• mamarazzi

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Idun och Lycka: bra att ni inte dissar Lanta helt då!
    Vi har rest väldigt mycket tidigare över huvudtaget men Lanta har vi varit på 2 gånger innan vi slog till och köpte hus mer eller mindre på impuls. Lite galen måste man väl vara?!
    Men med Lanta Divers har jag såklart dykt med några gånger. He he he! (längtar så jag mår lite illa nu...)

Idun: Du är ju för sööööt! Jag sträcker på mig för fullt här i soffan.

Nähä! NU måste jag gå och sova! Min man gick och la sig för 1,5 timme sen och jag sa "jag kommer snart". Ha ha ha! Suck!

KRAMAR TILL ER ALLA TJO FADERALLA!

• mamarazzi

MW: du och jag är ju toppen på att skriva samtidigt idag.

Natt!

• mamarazzi

Bling: Jag kan meddela att jag inte stod högt i kurs hos min svärmor då vi reste i 3 månader till Thailand, Australien och Japan med dottern då hon var 1 år. Min mamma accepterade läget för hon väntade sig väl det efter allt resande vi har gjort tidigare jag och min man (vi har ju bott i Australien i 3 år också) men svärmor trodde nog att vi skulle "ta vårt föruft till fånga" då vi fick barn iallafall. Att vi sen gick och köpte hus i Thailand var nog droppen tror jag. Äh hon klarar sig!
    Synd att ni inte kunde hänga med till Thailand i januari. Ja ja, då har ni det kvar till ett annat år!

BP: Åh vad jag känner igen det där "då är jag nog gravid så då..." Måste sluta tänka så!

Poppy; Nä ska man behöva gråta sig till hjälp! Fy vad arg jag blir och ledsen över att det ska behöva krångla så här för dig. Man orkar ju inte det ju! Kram till dig.

• mamarazzi

Hej tjejer.
    Känner mig lite låg och då är det alltid så underbart att få hoppa in här och "prata" lite med er.

Finesssan och alla ni andra som pratat adoption: Min lillebror är adopterad från Asien. Jag har en äldre bror som är biologisk, sen kommer bio-jag och sen kommer min lillebror som är 1,5 år yngre än mig. Han var 1 år när han kom till oss. Vi har alla tre samma mamma och pappa. Mamma och pappa bestämde sig för att adoptera redan då jag låg i magen och ville adoptera eftersom de "ville ha barn även på andra sättet". På den tiden var det ju inga långa köer.
    För mig är det inget annorlunda känslomässigt mellan honom och min bio bror. Älskar dem båda massor men på olika sätt men det är ju för att de är olika personer. Dock tror jag att han ibland känner sig utanför i vår familj eftersom han är den som sticker ut personlighets mässigt. Vi andra i familjen är sååå pratiga medans han är en lugnare sort. Vet inte om han tycker det känns värre att vara annorlunda pga. att han är adopterad men för mig är det ju bara så enkelt att han har en annan personlighet? alltså det hade ju varit samma om han var biologiskt. Sen måste jag säga att det ÄR annorlunda att vara adopterad annat ska man inte tro. Man har ju saker med sig i bagaget (att man har blivit övergiven, att man ser annorlunda ut än resten av familjen etc.) som man inte har som biologisk. Min lillebrors uppväxt har inte varit helt problemfri. (vill ni veta mer så inboxa mig så kan jag berätta men jag vill inte lämna ut honom mer här.)

Jag och min man har i veckan betalat in avgiften till Adoptions Centrum. Vi kommer dock vänta till efter nyår i alla fall med att ringa kommunen. Vi har bara anmält oss till AC och ingen annan organisation...kanske dumt?! Jag har inte ens kollat upp de olika organisationerna eftersom det bara kändes naturligt att ta AC då jag är ?uppväxt? med dem. Brosan kom via AC och jag har varit på alla julfester etc. med dem sen jag var liten. Vid ett luciafirande hittade min mamma mig gråtandes i ett hörn innan vi skulle gå lucia tåget. ?Jag vill ha svart hår som alla andra!!? var svaret när hon frågade vad som var fel.

Oj vad långt det blev bara ang. adoption?. Får nöjda med med att vinka till er andra och meddela Cia att jag surar över att jag inte hann se E. och A.

• mamarazzi

Cia: Tack! Det skulle varit en glad gubbe efter det där att jag var sur. Jag är inte såååå sur som det lät!

• mamarazzi

Hum... vad kan jag shoppa?? Men jag planerar faktist en tjej fest om 2 veckor för att pigga upp mig så nu känns det lite bättre.

• mamarazzi

Var är alla ikväll? Kollar på "So you think you can dance" eller? Det gör jag fast med datorn i knät. Som gammal tävlingsdansare kan man ju inte missa det!!!

• mamarazzi

10-dans men jag tävlade "bara" i 6 danser (det blir fler och fler ju duktigare man blir) vilket var cha-cha, samba, jive + vals, tango och quickstep. Det var tider det!!

Men sen började min lillebror dansa och det visade sig att det var HAN som hade talangen. Jag slutade illa kvickt och han är numera proffesionell dansare!

• mamarazzi

"Ungdomarna på TV" he he he! Då är man gamal när man säger så.
    Min favorit är Katee.(heter hon inte så?) Åh vilken dans! Förra veckan började jag gråta då hon och hennes partner dansade ett modernt nummer. Åh...

• mamarazzi

Idun: Åh så bra att allt såg toppen ut! Grattis!! Skönt också att han tyckte resorna var okej.

LillaD min danskompis: Åh så bra Katee och Joshua var nu!! ÅH! Vem hejar du på då i tv soffan?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7