Inlägg från: Southern Belle |Visa alla inlägg
  • Southern Belle

DM 1.3

Jo - Dumma geting! Hoppas du hann slå ihjäl den! Vi har en getingsmälla i form av ett tennisrack som ger de små odjuren en besövande om inte dödande stöt! Lika kul varje gång det sprakar och glöder i de små asen! Moahahahahahahahaha! *rekommenderar*
    Jag fick ett stick i armhålan häromdagen. Inte skönt men det var ändå stoooor skillnad jämfört med sticket jag fick i foten för ett par veckor sen! Undrar vad det egentligen var som försökte ha ihjäl mej den gången......?!

Flakenberg, var ligger det???

Nä, nu suger det i glasstarmen.....

a balanced diet is Chocolate in both hands
  • Southern Belle

Hmm, "besövande"... Nog för att smällen är sövande men jag menade egenligen bedövande!

• Southern Belle

Ja, alla mammor är värda lyxiga egokvällar då och då!

Jenny - Som jag har förstått det är det normalt att må illa i slutet av graviditeten av diverse fysiska anledningar. I kombination med extrem värme är det nog inte alls konstigt att du mår illa.... Men nu är det inte långt kvar!   

Jo - Vilken jobbig natt...! Hoppas du sova desto godare inatt!

Sixten sover för övrigt helt OK nu för tiden! Jag har slutat att nattamma för ett par veckor sen och han får inte heller välling eller vatten - bara napp! Det funkar bra och han vaknar bara 1-2 ggr per natt nu för tiden. Helt underbart! Så nu är jag en glad mamma och fru igen och då blir genast problemet med p-medel åter akut....

Imorrn ska vi åka ångtåg till Gräfsnäs slottsruin. Mysigt! Senast jag gjorde det var jag lika gammal som Herman...  Vi ska ha med oss picknick så det är väl bäst att jag går och fixar det nu.... 

Ha det fortsatt gott i värmen! 

kram 

• Southern Belle

Sara - Åh fy... Stackars er! Fy farao för att ha feber i den här värmen.... Skönt att barnen har piggnat till nu! Hoppas du och maken gör det samma snabbt! Kramar!

Jaha, skulle inte ha sagt nåt om att Sixten sover bättre... Sen mitt inlägg häromdagen har nätterna varit ett enda långt vakpass..... Gaaaaahhhh! En liten bissing har varit på väg och verkat besvära honom mycket även dagtid och idag är första dagen han inte har dregglat och bitit sej i händerna hela tiden så förhoppningvis kan han sova lugnare inatt!

Annars njuter vi av värmen och badar och picknickar för fullt!

Nu ska jag spackla väggar i Hermans rum!

Ha det gott!

• Southern Belle

Sara - Skönt att ni mår bra igen!

Imorgon ska vi ha ettårskalas för Sixten! Då måste man ju vara fin så idag fick hans lockar falla för saxen! Kolla in hans fd kalufs i mitt galleri... Hahaha

• Southern Belle

Sixten tackar för gratulationerna!

Vi kalasade igår och hade egentligen planerat att åka till Borås Djurpark idag men vädret satte stopp för de planerna.... Istället har jag målat lite här hemma medan Per lekte med alla barnen hela dagen.

Johanna - Grattis till platsen i skolbänken! Har du lagt barnmorskeplanerna på is?

Nä, tillbaka till färgburken....

Krya-på-sej-kramar till de som behöver!

• Southern Belle

Jo - Din stackare... Hoppas du kvicknar till snabbt nu när du har fått så god medicin! (Tack o lov för piller!!!)

Jenny - Visst tusan är det jobbigare att vara gravid samtidigt som man måste springa efter en liten där hemma... Sen blir kroppen mer sliten för varje graviditet och inte blir man yngre heller så det finns säkert många faktorer som gör att man känner sej tröttare...

Ja, tänk att Sixten redan är ett år! Det känns overkligt eftersom det känns som så nyss han kom samtidigt som det känns som han alltid har funnits hos oss... och det känns roligt och samtidigt lite sorgligt att han växer. Nu är min sista bebis ingen bebis längre.... Igår fick jag plötsligt värsta ångestklumpen i magen. Ska jag aldrig, aldrig, aldrig få uppleva allt det fantastiska med en graviditet, en förlossning och att se en ny liten människa födas och växa upp igen....... Samtidigt är jag så oändligt lyckligt lottad som har tre guldklimpar och nu får jag fokusera på att ta hand om dem och glädjas åt att se dem växa upp!

