Jackson skrev 2008-06-23 10:51:57 följande:
Josephine, gud så gulligt sagt av Naimi! Jag har en hemsk huvudvärk och mår allmänt kass. Typiskt nu när K har åkt! Åhh vilken lång dag det kommer att bli...
Samma här... Sixten o jag är förkylda och maken är i Paris. Nån här ovan skrev att jag aldrig gnäller men NU tänker jag gnälla! Jag är SÅÅÅ TRÖTT på makens resande...! Vet att han inte alls tycker det är kul att vara borta från familjen men vad hjälper det mej.. *egoistisk* Först hette det att han bara skulle vara borta må-tis denna veckan men det blev ändrat i sista stund så nu åkte han redan igår och kommer inte hem förrän fredag natt. Skitkul tycker jag... *ironisk* Det har dessutom varit omorganiseringar på moderbolaget och maken har blivit befodrad vilket är roligt för honom men samtidigt befarar vi (mest jag då...
) att det innebär ännu mer resor.... Hade jag bara fått sova på nätterna hade det i alla fall varit lite enklare men nu börjar alla månaders sömnbrist ta ut sin rätt... Känner hur mitt tålamod sviker för minsta lilla, koncentrationsförmågan är usel, jag börjar få minnesluckor och jag är skittrött hela dagarna. Förut, när jag ammade mer höll amningshormonerna mej pigg men i takt med att amningen har trappats ner har jag blivit tröttare och tröttare... VILL SOVA!
Så, det var dagens dos av gnäll. Nu ska jag gå och rota i frysen och se om jag kan hitta nåt ätbart till lunchen. Behöver åka och handla också men det lockar inte alls.... Ringde simskolan och sa att vi inte kommer idag så vi har i alla fall inte bråttom ut nånstans. Ska nog sätta på nån mysig film istället och sjunka ner i TV-soffan med kidsen. Och en stor skål popcorn!
Kram, kram