• Poppy Lee

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Haha, ja, definitivt Cia. Fast när jag tänker efter var jag ju kärnfrisk när jag hade ÄL sist, så det är nog kört för mig ändå

... har dock för mig att flera här inne vittnat om att de varit sjuka när de plussat! *griper efter halmstrån*

• Poppy Lee

Idun: åh vad skönt att det lugnat sig! Kanske bara var en miniblödning från tappen som såg större ut än vad den eg. skulle ha varit om du inte åt T.

mwb: tror att du gör rätt som försöker att bli av med cystan. Men man kan faktiskt bli gravid med cysta, har läst om flera här på FL som blivit det. Det kanske dock ej är att rekommendera (+ att det vad jag minns minst sagt gjorde svinont att ens ha sex med stor äggstockscysta )

Bling: skönt att proverna är tagna och bollen i rullning. Och vad duktigt med vikten! Själv har jag ingen riktig koll hur min vikt ser ut just nu, eftersom vår våg är paj, men kläderna har iaf inte blivit "mindre" , så det är väl ett OK tecken.

Lycka: vad tanklöst av kompisen! Hon är väl förmodligen glädjerusig och, som Cia skrev, tryckte säkert iväg det där till alla hon kände, men man tycker ju ändå att hon borde tänka sig för, i synnerhet eftersom ni varit bästa vänner. Jag har nu gjort klart för min bästa vän (som är höggravid) att jag inte pallar med att höra något gravidsnack från henne (eller, framför allt, gravidKLAGOMÅL), och hon respekterar det tack och lov.

Ang. det här med förkylningar ska jag försöka att inte grubbla för mkt över det. Dessutom hade jag räknat fel vad gäller min cykel och är bara på dag 33 imorgon. Med tanke på att min cykel varit så mkt som 35 dagar senaste halvåret är det nog klokt att inte testa förrän tidigast lördag. Vill verkligen inte testa plus och sedan få supertidigt mf, då är jag hellre (o)lyckligt ovetande. Men så länge mensen håller sig borta finns det hopp!

• Poppy Lee

Hej lillaD, kul att se dig ta en paus från böckerna och skrivandet! Skriver du på svenska eller engelska, förresten?

• Poppy Lee

Hade du varit humanist hade du inte varit ensam! Nästan alla skriver på svenska. Personligen tycker jag att svenska avhandlingar av svenskar är så enormt mkt mer välskrivna än de avhandlingar som svennar skriver på engelska, de kan vara rent pinsamma ibland faktiskt. So you go girl!

Känns ok med seminariet. Eller, jag har inte riktigt haft tid att bli nervös än pga förkylning och körlektioner. Men jag vet att ett "högdjur" (välkänd kulturpersonlighet inom mitt område) ska komma, hon mailade idag och bad om manus, gulp!

• Poppy Lee

Vad snäll du är lillaD, nu känns det bättre infor seminariet! Håller med om humanisters frånvaror i utländsk debatt - trist. Faktum är att jag nog ska försöka få en del av den text jag ska lägga fram nästa vecka översatt av min svåger som är från Wales, och sedan försöka få in den i en amerikansk tidskrift. Trots att jag bott i London 2 1/2 år och läst 50 p engelska på universitetet tycker jag att mina engelska texter är rätt kackiga, inte alls så bra som de jag knåpar ihop på svenska.

Hur mår du för övrigt, har du haft ÄL nu?

Finesssan: åh vad söt lilla Vida är. Vilken gullig mun!

BP: du har en poäng där, skulle hon inte ha skickat mms:et kanske man känt sig utanför? Hur går det med din ÄL och mens, förresten? Något på gång snart?

Idun: åh vad glad jag blir över att det inte blödit mer. När ska du på vul?

