• DaJoDe

DM 1.3

Jo - Naimi 060509, Ian 080502
    Åsa - Herman 011125, Elly 060511, Sixten 070804
    Johanna - Melvin 040903, Vega 060512
    Sara - Filip 060516, Lukas 071224
    Jaana - Erik 040515, Axel 060518
    Joanna - Pixie 060524, Charlie 070829
    Elisabeth - Malin 060528
    Jenny - Felicia 060604, BF 080822
    Sara - Tindra 060611
    Ellinor - Jonathan 060613
  • Svar på tråden DM 1.3
  • Risgrynet

Härligt med lite beslut Ses senare då.

• Jackson

Går direkt till Björngårdsvillan!

♥ Pixie & Charlie ♥
  • olfo0605

Hallå alla...

Ha så kul idag.. Hade varit kul och vara med!! Men, det är bara 3 dagar kvar... Jobbade dock inte i måndags och igår.. åkte på värsta magsjukan i söndagskväll som höll i sig hela måndagen.. BLÄÄÄ.. Fattar inte det... detta är 3:e magsjukan jag åker på nu sen jag började jobba här i Kungsbacka!!! Måste vara när man åker tåg eller nåt där det är en massa människor som smittar så med allt möjligt krafs..

Vi hörs senare..

• zaradenrara

Ont i halsen och febrig
    Hoppas ni får en trevlig dag. Solsken också, inte illa!

• DaJoDe

Ja, tack tack för idag, det var kul att det blev ett gäng, synd bara på vädret!

Johanna, vart tog du vägen?! Hoppas allt är bra!

Zara och Jenny, krya på er!!!

Nu sover barnen (eller tja, ligger ner och är tysta i alla fall) så man får väl passa på att plocka lite. Imorgon kommer papsen och ska vara här i 10 dar! Ska bli mysigt!

Kram på er!

• olfo0605

God morgon folks...... Glad

Imorgon är min sista dag på jobbet... yes!!! Känns verkligen i hela kroppen nu att jag behöver semester och lite vila. Men, jag promenerar ju ganska mycket också (vilket är bra i och för sig).. men, det är tungt ändå för jag känner att det trycker på ganska kraftigt neråt emellanåt. Ilar och trycker, ilar och trycker... Sen hjälper det kanske till att Felicia vill bli buren av sin mamma emellanåt också..
    Kändes det så för er andra med andra barnet när det var drygt en månad kvar till förlossning?

Jo- Mysigt det låter att papsen kommer på besök.......... Sånt saknar jag jättemycket, skulle så gärna vilja ha någon paps som kom och sov över i flera dagar och som man hade en go kontakt med. Min pappa gick bort i hjärtinfarkt när jag var 15 år..

Zara- Krya på dig.. Hoppas du känner dig bättre idag.. Glad

• zaradenrara

Här var det halsfluss Så jääkla tråkigt. Vill inte alls ligga inne och vara sjuk nu...

Tindra har en riktig pappa-period just nu. Det är (i stort sett) bara pappa som duger och bara hos honom hon vill vara. Lika bra nu när jag är sjuk iofs men visst känns det tråkigt också. Hoppas på att det släpper snart. Idag fick vi iaf henne till att säga "mamma är bäst" så det är väl på väg åt rätt håll

• DaJoDe

Härligt Jenny med bara en dag kvar!!! Passa verkligen på att vila nu när du får chansen, det är ju guld värt! Tja, det ilade och hade sig för mig med, men jag kommer inte ihåg när det började, men visst kände man av en promenad rätt snabbt... Nä, fötterna p åsoffan och en ask praliner vilandes på magen, så ska sista månaden avnjutas .

Ja, det är verkligen härligt att få ha papsen här. Han var så fin när han kom, han hade vit skjorta, ljusa linnébyxor och stråhatt! Som hämtad ur en skärgårdsfilm. Visst är det fruktansvärt sorgligt att all ens nära och kära inte får vara med att uppleva ens barn... Förlorade ju min styvfar för 12 år sen och han stod mig väldigt nära... Ja ja, nog om det...

Naimi blev i alla fall överlycklig över att morfar kom och var med honom non-stop fram tills det var dags att gå och sova. Jag satt och sjöng för henne som jag brukar när jag nattar och helt plötsligt säger hon "sluta mamma, gå nu". VA?! Jaha, så det var ju bara att lomma iväg, men givetvis fanns det en anledning till varför hon gjorde som hon gjorde. Halvvägs ner för trappen kom jag bara när hon började ropa efter morfar! Totalratad blev man med andra ord .

Lustigt det där med pappa/mamma-perioder. Naimi har nog aldrig gjort nån direkt skillnad på oss, men nu märker man att hon börjar utnyttja "linda-pappa-kring-sitt-lillfinger-metoden" för om jag säger nej om något så går hon snabbt till pappa och frågar samma sak och blinkar lite sött med sina ögon. Eller om vi är själva hemma och hon blir arg på mig så gråter hon efter pappa, som om han hade varit en räddare i nöden om han hade kommit. Men lite sött är det ju .

Nähä, oj vad klockan har rusat iväg då! Ska ta med mig lillsparven upp och nana. Nu när morfar är här så kommer vi ju få sovmorgon . Men Naimi har varit väldigt bra det senaste, kommit in till oss, legat och gosat och sen tittat på barnprogram så vi har fått ligga kvar till 8 i alla fall. Mysigt mysigt! Sparven vaknar ju vid 5 varje morgon för att få sig en slurk, men sen somnar han snabbt om som tur är!

Så, kram och nattinatti söta mamas!

Och krya på dig Sara, inte alls kul med halsfluss ju...

• olfo0605

Go'morron go'morron  

Idag är jag fruktansvärt trött fast ändå pigg.. Öhh, hur det nu går ihop.. Flört Antagligen för att det är min sista dag på jobbet.. *ler*.. Känns lite trist samtidigt för jag har trivts väldigt bra, men skall bli skönt att vila och ha semester.

Jo- Härligt det låter med en sån nära kontakt med pappa och att Naimi har det också. *ler*.. Härligt med lite sovmorgon också förresten... Vi har det också så bra nuförtiden Visst vi sover ju inte när Felicia kommer in till oss och leker, men man får vila och vi går inte heller upp förräns ca 8.

zara- Usch och fy..... Halsfluss.. trist!! Krya på dig som sagt..

Jag har lagt in bilder i galleriet nu, men är INTE färdig ännu.. Jag hade fler foton jag skulle lägga in igår, men hann inte. Ni får se några av bilderna i alla fall. Det ligger en ny mapp som heter midsommar 08 och där kan ni se hur höggravid jag är (även om det inte är ett riktigt magfoto) och sen under mappen huset finns det lite bilder från när vi målade det och altanen som påbörjats.. men, som sagt.. det skall in mer bilder. Förresten, den blir nog förhoppningsvis färdig i helgen.. Då är det dags för matjord och så gräsmattan.. Skall bygga vedskjul (stavas det så??) också så vi har någonstans att ha veden (det görs nog före gräsmattan).

Ha en skön dag alla mamas och trevlig helg!!!
    kram kram från den gravide