Inlägg från: Southern Belle |Visa alla inlägg
  • Southern Belle

DM 1.3

Åh, en sån goding han är, store lille Lukas! Och fantastiskt söt i sommarhatt!  

a balanced diet is Chocolate in both hands
  • Southern Belle
    DaJoDe skrev 2008-06-17 21:27:01 följande:
    Det var ett jäkla tjat här inne... Hinner ju inte läsa igenom alla inlägg....
  • Southern Belle

Jo - Stackars Ian... Hoppas han kryar på sej snabbt!

Hmmm, vad sägs om en hel pyjamas med dragkedja i ryggen? Fast det finns väl inte ens.... Fram med symaskinen! Eller så får ni låta henne somna naken och smyga på en blöja efteråt! Bädda med ett skyddslakan överst så är det bara att dra bort det ifall en olycka hinner hända. Kanske tröttnar hon om det inte ger önskad uppmärksamhet ifrån er!
    Elly har sådana där nakenfismetoder för sej ibland också fast inte så ofta. Peppar, peppar!

På tal om midsommar, vad har ni för planer allihop? Själva är vi bjudna till ett par kompisar som bor en hållplats bort med tåget (så ingen behöver köra ). De är föräldrar till Sixtens polare Vilmer och vi blir bara småbarnsföräldrar på kalaset. Ett kalas som med andra ord ser helt annorlunda ut än midsommarfester gjorde för några år sen, pre kids... Nåja, det är vi glada för på lördag! Då är vi för övrigt bjudna till svärföräldrarna för midsommarlunch nr 2.

Härligt väder idag! Är nyss hemkomna från simskolan. De är så tappra de små liven. De små blå liven...

• Southern Belle

Hej Johanna! Kul med ett litet livstecken från dej! Härligt med semester snart!

Josephine - Ja, det är ju alltid ett alternativ annars för att komma undan nakenfisproblemet!

Jag har ett dilemma... Velar hit och dit om det är dags att sluta amma eller inte. På min FÖR-att-sluta-lista står:

-Han är ändå 10 månader och det är ju inte illa att ha ammat så länge!
    -Han vill ändå inte amma på dagarna längre så...
    -...förhoppningsis blir våra nätter bättre om han glömmer tuttarna helt!
    -Han bits och såriga bröstvårtor gör ONT!

EMOT-att-sluta-listan:

-Han är ju bara 10 månader och jag hade egentligen önskat att amma ett bra tag till.
    -Det är mysigt!
    -Han kanske behöver den närhet och kroppskontakt det ger på nätterna eftersom det inte finns så mycket tid för mej att vara nära honom mycket på dagarna..?

Jag har aldrig behövt ta det här beslutet själv förut vilket gör det extra svårt... Både Herman och Elly valde själva att sluta (vid 15 resp 9 månaders ålder) och jag hade inte så mycket att säga till om... Just nu har jag mens och det gör att mjölkproduktionen går ner avsevärt så idag är ett bra tillfälle att sluta om jag nu ska det! Men ska jag det...? Jag har i alla fall inte ammat Sixten på hela dagen och ikväll drack han 2 flaskor välling (äntligen tar han välling!!! ) så det blev inget ammat vid nattningen heller... Kanske är det rätt läge nu?! Aaaahhhhhhh vad svårt...... Jag vill men samtidigt inte... Gissar att natten blir avgörande! Kan Sixten somna om utan bröstet utan alltför mycket skrik (vill helst inte att han väcker alla andra för då blir high life här halva natten vilket har hänt tidigare när jag inte genast har gett honom bröstet....) så kanske jag t o m har sluttat redan... Avlägger rapport imorgon!

Nä, nu ska jag dyka ner i glasspaketet! Sia's Gräddkola! Har ni testat den? Om inte, GÖR DET!!!

kram

• Southern Belle

Jag har sluttat? Haha, det går utför med mej....
    Menar självklart slutat!

• Southern Belle

Här är en till som har gastat inatt... Det slutade med att jag, för resten av familjens skull, till slut gav kappt och ammade honom. Fast bara en gång!

