• DaJoDe

DM 1.3

Jo - Naimi 060509, Ian 080502
    Åsa - Herman 011125, Elly 060511, Sixten 070804
    Johanna - Melvin 040903, Vega 060512
    Sara - Filip 060516, Lukas 071224
    Jaana - Erik 040515, Axel 060518
    Joanna - Pixie 060524, Charlie 070829
    Elisabeth - Malin 060528
    Jenny - Felicia 060604, BF 080822
    Sara - Tindra 060611
    Ellinor - Jonathan 060613
  • Svar på tråden DM 1.3
  • DaJoDe

var och när på onsdag?
    Väderprognos enl smhi: 15-16 grader soligt med moln

Onsdag 16/7:
    Ellinor & Jonathan
    Åsa, Herman, Elly och Sixten
    Joanna & 'Pixie-lalie'
    Josephine, Naimi & Ian
    Sara & Lukas
    Johanna, Melvin & Vega

kram

• Jackson

Vädret enligt Gp, 20-25 grader Litar på Gp idag jag...

Här har vi haft lyckan att få sova 6-7 timmar per natt, flera nätter i rad! 
    Gör inget om det inte håller för att jag skriver det här för jag måste bara säga det!
    Han är inte alls lika lättväckt heller... Tacksam så jag nästan gråter av lycka!

Helgen har varit fantastisk, festival med hela familjen (Winnerbäck & co på slottskogsvallen), mamma har sovit här, båttur med sol och åska till Styrsö och gosande med en 6 dagar gammal bebis idag...

Nu ska jag kryka till kojs... ska försöka lägga in bilder i datorn från mobilen först bara men det var lite krångligt. Får se om jag löser det.
    Godnatt!

♥ Pixie & Charlie ♥
  • Jackson

Kryka betyder givetvis krypa för er andra...

♥ Pixie & Charlie ♥
  • Southern Belle

Var och när?
    Vi tar nog tåget så jag gillar tanken på att ses centralt! Trädgårdsföreningen vid fint väder? Eller förresten, kostar det en massa att gå in där nu pga utställningen Göteborgs Trädgårdar? Nån som vet? Vet inte om jag har lust att betala typ 100 spänn för att få sitta en stund på deras gräsmatta....

a balanced diet is Chocolate in both hands
  • Southern Belle

Joanna - Gud så härligt att du har fått sova ordentligt! Äntligen! Håller tummarna att det fortsätter så!

• Risgrynet

Joanna - Charlie kanske har skänkt sina sömn(o)vanor till Lukas. Härligt att det går åt rätt håll för er och en sån go helg behöver man verkligen då och då för att ladda batterierna.

Enligt smhi ser det ut att bli riktigt midsommarväder på onsdag. På trädgårdsföreningens hemsida står det 100:- i entré. Själv kan jag inte komma på så mycket annat än Slottsskogen eller botaniska men det är ju inte så nära c-stationen direkt. För min del kvittar det vart vi ses men vilken tid? Eftersom jag bara har L med mig så behöver jag inte rätta mig efter några ät- eller sovtider så bestäm tid ni andra.

• DaJoDe

Hej hej

Ja, jag såg också att det kostade 100 pix och det är ju synd... Hmmm, kan liksom Sara också bara tänka på Slottis eller Botaniska. Du tar inte bilen då Åsa?

Funderar på att ev lämna Naimi hemma också, får se hur jag gör. Lite beror väl på vart vi ses. Att ha i baktanken också är ju att det är Gothia Cup så det lär ju vimla av människor inne i stan .

Ja vad härligt att läsa Joanna att du får sova så gott! Och vad det lät som en riktigt mysig helg!!!

Vi var i Slottis igår och nu funderar vi på om det verkligen är värt att åka till Borås djurpark med Naimi. Hon var måttligt intresserad av djuren, fåglarna (och då mest alla svarta kajor) var det som lockade mest, samt vatten... Mao så kanske det blir en bortkastad dag om hon ändå inte är så intresserad av djur. Hon fick även för sig att kalla både getter och älgar för zebror så när vi kom till älgarna så sa hon "stackars zebra"... Ehhhh?! Ja ja... Måste ju säga att backarna i Slottis är sådär kul, kändes inte alls värt allt stånk och stön upp och ner för dem... Men det blev en rätt mysig dag i alla fall .

Nä, om man kanske skulle ta och lägga sig på soffan lite? Båda barnen sover och vi har precis haft ett par kompisar  över med deras Engla som är född dagen efter Naimi så det blev en del bus. Men en bullbit går nog ner först... Jo, så får det allt blli, bulle och sen soffan .

• Southern Belle

Hmm, 100 kr för en picknick... Nej tack! Så var ska vi ses? Vädret verkar ju tyärr inte lovande längre... Jag som har en 6-åring med myror i brallorna måste tänka på att det finns nåt kul för han att göra också... Därför hade Trädgårdsföreningen varit så bra! Där finns både klätterträd och lagom stor lekplats (så man kan ha de små under uppsikt)! Att träffas vid Plikta skulle iofs Herman gilla men inte jag som inte kommer att få sitta ner i 5 sekunder och kunna prata med nån annan utan bara få springa efter Elly och Sixten hela tiden.... Botaniskas lekplats är rätt trist. Vad återstår? Synd att våra små inte är liiite äldre för då hade vi kunnat ses vid Bushuset...!

Äh, jag ger upp.... Borde kanske fixa barnvakt åt Herman istället?

• Southern Belle

Ja! Ja! Ja! Sixten sov som en stock hela natten! Inte ett pip hördes från hans säng förrän makens klocka ringde imorse och väckte oss alla! Way to go Sixten!!! Nu har maken åkt till Paris för sista vändan innan semestern! Sköööööönt!

Svar på tråden DM 1.3