Härligt Jenny med bara en dag kvar!!! Passa verkligen på att vila nu när du får chansen, det är ju guld värt! Tja, det ilade och hade sig för mig med, men jag kommer inte ihåg när det började, men visst kände man av en promenad rätt snabbt... Nä, fötterna p åsoffan och en ask praliner vilandes på magen, så ska sista månaden avnjutas .
Ja, det är verkligen härligt att få ha papsen här. Han var så fin när han kom, han hade vit skjorta, ljusa linnébyxor och stråhatt! Som hämtad ur en skärgårdsfilm. Visst är det fruktansvärt sorgligt att all ens nära och kära inte får vara med att uppleva ens barn... Förlorade ju min styvfar för 12 år sen och han stod mig väldigt nära... Ja ja, nog om det...
Naimi blev i alla fall överlycklig över att morfar kom och var med honom non-stop fram tills det var dags att gå och sova. Jag satt och sjöng för henne som jag brukar när jag nattar och helt plötsligt säger hon "sluta mamma, gå nu". VA?! Jaha, så det var ju bara att lomma iväg, men givetvis fanns det en anledning till varför hon gjorde som hon gjorde. Halvvägs ner för trappen kom jag bara när hon började ropa efter morfar! Totalratad blev man med andra ord .
Lustigt det där med pappa/mamma-perioder. Naimi har nog aldrig gjort nån direkt skillnad på oss, men nu märker man att hon börjar utnyttja "linda-pappa-kring-sitt-lillfinger-metoden" för om jag säger nej om något så går hon snabbt till pappa och frågar samma sak och blinkar lite sött med sina ögon. Eller om vi är själva hemma och hon blir arg på mig så gråter hon efter pappa, som om han hade varit en räddare i nöden om han hade kommit. Men lite sött är det ju .
Nähä, oj vad klockan har rusat iväg då! Ska ta med mig lillsparven upp och nana. Nu när morfar är här så kommer vi ju få sovmorgon . Men Naimi har varit väldigt bra det senaste, kommit in till oss, legat och gosat och sen tittat på barnprogram så vi har fått ligga kvar till 8 i alla fall. Mysigt mysigt! Sparven vaknar ju vid 5 varje morgon för att få sig en slurk, men sen somnar han snabbt om som tur är!
Så, kram och nattinatti söta mamas!
Och krya på dig Sara, inte alls kul med halsfluss ju...