Cia: Måste man inte välja namn innan barnet fyllt tre månader? Hörde någonstans att Folkbokföringen annars ger barnet det namn som var mest populärt året dessförinnan, eftersom alla medborgare har rätt till ett namn. Så skyndar ni er inte på kanske det blir en liten William (populäraste killnamnet 2007)

• Poppy Lee

Idun: vad roligt att åka till Japan! Är det med jobbet eller? Då brukar man få försäkring därifrån (om det är en hyfsad arbetsgivare) som täcker eventuella sjukvårdskostnader. Själva flygandet tror jag absolut inte är någon fara, det är väl mer att man inte FÅR efter en viss vecka för flygbolaget eftersom de inte vill att man ska börja föda ungen på planet! Vilken vecka kommer du att vara i då?

Cia: Kan du inte berätta mer om vad som hände under förlossningen, jag är jättenyfiken även om det verkar ha varit läskigt. Alltid bra att veta vad man ska vara observant på om man får ha turen att föda igen.

mamarazzi: grattis till adoptionsplanerna! Såg ni förresten fortsättningen på "När storken inte kommer" i förrgår? En jättebra dansk serie som följt par som adopterat under fem år.

• Poppy Lee

Hej Krusbär förresten, vad bra att dina prover var normala! Trist att behöva vänta så länge på att försöka igen dock. Men generellt verkar det ju ta ett tag för kroppen att komma i balans efter mf

• Poppy Lee

Cia: vad skönt att det hela är över och att lillen mår prima nu. Tack och lov finns det ju hyfsat många kontrollstationer under en förlossning, så även om en BM är glömsk (hemska tanke ), går det ju i 9999 fall av 10 000 bra ändå. Men man hör skumma grejer. En vän till mig som fick barn i somras hade skrivit ett mkt ambitiöst s.k. förlossningsbrev, som BM så klart struntade blankt i, vilket resulterade i att hon blev klippt ( ) mot sin vilja m.m.

mwb och lilla: vilka gullgummor ni är som frågar om min förkylning! Den är lite, lite bättre. Känns jobbigt att stå i fikarummet på jobbet och övningsköra m.m. dunderförkyld, men jag har verkligen inte tid att sjukskriva mig. Det enda som jag sjukskriver mig för i nuläget är magsjuka (el. ev. riskgraviditet, om jag skulle ha turen att bli på smällen snart).

Hur går det med cystkuren mwb?

Och lilla, vad skönt att dina spottings är borta! Det lät ju så otroligt jobbigt där i våras när du blödde så himla mkt.

Vad gäller grav.symtom känner jag absolut ingenting. Men jag brukar inte göra det, tycker dessutom att PMS-symtom och grav.symtom är exakt likadana för mig, så det är bara onödigt att fundera på dem.

• Poppy Lee

Men lillaD, vad skriver du, har du redan fått jobb? Grattis i så fall! Är det i en annan stad, eller blir ni kvar i Skåne?

• Poppy Lee

Idun: hu ja, toalettångesten! Det enda som funkar för mig i mf-ångestsammanhang är total förnekelse. Försöka glömma bort graviditeten, helt enkelt. För mig har det ju också varit så att det gått åt skogen UTAN blod, det är liksom ingen självklar mf-signal för mig, utan jag har hela tiden beredskap att barnet ska dö. Om jag lyckas bli gravid igen kommer jag nog att förneka det helt, inte berätta för en enda j-vel (förutom er förstås) fram till v 22 någonting Håller också med Cia om vul:en. Har du bokat det än, förresten?

Bling: oj vad du syr! Kan du inte lägga ut lite bilder på ditt krypin så man får se dina alster?

BP: gumman, du var inte dum första gången du var gravid! Det är förjäkligt att den där oskuldsfulla lyckliga gravidkänslan sabbats av alla mf. Men, du kommer att bli mamma, glöm inte det! Du har goda chanser att få en 09-unge!

DND: hur mår du? Har du återhämtat dig efter din katastrofdag igår?

lilla: men du, det låter ju jätteskönt att du har försörjning i mars-april. Om du har superflyt nu den här ÄL är du mammaledig direkt därefter också

EGo: har svinont i ena äggstocken Typisk dagen innan mensstart-värk. Känner på mig att kroppen vill jävlas och dra ut på mensen lite extra, bara så att jag ska börja hoppas på graviditet innan kärringen kommer

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7