DM 1.3
Jo - Härligt när man får bli förälskad gång på gång i sina mysiga ungar!
Måste bara få "skryta" lite om Elly! Idag satt vi och ritade och för skoj skull skrev jag ett ord på pappret och frågade henne vad jag hade skrivit. "Sol" svarade hon. Snacka om att jag tappade hakan för det var just vad det stod! Hon har rätt bra koll på bokstäverna men oftast så förknippar hon ord som börjar med vissa bokstäver med våra namn. T ex om hon ser ett ord som börjar på S så tror hon att det står Sixten osv. Därför var jag helt säker att hon skulle svara "Sixten" och inte "sol"! Sedan försökte jag med "bil" men då lyckades hon bara bokstavera det men förstod inte vad det stod så kanske var det bara en slump att hon lyckades första gången... men ändå, mamma blev jättestolt! Jämförelsevis (jag veeet, man ska inte jämföra men ibland är det lite kul!) så måste jag få berätta att när Herman var lika gammal som Elly är nu kunde han läsa lite och t o m skriva bokstäver och sitt namn. Han har alltid varit otäckt tidig med allt. Inte lätt att vara småsyskon till en kille som Herman...
Nä, nu ska jag hoppa ner i bingen och läsa lite i min spännande bok! Skulle egentligen måla väggen i H's rum men jag är lite sur på den så jag lägger ner det idag...
Natti!
Förresten, ni behöver inte oroa er för att det kommer en 4:a om nio månader för så länge vi håller på att måla sover vi på varsitt håll, maken och jag. Vi har delat på barnaskaran och en av oss sover med H och E på övervåningen. Idag blir det jag som får äran att sova i vår feta amerikanska soffa!
Natti igen!