat honom, men ändå så gråter jag mycket.

Min man var hos kuratorn igen idag, det hade varit bra och han har fått en tid om två veckor till en psykiatriker för att diskutera ev läkemedel. Nu är alla läkarbesök inplanerade, vi har tider för missfallsutredning, andrologen för spermierna och psykiatrikern för min man. Hoppas att det ordnar sig nu!

Nu är det dags för en dusch innan grillfesten ikväll.

Kram

• Bling1975

Spännande kostråd LillaD och Krusbär, men inget jag skulle klara. Inga varma drycker kommer någonsin innanför mina läppar inkl. soppa, kaffe och varm choklad etc. men jag äter å andra sidan helst inte kall mat heller.

Finesssan - hoppas lilla Vida blir bättre nu med kiropraktorn. Visste inte att man kan göra det på små bebisar.

Poppy - bara börja dricka, det är ju dessutom gott i sommarvärmen Uvi är hemskt och kan göra så snablarns ont.

DND - håller med alla om att det är ÄL, tror dessutom att det är en riktigt fertil sådan. Vi har ju blivit spontangravida mot alla odds en gång och det var just när jag för första gången fick sån värk. Jag ringde sjukvårdsupplysningen för jag trodde nått var fel efter tidigare IVF men så var det inte och sedan kom slemmet som bevis. Lycka till

På tal om kaffe så avstår jag helt fråb Coca Cola under VF försöken och när jag är gravid (dricker inte kaffe) och även från Ginger Ale eftersom ingefära är inflammationhämmande som Ipren och min man är lite extra nojig.

• Bling1975

Hua vilken svampinfektion det måste ha varit Poppy - din stackare! Hoppas dunderkuren hjälper massor!

Jag hängde inte riktigt med i alla vändningar med katter och flytningar igår men ni verkar ha haft kul.

Själv så sitter jag och suktar på en overlockmaskin. Men den hade varit mycket lättare att motivera om jag hade en liten att sy till...

• Bling1975

Oj, jag blev alldeles tårögd av ditt inlägg Magis. Stort stort grattis till en underbar dotter!

Kram

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7