• babblar på

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

LillaD: Jag blöder som en gris Nä som vanlig mens kanske men ibland känns det som mer. Jag försöker att inte tänka så mycket så jag mår ganska bra men jag tror inte på T mer
    Hur är det själv då? Har värsta sorgen lagt sej?

Krusbär: hej på dej!*vinkar*

Mina konstaterade mf har satt igång 2 dagar efter det att jag slutat med prog. Båda gångerna jag tagit det.
    Jag tror att det är endast prog. som gjort att det itne "ramlat ut" när det blev mf
    Progesteron är lurigt

• babblar på

Hella: grattis! Jag har aldrig fått se nåt hjärta men det måste vara helt underbart. Åh vad glad jag blir för dej!

DND: Men konstiga läkare Tur att de upptäckte det nu då

LillaD: jag vet itne alls hur jag ska göra. Om jag ska försöka direkt eller ej och om jag ska ta medecin eller ej??? Hallå! Hjälp! Kan nån säga hur jag ska göra?
    Sambon tycker inte medecin men jag vet inte. Det är ju tyvärr så att sen jag började med T har allt blivit sämre och inte bättre. Jag blir gravid långsammare och får mf tidigare. Men jag vill ju ha nåt att tro på. Jag trodde så mycket på T denna gången. Nästa gång kommer jag ju inte tro på det. (tror ju dessutom att jag haft ett supertidigt Trombyl-mf innan detta men det vet jag itne säkert)
    Hoppas din förkylning går över snabbt! Är det enhetsdags snart då? Jag skulle behöva lite enheter. Idag har det bara blivit äppel(kaka) och lite grönsakspaj

• babblar på

Krusbär: Jag vet inte vad jag ska tro om T längre. Jag funderar på om jag tar förmycket. Kanske ska gå ner till en T?
    Nä jag vet itne hur jag ska göra faktiskt. Antagligen vågar jag inte annat än fortsätta som jag brukar. Fast iofs så känns det itne som om det är nån lösning på det hela. Synd att man inte har ett facit att kolla i
    Var det du som skulle få utredning den 27:de?

• babblar på

Idun: jag tror jag upplevde det som att jag var ohungrig första ggn jag åt det men sen har jag varit vrålhungrig hela tiden
    Lycka till med det sundare livet !

Det dumma är att jag bör börja med T en tid innan ÄL så det kanske blir försent när drB är tillbaka? Men jag bör kanske vila en månad? Fast hinner jag verkligen det?

DND: fick du mf med T du med? Jag går ju tyvärr redan hos DrB och det hjälpte ju inte Det gör ju att man får lite panik

LillaD: får se vad drB säger..kasnke blir Heparin? Fast nu tvivlar jag på att jag behöver blodförtunnande . Spännande med ayurvedan

stella: usch vad tråkigt. Känner igen tänket...förra månaden var jag helt inne på ivf/insemination. Men nu blev jag ju gravid och fick ännu ett mf. Så nu är jag mest inne på ny medecin...eller ingen medecin.
    Akupunktur har jag inte testat än..det kanske jag borde göra?

Linan: tack för det svaret Det gjorde mej glad. Härligt att du kommit så långt!
    Allt verkar ju bli sämre för mej med T iaf. Vet inget som blivit bättre. Sen kasnke det är så att det är omeprazolen elelr nåt som gör det men jag måste ju äta den för att ens kunna ta T
    Fast tyvärr har jag ju en diagnos Men den kanske inte är det som gör att jag får mf?

Poppy: vet inte vad jag ska säga. Du verkar ha det riktigt jobbigt nu. Kram på dej!
    Men jag hade som sagt ÄL på dag 20

Bebis: hej...hur är det med dej? Kräks du än? Är du i v 26 redan Vad härligt

bling: hoppas det går bra på utredningen

cia: hur gick det med sprutorna. Var det jobbigt?

• babblar på

bebis: jag hade 11 någonting så mitt tnf-alfa var högt men jag tvivlar ändå på T nu. Progesteron har jag fått mina två sista mf så det funkar inte heller. Förra mf fick jag bara prog och detta prog och T.
    Skönt att du mår bättre! Det är du värd

• babblar på

Idun: Hoppas det funkar!
    det är ju det som är det tråkiga...hålla på att äta medecin i onödan. Omeprazolen gör även att jag bränner mej i solen och tappar hår (och äter mej rundare )

• babblar på

DND: jag har tyvärr tagit T redan från mens och det hjälpte inte Jag funderar däremot på att ta en tablett nu istället för 2 men jag tror inte alls på T nu. Det känns som om det itne var det som var felet. Som om det inte var blodförtunnande jag behövde

Mamarazzi: jag har ocksa haft mina mf tidigt..runt vecka 6-7. Förutom nu med T då det kom vid bim antagligen och om jag hade mf den gången då jag inte plussade kom det också så supertidigt. Så jag bedömer att T inte var det jag behövde?
    Vet itne om jag ska vänta men jag tror det eftersom jag inte vet vad jag ska göra. Känner bara att jag har så lite tid kvar på mitt liv då jag kan skaffa barnen jag gärna vill få Det har nästan gått ett år sen mitt förra mf

Progesteron verkar inte heller vara grejen men jag blev nyfiken på pergo efter vad Krusbär skrev

poppy: hoppas din pappa mår bättre!

mwb: jo jag ska prata med drB men är rädd att han itne har några fler förslag . Undra vad man ska göra då?

Bling: hoppas din man mår bättre snart. Har också hört att man mår sämre i början

ODD: grattis till ul!!! Oj redan i v 13 ...tiden går fort

idun: grattis till ej-klamydia-testet!

• babblar på

tack för alla tankar och funderingar angående mitt missfall och T

a80: Japp det gick åt skogen Men jag håller tummarna för dej idag!

Franka: skitminus. Jag tycker att prog är jättelurigt. Jag ska dock ta det från plus men det är lurigt då med. Skönt att mensen kom igång iaf

DND: hoppas du mår bättre idag

LillaD: jag ska nog ta upp pergo med drB och se vad han tycker om det på mej. Men jag tycker nog synd om sambon...gissar att man blir väldigt hormonpåverkad av pergo Skönt att du mår bättre!

Hk:1½ år...usch vad jobbigt! Jag är snart 34 Vi får försöka hålla hoppet uppe fast jag vet itne hur

Mwb: hoppas du får ett bra svar och hoppas cystan är borta

• babblar på

DND: Ska kolla vad drB säger om det hela (heparin och dylikt) Men jag känner lite att sen jag började ta blodförtunnande har det gått sämre så då är det nog inte nåt sånt jag behöver? Hoppas att det finns mer saker att göra åt det hela

LillaD: Jag gissar att jag blir en ganska gnällig kärring om jag får pergo

poppy skönt att din pappa mår bättre

a80: vad underbart! Grattis grattis!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7