Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
Bling: Gah, har ingen aning om 1 och 0. Finns det ens en dag 0? Shit nu är jag förvirrad... Du kan inte ringa dem imorgon och fråga?
Bling: Gah, har ingen aning om 1 och 0. Finns det ens en dag 0? Shit nu är jag förvirrad... Du kan inte ringa dem imorgon och fråga?
MW: Ja jag tror att det är det som avses. Egentligen ska FSH vara högre än LH, men har man omvänt och i storleksordningen 2:1 eller 3:1 så tyder det på PCO. Jag vet inte riktigt exakt hur omvända mina värden var, troligtvis inte så höga eftersom DrB bara sa att värden antydde PCO, inte att jag def. hade PCO. Ska kolla upp mer exakt när jag träffar honom om två veckor.
Shit va jobbigt med biverkningarna. Skador på levern och bröstcancer är ju inte precis att leka med. Ja, jag skulle nog avvakta som du säger och höra en extra gång med DrB. Det är ju trots allt inte akut att få bort cystan eftersom den andra doktorn gott tyckte att du kunde vänta ut den av sig självt.
Nu är det dags för yoga och sedan sova! Godnatt godnatt
Vad härligt att höra att Magis och lilla familjen mår bra!
BP och Poppy: Jag vet ännu inte riktigt vad mina "PCO-tendenser" innebär, men om två veckor hoppas jag att DrB har ett underbart svar på det. Om det nu ens är ngt att bry sig om. Det kan ju vara så att mina värden trots allt är normala för mig, och att mina mf bara var en "slump", vad vet jag?
Krusbär: Har du haft några andra tecken på att du hade PCO, mer än att du hade mens väldigt sällan? Av alla de där kännetecknena med bukfetma, ackne, kraftig hårväxt etc. kan jag inte känna igen mig på en enda punkt. Och regelbunden mens har jag också (fast inte nu efter mina mf förstås). Men att jag har höga LH-värden förklarar ju iaf mina ständiga, om än svaga, utslag på ÄL-stickan.
Krusbär: Jag fyller 30 i år. Vad spännande med provsvar på onsdag!!
Krusbär skrev 2008-08-22 10:15:52 följande:
Linan78 skrev 2008-08-22 11:08:09 följande:
Hej Finesssan, kul att se dig här igen! Hur är det med Vida och hennes mage?
Hej även till dig Magis!
Nu har jag börjat blöda... jättelite men ändå...
åh jag som har kräftskiva med svärisarna ikväll, suck. orka vara glad nu. hepp
MW: Jo det är såklart att jag får vara deppig, men det blir alltid så mkt konstiga blickar och frågor om jag inte är mitt "vanliga sprudlande glada jag". Knäppt men sant. Är man känd för att vara en "muntergök" blir folk alltid så himla förvånade om man ngn dag inte råkar vara så j-la glad. Har du bestämt hur du ska göra med 10-dagars kuren?