Jenny - Jag hoppas verkligen att du får uppleva en riktigt fantastisk förlossning denna gången! Jag är sååååå nöjd med alla mina tre (även om Ellys var helt klart häftigast!) och skulle kunna göra om det igen och igen och igen! Som omföderska brukar ju krystskedet gå snabbare och det är ju skönt! Jag krystade i resp 35 min (ca 10 krystvärkar), 10 min (tre krystvärkar) och tills sist en minut (en krystvärk). Helt OK!

Och du, gör du som Joanna och jag hinner du allt med en till!

Nä, kvällsmatdags!

kram

• Southern Belle

Nu har jag målat Hermans rum svart..... Låter hemskt men det blev riktigt coolt! Nästa steg är en silvervägg också och efter det är han redo att flytta in i sitt nya rymdrum!

Vad gäller förskola så har vi faktiskt sökt förskoleplats till Elly nu! Ett helt år innan vi först planerade att göra det! 15 timmar i veckan känns som lagom mycket! Tror att hon kommer att gilla det, även om hon har kommit in i en liten separationsångestfas för tillfället... Att säga hej då till mamma gör henne ledsen men så fort jag har kommit iväg brukar det gå bra! Men jag har redan ångest över att hon och Sixten kanske tvingas att gå långa dagar i framtiden.... Små barn mår bästa av att vara hemma med sina föräldrar större delen av dagen! Tror jag!

Ellinor - Hemskt.... Jag har också vakat vid en dödsbädd när anhöriga inte fanns på plats. Fast jag brukar säga att man vet inte alltid anledningen till att anhöriga väljer att agera som de gör och oftast har man bara den enas, vårdtagarens, version av den sk sanningen. Jag har en anhörig som jag skulle kunna låta dö ensam och inte bry mej. Kan låta grymt men som man bäddar får man ligga... Men visst finns det ensamma stackare som har familj som har svikit dem och dem är det synd om....

Å, jag vill också se Mamma Mia!!! Får väl gå med nån kompis för med maken är nog kört... VEM vill vara barnvakt åt tre barn??? Jo, en faktiskt! Min pappa, helt otippat...!!! Fast kraven är att Sixten redan skall ha somnat och att han och Elly har bajsat klart för dagen... Han ska faktiskt ha hand om dem på lördag när maken och jag ska gå ut och fira min födelsedag. Hoppas vi slipper bli uppringda under middagen av en hysterisk morfar med panik i rösten; "Kom heeeeeem!"

Jenny - "...hur sugen är man på att hoppa på det igen direkt efter en förlossning..????" Jag lovar att jag har känt mej sugen på fler direkt efter mina tre förlossningar! Så häftigt kan det vara att föda barn och som sagt jag hoppas att du får uppleva det denna gången!

godnattkramar

• Southern Belle

Jo - Hahahahahahahaha! Moster Toalett verkar ju vara helt en woooonderful person!

Idag har Elly:

-blivit getingstucken. Aj aj!
    -lärt sej innebörden av siffror! Dvs "Elly har... *räknar* ...6 dockor!", "Elly har... *räknar* ...två tuttar!"
    -somnat medan jag tvättade håret på henne! Det är vanligtvis en procedur som hon HATAR och brukar skrika sej igenom, helt hysterisk, men inte idag...

Dags att pimpla vin!

Ses!

• Southern Belle

Tack för era grattis! 25 är verkligen en hääärlig ålder!

Det blev lite enkelt kaffe och tårta-kalas på dagen och sedan gick maken och jag ut själva och åt på stans finaste restaurang (ganska imponerande att det finns en fin restaurang överhuvudtaget i en liten håla som Alingsås! ). Min pappa var barnvakt och det hade gått hur bra som helst och som en extra bonus sov alla tre barnen precis hela natten! Det kallar jag att bli bortskämd!  Men det bästa av allt; jag fick en långweekend i Paris tillsammans med min bästa kompis i present av maken! Åker i slutet av månaden, blir borta i 4 dagar och det ska bli såååå kul!!!

Ja, kan vi inte köra en träff på Bushuset nån gång? Det är lite lagom stort för våra små! Bus- & leklandet på hisingen är så ruskigt stort....

Nä, ungarna pockar på min uppmärksamhet! Ses senare!

Svar på tråden DM 1.3