Tjenixen!
Härligt Åsa att höra att du unnar dig en massa egotid, det behöver du verkligen! Ja du, ett gäng ungar i huset samtidigt (utöver ens egna) får en ibland att tänka till. Ser ju hur Maria grejjar 4 egna samt ett antal barn utöver det. Det är alltid skytteltrafik, blir hon av med ett barn står det ett nytt och väntar . Kan säga att det inte underlättar att ha både studsmatta och pool i trädgården.... Men, hon är den där lugna människan som ändå kan tänka sig fler barn ! Men ibland blir det för mycket även för henne och då brukar hon smita över hit eller till Jessica för att få andas ut. Men som sagt, visst får man sig en funderare ibland på hur många barn man vill ha .
Jisses Jenny, v 33! Tiden verkligen flyger fram! Och nu får jag vara den som tjatar på någon annan - MAGBILDER TACK!!!
Tja, vad fick maken i bröllopspresent... Hihi, när jag frågade om det var något speciellt han ville ha så fick jag svaret "va, shit, köper vi presenter till varandra på bröllopsdagen?!?!".... Hmmmm, förra året fick jag en digitalkamera.... Får väl leva på den ett tag . Hur som helst, efter den kommentaren kände jag ingen större press över att köpa något superspeciellt så det blev en bok . Jag fick en blomma samt en 4-rätters middag inköpt på Ica Focus. Rätt mätt var man ju efter det!
Förrätt: Laxcheescake
Varmrätt: Kyckling, revbensspjäll, potatisgratäng och afrikansk couscous
Efterrätt: Papaya med lime
Det hela avrundades med en maffig ostbricka och allt sammans avnjöts till ett glas rött samt Naimis monotona skönsång. Av nån anledning fastnade hon i en sång som var väldigt kort och tråkig men som hon sjöng om och om igen .
Jag tror att våra barn har ingått en pakt vad gäller sovandet om nätterna... De nätter som Ian sov sig igenom valde Naimi att vakna och komma in till oss vid typ 4-snåret och hålla på att böka. Och inatt så vaknade sparven (som för övrigt blir 2 månader idag!!! ) en gång men Naimi sov hos sig hela natten.... WHY? Men jag tror att sparven vaknade eftersom han åt sitt sista mål redan vid 19.30. Jag försökte ge honom lite vid 22-snåret men det blev en liten slurk innan han valde att soma om igen.
Var fö på 2-månaderskontrollen igår och nu har han spräckt 6-kilogränsen! Men jisses vad han skrek när vi var där! Han blev väckt och var väl hungrig så han ILLVRÅLADE, har aldrig hört honom skrika så förr! Till slut fick jah sätta mig ner och amma en genomsvettig son och rätt svettig var man ju själv också... Men, han fick ju "godkänt" på alla frågor så det var ju bra det.
Nä, nu ska jag städa lite. Eller först äta för jäklar vad det kurrar.... Sen städa, det behövs verkligen!
Kram kram!