WOW Åsa vad impad jag blir!!! Duktiga barn du har! Förstår att det är svårt att låta bli att jämföra... Här jämför jag typ hela tiden, det blir ju lättare också eftersom de är födda samma tid på året. I slutet av augusti satt Naimi i barnstolen när jag höll på att packa inför flytten. Ian lär kunna göra det då också eftrsom han redan nu vill sitta upp hela tiden och får han bara lite stöd så... Ja, så jämför jag typ hela tiden, men än så länge är de rätt lika i utvecklingen. Förstår dock att det är svårt att vara småsyskon till duktiga Herman! Wow vilken kille! Vad gäller Naimi och bokstäver så är bokstavskexen det närmsta hon kommer i den vägen .
Nu är det bara 1½ dag kvar till Moster Wonderful Toalett åker hem! Usch, känner mig hemsk, för hon är ju snäll och hon har tagit med Naimi till parken varje dag (oavsett väder för "it is wonderful to be out in the rain") vilket har get mig en massa tid till att bara få vara med lilleman och vila lite. Men, en mer självcentrerad människa får man verkligen leta efter... Och stackars D får hela tiden försvara sig och sin diet och hon tjatar om och om igen om samma saker även fast hon är helt ute och cyklar som tex hur viktigt det är att D äter grönsaker, vilket han ju gör, men inte alla, men i hennes värld äter han inga bara för att han inte äter det hon vill.... Och allt hon gör är så "wonderful and lovely" och alla älskar hennes matlagning och hon köper bara de bästa råvarorna, är 100% ekologisk och bla bla bla. Hon vet och kan allt bäst och i hennes värld har hon fått Naimi att äta frukt... Som om hon inte gjorde det innan hon kom hit... Och hon sitter och sjunger för Naimi på mornarna för det är viktigt att Naimi lär sig de engelska sångerna också. MEN HALLÅ - Naimi gör ju inget annat än sjunger, både de svenska och engelska sångerna... Sånger som vi har spelat och sjungit för henne sen hon var bebis! MY GOD! Väldigt påfrestande att ha en människa i huset som talar om för oss vad vår dotter gillar och inte gillar... Härom dagen lagade hon mat och hade sesamolja i maten, något som jag ofta använder, speciellt när jag marinerar. Med andra ord, Naimi är van vid den smaken. Men Naimi ville inte äta just den här maten och då fick vi höra att det troligtvis var sesamoljan hon inte gillade, för den är ovanlig... Hmmm, när jag gav henne flaskan så var den ju i princip tom, det kanske borde ha hintat om att oljan används flitigt... Ja ja, smådetaljer, jag vet, men just nu retar man sig på minsta lilla. Idag fick jag även höra att jag inte tycker om dill. VA?! Vet i sjutton vad hon fått det ifrån, men jag bad henne ha i hur mycket dill hon ville i maten... Gaaahhhh...
Nä, nu ska jag inte spy mer galla över den här kvinnan, inte så kul för er... Kan bara säga att ni ju sluppit en fotovisning av bilder från Indien där hon orerade till varje bild i minst 5 minuter - allt och alla var Wonderful och lovely till den milda grad så att jag somnade innan hon hunnit fram till sista bilden... Som tur var höll D sig vaken och ställde artigt en massa följdfrågor .
Nä, NU slutar jag .
Kram å hej