Men dilemmat återstår.

Joanna - *styrkekramar*

• Southern Belle

Tack för alla kramar! De värmer gott efter ännu en vakennatt! Vi har testat lite olika metoder den sista tiden och det verkar som om Sixten faktiskt är hungrig på natten. Om jag ammar honom vill han äta flera gånger varje natt. Igårnatt och inatt lät jag honom amma endast en gång vilket gjorde att han var vaken och ARG i flera timmar. De gånger vi har testat att ge honom välling när han vaknar så sover han gott i flera timmar efter det. Så, det verkar ju som om killen behöver mat även på natten. Eller åtminstone att han tror att han behöver mat även då.... Det är lockande att ge honom välling så vi alla får sova men samtidigt vet jag inte om man ska vänja honom vid att äta mat mitt i natten..... Det är kanske nåt man får ångra sen... Några kloka tankar?

Herman står här och rycker i mej, det vankas visst 11-kaffe. Får gå och göra familjen sällskap. Ha en riktigt härlig midsommar alla goa Mamas!

kram, kram

• Southern Belle
    Jackson skrev 2008-06-23 10:51:57 följande:
    Josephine, gud så gulligt sagt av Naimi! Jag har en hemsk huvudvärk och mår allmänt kass. Typiskt nu när K har åkt! Åhh vilken lång dag det kommer att bli...
    Samma här... Sixten o jag är förkylda och maken är i Paris. Nån här ovan skrev att jag aldrig gnäller men NU tänker jag gnälla! Jag är SÅÅÅ TRÖTT på makens resande...! Vet att han inte alls tycker det är kul att vara borta från familjen men vad hjälper det mej.. *egoistisk* Först hette det att han bara skulle vara borta må-tis denna veckan men det blev ändrat i sista stund så nu åkte han redan igår och kommer inte hem förrän fredag natt. Skitkul tycker jag... *ironisk* Det har dessutom varit omorganiseringar på moderbolaget och maken har blivit befodrad vilket är roligt för honom men samtidigt befarar vi (mest jag då... ) att det innebär ännu mer resor.... Hade jag bara fått sova på nätterna hade det i alla fall varit lite enklare men nu börjar alla månaders sömnbrist ta ut sin rätt... Känner hur mitt tålamod sviker för minsta lilla, koncentrationsförmågan är usel, jag börjar få minnesluckor och jag är skittrött hela dagarna. Förut, när jag ammade mer höll amningshormonerna mej pigg men i takt med att amningen har trappats ner har jag blivit tröttare och tröttare... VILL SOVA!

Så, det var dagens dos av gnäll. Nu ska jag gå och rota i frysen och se om jag kan hitta nåt ätbart till lunchen. Behöver åka och handla också men det lockar inte alls.... Ringde simskolan och sa att vi inte kommer idag så vi har i alla fall inte bråttom ut nånstans. Ska nog sätta på nån mysig film istället och sjunka ner i TV-soffan med kidsen. Och en stor skål popcorn!

Kram, kram
  • Southern Belle

Glömde ju...

Krya-på-dej-kramar i stora lass till dej Joanna!

• Southern Belle

Hoho...

Här är det inte mycket energi över heller... Nu är vi tre sjuklingar med feber och täppta näsor som håller oss vakna på nätterna. Igår natt var värsta natten någonsin och jag somnade inte förrän kl halv sex....... och då var det nästan dags att gå upp igen. Gissa om jag var avundsjuk på P's hotellsäng i Paris just då....... Sixten har, efter en väldigt orolig kväll, just somnat och Herman ligger i soffan, glödhet och mår illa så vi får se hur denna natten blir....

Min sjuka började med ont i nacken, som nackspärr. Tidigare idag klagade även Herman på ont i nacken och när jag pratade med P i telefon nu ikväll sa han att han också har fått nackspärr... Knepigt va?! En förkylning som börjar med nackspärr......

Nä, nu ska jag titta till sjuklingen i soffan.

Natti!

Svar på tråden DM 1.3